Permalänk
Medlem

En SSD utan problem vore väldigt intressant. Grafikkort i den högsta klassen är ju alltid intressant här på swec.
Blir intressant vad för grejer som kommer nästa gång. Håller ett öga på tråden för nästa gång det kommer ett vip erbjudande!

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

här har ni koden btw - SWEC1107

det syns i varukorgen när ni lagt in den, men inte i kassan föräns ni går till kassan en andra gång.
Då uppdateras priset där

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av BergLake:

Vad hände med rabattkoden?
tänkte slänga iväg en beställning

Koden som gäller är SWEC1107
Koderna uppdateras varje månad och finns att hitta här
http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

Skrivet av X-oiL:

Är påväg att beställa en mus från er och har fått en kod som ger 50:- rabatt. Av någon anledning så fungerar varken den eller sweclockerskoden. Dom står som inlagda men inget händer med priset..

Det är endast datorkomponenter som omfattas utav Sweclockerskoden.
50kr koden ska dock funka om den inte är låst till nått annat, PM:a mig så tar jag en titt

Skrivet av LucaBoo:

Hmm. Har aldrig varit förtjust i teasers som döljer både när och vad. Så jag frågar:

1. När?
2. Vilket kort?
3. Vad krävs för att få ett VIP erbjudande?

Lite kul är det, skämt åsido det handlar naturligtvis inte om att dölja något för er, men kampanjer/reor/prissänkningar/erbjudande är något man som säljare måste kunna hålla inne med då konkurrenterna är snabba att följa efter och det är aldrig kul att vara nr två

Skrivet av cat_fish_1:

undrar när ni får in fler GTX 580 MATRIX?

Skrivet av WolfOfVengeance:

Verkar dock inte va "platinum" de ska ha in om det är den du vill ha.

Skrivet av WolfOfVengeance:

http://www.sweclockers.com/nyhet/14036-asus-geforce-gtx-580-matrix-platinum-ar-gf110-for-extremoverklockare

Som jag förstår det finns det en ej platinum version men skillnaden verkar bara vara fabriksklockningen, men den kanske aldrig blev släppt.

*edit* Såg nu att de hade speccen längre ner och att det var platinum

Nästa vecka ska den dyka upp enligt tillverkaren!

Skrivet av Brainstorm:

När får ni in Asus Direct CUII 6950 eller 6970 i lager igen?

//Michael

Asus 6950 kommer in om 2-3 dagar

Asus 6970 kommer in nästa vecka

Skrivet av syntaxVI:

När kommer det erbjudandet och varit kan man hålla utkik bäst?

Inom någon vecka, det handlar om att vi ska få varan/varorna på lager så att vi inte står tomma så som det blev med SSD disken tex

Skrivet av Hzup:

En SSD utan problem vore väldigt intressant. Grafikkort i den högsta klassen är ju alltid intressant här på swec.
Blir intressant vad för grejer som kommer nästa gång. Håller ett öga på tråden för nästa gång det kommer ett vip erbjudande!

GK i högsta klassen kommer absolut!

Håll koll på, för kampanjer som kör igång
http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

Glömde skriva datum
Visa signatur
Permalänk
Medlem

La en beställning på nätagg igår.
Ska bli riktigt intressant och se om man får det imorgon.

Har aldrig fått mina produkter dagen efter första vardagen =P
Vet inte hur ni andra lyckas få så jäkla bra leveranser då jag aldrig haft det på runt 5år

EDIT: nix nada nytt än =P

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hej!

2011-06-14 så meddelade jag CDON att jag ångrade ett köp som jag gjort då det hade strulat en del. Jag får veta att paketet som aldrig kommit fram måste returneras till CDON och detta genom att jag antingen kontaktar posten eller låter detta ligga kvar i 2 veckor.

Sagt och gjort så kontaktar jag posten via mail och de säger då att jag endast kan returnera det om jag komemr till postkontoret i person eller om sändaren ber dem att få det returnerat. Suck, jag ber CDON returnera den så att det skall gå snabbare

2011-07-01 så får jag veta att den kommit tillbaks och att det kan ta några arbetsdagar innan pengarna kommer in på mitt konto.

