Kommer inte in i Windows!

Permalänk

Kommer inte in i Windows!

Hej alles!

Med risk att låta korkad ska jag förklara mitt problem.

Hade en kris idag och var tvungen att få ut en DVD fort som attan, men eftersom operativsystemet hade gjort DVD:erna obrukbara (Saknade drivrutiner i enhetshanteraren), så tänkte jag installera om IDE drivrutinerna på mitt eVGA mobo. Och därtill avinstallerade jag "SMS buss" (felstavning) drivrutinerna för att kunna installer om dessa och förhoppningsvis få tillbaka DVD:spelarna.
Väl vid omstart så är det blackscreen efter att bios har gått igenom osv, inget win uppstår.
Vid Felsäkert läge så kommer jag till inloggningsskärmen, där jag inte längre kan använda mus eller tangentbord! Jag antar att det har med drivrutinerna att göra, men jag kan alltså inte längre kommendera datorn utanför bios och dos. Innan jag kommer in till Windows är allt galant.

Formatera? Nej, har väldigt viktiga projektfiler på denna Raptor36, så kan inte mista dessa. Det är C: operativdisken ifall det inte framgick.

Är som ni kan förstå hemskt tacksam på om någon har den minsta aning om vad jag kan göra. Verkligen!

Ha en bättre dag.

Visa signatur
Permalänk

1. gå till en kompis och gör ett Bootbart usb minne med Ubuntu live cd på och boota upp med det i din dator

2. plugga in lämpligt USB minne / hd och backa upp alla filer du vill ha kvar från c: inne i ubuntu

3. formatera och installera om windows utan att förlora filerna du ville ha kvar.

tror dock att denna metoden kräver en köpt kopia av ultraIso inte säker på att test versionen stödjer bränning av iso till usb HD/usb minne

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Avancerade tangentbord/mus via USB, trådlös eller adapter kan bli problem i vissa lägen. Låna och testa vanliga PS/2 varianter och se till att du satt på USB stödet för USB tangentbordet i bios.

Permalänk

Tak for svar. Problem løst

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om det inte är väldigt uppenbart så bör du berätta hur du löste det så att andra vet till nästa gång vad som funkar.