Permalänk

Orange Juice Mk.I

Sådär nu är klar, men som namnet på galleriet antyder så är det ett stort kanske.
Byggloggen finns här http://www.sweclockers.com/galleri/5439-orange-juice

Frågor och kritik uppskattas som vanligt.

Tack för den här gången \Ashe

Chassi: Silverstone FT01
Moderkort: ASUS P6X58D Premium
CPU: Intel i7 920 @ 3.8GHz 181x21/1.2V
Grafikkort: ASUS EAH5970 @ stock
RAM: Corsair xms3 1600MHz 9-9-9-24 @ auto (har ingen aning)
PSU: Cougar CM 1000W

Orange Juice Mk.I

Permalänk
Medlem

Vilka fläktar är det?

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av tysonayt:

Vilka fläktar är det?

Xigmatek XLF-1253 120mm - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Datorfläktar Jag köpte mina på conrad, väldigt seg leverans heller inte så många som har dem i lager heller tyvärr, tror dock att B-ray har några i lager

Permalänk
Medlem

Citerar polaren: "Vafan, är det en fruktlåda?".

Kan inte påstå att jag tkr detta blev snyggt. Färgtemat var väl coolt (även om grafikkortet är aningen för rött?). Men att ha kablarna sådär ser inte bra ut.

Sry Ashen.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Riktigt snyggt!
Skulle dock försöka ordna upp ormboet lite då det blev lite för mycket kablar synliga.

Permalänk
Skrivet av scienta:

Citerar polaren: "Vafan, är det en fruktlåda?".

Kan inte påstå att jag tkr detta blev snyggt. Färgtemat var väl coolt (även om grafikkortet är aningen för rött?). Men att ha kablarna sådär ser inte bra ut.

Sry Ashen.

Skrivet av huttala:

Riktigt snyggt!
Skulle dock försöka ordna upp ormboet lite då det blev lite för mycket kablar synliga.

Som sagt en smaksak, har försökt att gömma kablarna men då får jag inte igen dörren mig stör det inte så tråkigt att ni inte gillade det men.... ja kritiken är fortfarande uppskattad

Permalänk

snyggt byggt, fräsig dator!

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk

vilken jäkla röra xD
men jag finner de riktigt snyggt, försök bunta ihop kablarna lite dock med buntband

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Avstängd

snyggaste sleev jag sätt kul att du visar upp det med

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt blev det!

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Va toknice IMO

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem

nice! gillar färg valet skarpt. hade dock som andra sagt försökt få det liiite cleanare med kablarna. tycker självklart dom ska synas men inte helt. riktigt bra jobbat!

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk

Tack för dem snälla kommentarerna efter dem första så blev jag faktiskt lite mörkrädd :,( men kritik är till för att läras av så jag satt igång direkt med en bättre kabeldragning (eftersom jag ändå inte kunde sova pga det) och lägger upp lite nya bilder på hur det blev

Permalänk
Medlem

Det blev inga Crusial minnen då? ^^ Men fint som fan ändå! (Y)

Permalänk
Medlem

Btw. Kabeldragning är inte till för att se finare ut. Det hjälper till med luftflödet

Permalänk
Skrivet av Goo5e:

Det blev inga Crusial minnen då? ^^ Men fint som fan ändå! (Y)

Tackar blev inga för att jag håller mig till Corsair när det gäller ram.

Skrivet av Goo5e:

Btw. Kabeldragning är inte till för att se finare ut. Det hjälper till med luftflödet

Bra kabeldragning hjälper oftast bara ungefär 3-5C om ens det och i detta chassit med en top fläkt mot cpu'n så spelar dragningen ännu mindre roll så i det här fallet är det rent estetiskt

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Duktig ponke! Nu blev det ju hur j*vla snyggt som helst!
Ändrar min 4P till 5 nu

Permalänk
Skrivet av huttala:

Duktig ponke! Nu blev det ju hur j*vla snyggt som helst!
Ändrar min 4P till 5 nu

Tackar tackar alltid kul att se att folk uppskattar att man tar till sig råd och förslag

Permalänk
Medlem

FAN VAD SNYGGT!!!! min favvofärg är orange, och jag kommer nog att köpa ett Cougar PO 700W 80+ Bronze !!! verkar vara skittysta !

Permalänk
Skrivet av KsKz_91:

FAN VAD SNYGGT!!!! min favvofärg är orange, och jag kommer nog att köpa ett Cougar PO 700W 80+ Bronze !!! verkar vara skittysta !

Tack
och angående agget så tycker jag Cougar är ett utmärkt val om man vill prova nåt annat än det vanliga vilket oftast blir Corsair, ljudnivån vet jag inte om.... men jag hör det inte så det är väl bra 1KW för under 2k och det är orange vad mer kan man begära

Permalänk
Medlem

Nu blev det myyyycket snyggare! helt klart en femma på detta bygge. keep em commin!

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Skrivet av Disclose:

Nu blev det myyyycket snyggare! helt klart en femma på detta bygge. keep em commin!

Tack

Permalänk
Medlem

jag tycker det är rätt snyggt att kablarna inte är gömda 5p

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Avstängd

kött rig :D, jag ska bygga en rigg efter sommarn som ska ha orange och svart tema, fast jag ska ha vatten kylning istället

Permalänk
Skrivet av HoBb3:

jag tycker det är rätt snyggt att kablarna inte är gömda 5p

Tack tyckte det med först men nu kan jag inte riktigt förstå vad jag tänkte innan

Skrivet av troYan32:

kött rig :D, jag ska bygga en rigg efter sommarn som ska ha orange och svart tema, fast jag ska ha vatten kylning istället

Orange Juice Mk.I av en anledning allt utom slangar hämtas hem från Tyskland sen några dar tillbaks

Permalänk

Älskar färgerna, pappas gym hade också svart & orange

Visa signatur

Mvh Emil Kihlström
|| Intel Core i5 750 @ 3,7 ghz || Corsair H50 || Asus P7P55D PRO || A-data 8GB || AMD 6970 || Corsair HX 750W || Lian Li K62 || Windows 8 || Samsung P2350 || Logitech MX518 || Razer Lycosa || Klipsch F3 5.1 || Infocus IN80 || Sherwood R972 || iPhone 5S 16GB ||

Permalänk
Medlem

är nog den ända på swec som inte tycker om sleeving. men blev väl helt ok! lacka om allt i samma orange istället så blir det snyggare. mvh

Permalänk
Proffsmoddare

Fan skärp er! Ni tar mina färger allihopa.. När jag ska vara originell och allt. Läckert blev det.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Fan skärp er! Ni tar mina färger allihopa.. När jag ska vara originell och allt. Läckert blev det.

Tackar och förlåt för att jag hann före prova rosa och limegrön, tror ingen vågat på sig det än

Permalänk
Hedersmedlem

Once again, riktigt snyggt bygge av dig Ashe

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.