2011-07-11 så har jag väntat länge nog och jag skickar ett meddelande och undrar om status på mitt ärende och när pengarna kommer att komma in.

2011-07-15 så startar jag ett nytt ärende där jag frågar om status på mitt förra ärende då jag inte fått något svar på det.

2011-07-18 så får jag veta att det senaste ärendet som jag öppnade den 15/7 kommer att fortsätta på det första ärendet som jag inte fått svar på...

Jag är sjukt trött på att behöva klaga och maila CDON så jag vet inte vad och med tanke på att Distanslagenen säger följande:

Citat:

19 § Om konsumenten utövar sin ångerrätt, skall näringsidkaren snarast och senast inom 30 dagar betala tillbaka vad konsumenten har betalat till näringsidkaren. Tiden skall räknas från den dag då näringsidkaren tog emot varan.

så vet jag inte vad jag skall göra. Det har ändå gått 17 dagar och jag vet inte mer än att paketet har returnerats till CDON.

Snälla hjälp mig få detta löst

Tack i förväg

Gditz

Permalänk
Medlem

tyvärr som du själv skrev där 30 dagar.
Dom har 13 dagar kvar på sig att fixa pengar tyvärr.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Toivo83: Jo jag vet mycket väl att de fortfarande har 13 dagar på sig att betala tillbaks pengarna innan det är ett brott men visst kan du hålla med om att det är dålig kundservice att behöva vänta så länge och sen har de inte svarat på mina ärenden inom 24h vilket de själva "garanterar" på sin sida. Nåja, de har ju fortfarande tid på sig innan man måste ta till juridiska åtgärder men det ser ju inte ljust ut än så länge.

Permalänk
Cdon.com

PM:a mig ditt ordernr så kikar jag på ärendet

Skrivet av Gditz:

Hej!

2011-06-14 så meddelade jag CDON att jag ångrade ett köp som jag gjort då det hade strulat en del. Jag får veta att paketet som aldrig kommit fram måste returneras till CDON och detta genom att jag antingen kontaktar posten eller låter detta ligga kvar i 2 veckor.

Sagt och gjort så kontaktar jag posten via mail och de säger då att jag endast kan returnera det om jag komemr till postkontoret i person eller om sändaren ber dem att få det returnerat. Suck, jag ber CDON returnera den så att det skall gå snabbare

2011-07-01 så får jag veta att den kommit tillbaks och att det kan ta några arbetsdagar innan pengarna kommer in på mitt konto.

2011-07-11 så har jag väntat länge nog och jag skickar ett meddelande och undrar om status på mitt ärende och när pengarna kommer att komma in.

2011-07-15 så startar jag ett nytt ärende där jag frågar om status på mitt förra ärende då jag inte fått något svar på det.

2011-07-18 så får jag veta att det senaste ärendet som jag öppnade den 15/7 kommer att fortsätta på det första ärendet som jag inte fått svar på...

Jag är sjukt trött på att behöva klaga och maila CDON så jag vet inte vad och med tanke på att Distanslagenen säger följande: så vet jag inte vad jag skall göra. Det har ändå gått 17 dagar och jag vet inte mer än att paketet har returnerats till CDON.

Snälla hjälp mig få detta löst

Tack i förväg

Gditz

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

PM:a mig ditt ordernr så kikar jag på ärendet

Har skickat mitt ordernummer och mina ärendenummer till dig. Behöver du mer information är det bara att säga till.

Permalänk
Medlem

Nae, brukar inte ge mycket för cdon varken leveranstider eller kundservice.

Men hör och häppna, fick mitt agg idag, dvs dagen efter.
Men frågan kvarstår varför det är sega leveranser på film/musik osv ?

Kör ni fortfarande lagert på spel/film/musik från borås?
för böcker och komponenter skickas från malmö, för isåfall får ni fan ruska lite i dom som har hand som den andra delen.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av X-oiL:

Är påväg att beställa en mus från er och har fått en kod som ger 50:- rabatt. Av någon anledning så fungerar varken den eller sweclockerskoden. Dom står som inlagda men inget händer med priset..

Skrivet av CDON.COM:

Det är endast datorkomponenter som omfattas utav Sweclockerskoden.
50kr koden ska dock funka om den inte är låst till nått annat, PM:a mig så tar jag en titt

Hade samma problem med en beställning jag lade idag, koderna funkade inte, men lyckades efter tag få det att fungera.

Första försöket la jag grejen jag skulle ha (en hårddisk) i korgen, och adderade sedan till div från bonustrappan, gick till kassan, försökte använda koden, den adderades men summan jag skulle betala ändrades inte, uppdaterade kassan, ingen skillnad.

Tömde då korgen, och började om.

La hårddisken i korgen, gick till kassan, och använde koden, nu fungerade koden och 50kr drogs bort, kunde sedan lägga till div från bonustrappan också utan problem.

Kanske var något i bonustrappan som blockerade koden första gången.

Men ordern är lagd å betalad nu, så är bara att invänta paketet.
Nu får vi också se om det tar extra tid när det är blandat elektronik/böcker/cd/dvd i samma paket.

edit:
Ordern blev dellevererad i 3 varubrev, beställde på Tisdag, fick 1 på Fredag och 2 på Måndag i brevlådan, enkelt och smidigt.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem

Hej

Undrar om ni kommer ta in Scythe Gentle Typhoon, säkert populär här bland swec.

Mvh

Permalänk
Medlem

Hej köpte en produkt igår på er hemsida, sen avbeställde jag den inom drygt en timme. Över 2 timmar senare ser jag att posten tagit emot paketet, men får inte ett mail om detta förren 4 timmar efter mitt avbeställningsmail. Då kontaktar jag CDON, som säger att de inte hunnit stoppa ordern...
De säger att jag inte ska hämta ut paketet utan bara säga till på uthämtningsstället att de ska skicka tillbaka paketet. Idag ringde jag till postens kundtjänst, som sa att CDON själva måste kontakta posten för att paketet ska skickas tillbaka direkt, annars tar det 2 veckor innan de skickar tillbaka paketet. Jag har nu frågat 3 gånger via deras kundtjänst om jag kommer behöva betala något för denna retur, men inte fått något direkt svar på frågan. Känns ju inte rimligt att behöva betala för detta då jag varit ute i god tid med att avbeställa produkten. Väntar just nu på svar på ett 6e mail och en callback. Förhoppningsvis löser detta sig. Kräver bara en del engagemang från kunden.

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | Intel i7 6700K @ 4.0 GHz | Gainward 2080 8GB | Fractal Design Celsius S24 | Corsair LPX Black 16GB @ 3000MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Corsair SF600 V2 600W | Louqe Ghost S1

Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i7 2600 @ 4,6 GHz | XFX HD6950 2GB | Corsair H50 | G.Skill Ripjaws X 8GB @ 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | WD RE4-GP 1.5TB | Corsair AX750 | Fractal Design Define Mini

Permalänk
Cdon.com

De dyker upp på hemsidan om någon timme, inväntar nu bara produkterna som borde dyka upp till nästa vecka..

Skrivet av DaydreamerVlad:

Hej

Undrar om ni kommer ta in Scythe Gentle Typhoon, säkert populär här bland swec.

Mvh

Skicka mig ordernr så tar jag en titt.

Skrivet av Royael:

Hej köpte en produkt igår på er hemsida, sen avbeställde jag den inom drygt en timme. Över 2 timmar senare ser jag att posten tagit emot paketet, men får inte ett mail om detta förren 4 timmar efter mitt avbeställningsmail. Då kontaktar jag CDON, som säger att de inte hunnit stoppa ordern...
De säger att jag inte ska hämta ut paketet utan bara säga till på uthämtningsstället att de ska skicka tillbaka paketet. Idag ringde jag till postens kundtjänst, som sa att CDON själva måste kontakta posten för att paketet ska skickas tillbaka direkt, annars tar det 2 veckor innan de skickar tillbaka paketet. Jag har nu frågat 3 gånger via deras kundtjänst om jag kommer behöva betala något för denna retur, men inte fått något direkt svar på frågan. Känns ju inte rimligt att behöva betala för detta då jag varit ute i god tid med att avbeställa produkten. Väntar just nu på svar på ett 6e mail och en callback. Förhoppningsvis löser detta sig. Kräver bara en del engagemang från kunden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Royael:

Under det du kallar "ute i god tid" kan de ha packat hundratals ordrar som redan rullat ur lagret.

Permalänk
Medlem

Blev uppringd och allting löste sig, tack för hjälpen.

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | Intel i7 6700K @ 4.0 GHz | Gainward 2080 8GB | Fractal Design Celsius S24 | Corsair LPX Black 16GB @ 3000MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Corsair SF600 V2 600W | Louqe Ghost S1

Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i7 2600 @ 4,6 GHz | XFX HD6950 2GB | Corsair H50 | G.Skill Ripjaws X 8GB @ 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | WD RE4-GP 1.5TB | Corsair AX750 | Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

SSD

Hej,

När kommer ni få in:
Intel 320 120GB SSD?

Tack

Visa signatur

AMD64 3000+ Venice [YBBLE 0523DPCW] @ 2630 MHz | Asus A8N-E | GEIL 1GB DDR400 @ DDR480 | Hitachi 160GB S-A2 | G-Force 6600GT @ 580/1080 | TT Soprano
Läs ESD F.A.Q

Permalänk
Medlem

Hur går det med upplärningen av "paketerarna? Hörde denna historia igår.

"Fick en hårddisk levererad endast förpackad i en antistatpåse i ett jiffykuvert. Skickade en reklamation till dem och se det fina svaret.

"Vi beklagar verkligen detta. Nytt emballage är på väg in men man har valt att skicka ut de som ligger på vänt för att kunderna ska slippa vänta. Vi skickar ut en retursedel till dig per post så att du kan returnera hdd till oss."

Permalänk

Har en synpunt till CDON, ni är jätteduktiga på att ha bra priser på datorkomponenter Men ni har dem väldigt ofta inte i lager, de står endast "Tillfälligt slut.".

Ofast är det på populära artiklar som andra butiker har stora volymer på lager av tex processorer, hårddiskar mm.
Sådana saker ska finnas på lagret.

Ni skulle vinna väldigt mycket kunder på det, de som vill bygga ihop sin egen dator skulle kunna beställa allt hos er. Idag går inte det, de kunderna skulle ni få om ni bättra er

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS Rog Strix B550
AMD Ryzen 7 5800X3D,MSI GeForce RTX Ventus 3X 4080 Super OC
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Avstängd

Stora volymer av något som utvecklas hela tiden låter helt sjukt, hade jag aldrig köpt på mig om jag hade företag, jag förstår om man bara tar in lite åt gången..

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Stora volymer av något som utvecklas hela tiden låter helt sjukt, hade jag aldrig köpt på mig om jag hade företag, jag förstår om man bara tar in lite åt gången..

Tar man tex inet och komplett så har de alltid grundsakerna saker på lager och även mycket av dem.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Trött på alla deras lockpriser på grejer som aldrig finns i lager. Dessutom går det inte att beställa dessa varor utan man får vänta på att de får hem dom. Detta bevisar bara min teori om lockpriser. Hos Inet, komplett, dustin m.fl. går det bra att lägga en beställning på varor som ej finns i lager. Senast var det 580 Matrix för 4049:- Bra pris men fanns ej i lager. Frågar man om leveranstid kan de inte svara på sånt. Faktisk kan chatten ALDRIG svara på nåt. De hänvisar alltid till kontaktformuläret via email.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av PhR0ZeN:

Hej,

När kommer ni få in:
Intel 320 120GB SSD?

Tack

Tyvärr ser det ut som att den kommer att dröja till i slutet utav augusti.

Skrivet av Ibymafayhas:

Hur går det med upplärningen av "paketerarna? Hörde denna historia igår.

"Fick en hårddisk levererad endast förpackad i en antistatpåse i ett jiffykuvert. Skickade en reklamation till dem och se det fina svaret.

"Vi beklagar verkligen detta. Nytt emballage är på väg in men man har valt att skicka ut de som ligger på vänt för att kunderna ska slippa vänta. Vi skickar ut en retursedel till dig per post så att du kan returnera hdd till oss."

Tyvärr så är det någon som slarvar på lagret, det är naturligtvis inte okey. Kundtjänstens svar där är tyvärr ett litet fel, vi skickar ut diskarna idag ja, dock skickas de i vårat vanliga emballage, tills de som är anpassade kommer ( kommer i veckan enligt leverantören ). Vårt vanliga emballage är kartonger och inte jiffykuvert, det missade kundtjänst att upplysa om här.

Skrivet av Peterrrrr:

Har en synpunt till CDON, ni är jätteduktiga på att ha bra priser på datorkomponenter Men ni har dem väldigt ofta inte i lager, de står endast "Tillfälligt slut.".
Ofast är det på populära artiklar som andra butiker har stora volymer på lager av tex processorer, hårddiskar mm.
Sådana saker ska finnas på lagret.
Ni skulle vinna väldigt mycket kunder på det, de som vill bygga ihop sin egen dator skulle kunna beställa allt hos er. Idag går inte det, de kunderna skulle ni få om ni bättra er

Skrivet av trollhattan:

Skrivet av Peterrrrr:

Tar man tex inet och komplett så har de alltid grundsakerna saker på lager och även mycket av dem.

Vi är relativt nya på komponenter, och då är det naturligtvis alltid lite risk involverat, men vi har absolut sett att vi är en spelare att räkna med, och då vågar man också ta i lite mer, så jag tror att ni kommer att se en förbättring väldigt snart.

Skrivet av Kent:

Trött på alla deras lockpriser på grejer som aldrig finns i lager. Dessutom går det inte att beställa dessa varor utan man får vänta på att de får hem dom. Detta bevisar bara min teori om lockpriser. Hos Inet, komplett, dustin m.fl. går det bra att lägga en beställning på varor som ej finns i lager. Senast var det 580 Matrix för 4049:- Bra pris men fanns ej i lager. Frågar man om leveranstid kan de inte svara på sånt. Faktisk kan chatten ALDRIG svara på nåt. De hänvisar alltid till kontaktformuläret via email.

Det här är väldigt väldigt olyckligt om du känner så, vi vinner inget på att ha bra pris på varor som inte finns på lager då, precis som du säger inte säljer
varor som vi inte har "positivt" lagersaldo på. Det här hänger lite ihop med föregående post, där vi hela tiden försöker förbättra vår lagersituation när
det gäller datorkomponenter. Leveranstiden på datorkomponenter är tyvärr väldigt obekräftad, därför så kan det behövas kontakt med disten/tillverkaren,
vilket kan ta lite tid, och då är det ingen idé att du sitter med chatten när ett svar kan dröja flera timmar.

Visa signatur
Permalänk

Schysst med gratis frakt på allt. Blev lite grejer

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem

Swec-koden har ingen effekt på http://cdon.se/hemelektronik/corsair_ax_750w_professional_ser...
Är det för att det redan är en rabatterad vara eller missar jag något?

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Karate Taco:

Swec-koden har ingen effekt på http://cdon.se/hemelektronik/corsair_ax_750w_professional_ser...
Är det för att det redan är en rabatterad vara eller missar jag något?

Jag har provat precis och då funkar det, men jag har skickat vidare till IT som får ta en titt.
Kan det vara så att du redan använt koden den här månaden?

Mvh Edin

Visa signatur
Permalänk

Om jag bokar saker idag som är under 600 kr, kommer jag då få betala frakt ifall ni skickar efter 25 juli?

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av _michelin_:

Om jag bokar saker idag som är under 600 kr, kommer jag då få betala frakt ifall ni skickar efter 25 juli?

Ja, det kommer du att få göra. Vad är det för varor? PM:a mig så kan vi kika på det.

PS. Håll ögonen öppna ikväll killar och tjejer, jag tror att ni kommer att tycka om det!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Vi är relativt nya på komponenter, och då är det naturligtvis alltid lite risk involverat, men vi har absolut sett att vi är en spelare att räkna med, och då vågar man också ta i lite mer, så jag tror att ni kommer att se en förbättring väldigt snart.

Kul att höra

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Ja, det kommer du att få göra. Vad är det för varor? PM:a mig så kan vi kika på det.

PS. Håll ögonen öppna ikväll killar och tjejer, jag tror att ni kommer att tycka om det!

Oj, väldigt kul att höra. Ska man hålla ögonen öppna på er sida eller här inne på tråden?
Hoppas verkligen på ett schysst g-kort ^^

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB