VAC lyfter felaktiga banns. Steam kompenserar med L4D2

Permalänk
Proffsmoddare

VAC lyfter felaktiga banns. Steam kompenserar med L4D2

Hallå allesammans!

Steams anti-fusk system "VAC" (valve anti cheat) som är/var perfekt, har tydligen bannat en hel hop (ca 12 000 ) personer felaktigt. Bland annat mig (min tråd).

Nu har de unbannat massvis med folk och gett L4D2 till de drabbade som kompensation. Samt en "gift" version av spelet som man kan ge till vem man vill.

Om ni blivit bannad den senaste veckan är det troligen bara att logga ut och logga in igen så ska bansen vara lyfta samt att ni ska ha Left 4 dead 2 i listan med spel också.

Utskickat mail:

Citat:

Gabe Newell responds
Hello,

Recently, your Steam account was erroneously banned from Call of Duty: Modern Warfare 2.

This was our mistake, and I apologize for any frustration or angst it may have caused you.

The problem was that Steam would fail a signature check between the disk version of a DLL and a latent memory version. This was caused by a combination of conditions occurring while Steam was updating the disk image of a game. This wasn't a game-specific mistake. Steam allows us to manage and reverse these erroneous bans (about 12,000 erroneous bans over two weeks).

We have reversed the ban, restoring your access to the game. In addition, we have given you a free copy of Left 4 Dead 2 to give as a gift on Steam, plus a free copy for yourself if you didn't already own the game.

Gabe Newell responds - Steam Users' Forums
http://dl.dropbox.com/u/36553/gaben_vac.png

Artiklar osv osv.
Valve banning innocent Modern Warfare 2 players?- Destructoid
VAC BANS REMOVED!!! - Steam Users' Forums
Gabe Newell responds - Steam Users' Forums
Valve Anti-Cheat software goes a bit GlaDOS? | Rock, Paper, Shotgun

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Vad ska man säga...synd att man inte vart bannad

Permalänk

Bra av steam att inse sitt misstag. Även bra för dom som trodde att VAC var ett odödligt system som inte gör några fel, och fuskanklagade dig i din tråd, fastän du förklarade hur det låg till, så kanske dom får upp ögonen lite.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av aluminium:

Vad ska man säga...synd att man inte vart bannad

Jadu, vad kan man säga

Det har inte direkt varit värt det för mig dock. Har suttit kanske 6-7 timmar och pratat med support, gjort trådar osv. Men det är helt klart en bra ersättning. 2st kopior av L4D2 en som gift och en till det drabbade kontot.

Skrivet av StålNisse:

Bra av steam att inse sitt misstag. Även bra för dom som trodde att VAC var ett odödligt system som inte gör några fel, och fuskanklagade dig i din tråd, fastän du förklarade hur det låg till, så kanske dom får upp ögonen lite.

Att Steam verkligen inser misstaget och åtgärdar det är ju bra i alla fall. Sen att VAC inte kan vara perfekt är ju en självklarhet. Det bet dem lite i baken nu. Kan tänka mig att många som blivit bannade tidigare kommer försöka nu också.

Sen känns det grymt skönt att alla som anklagade mig för "uppenbar fuskare" hade fel. Man skulle vilja be de dra ända in i... ja ni vet

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Avstängd

Hade inte vi någon här inne som var fast besluten om, att VAC var helt perfekt!? han kabnske skulle ta och läsa detta så kanske han inser att hans propaganda mest bara var rent Bull...

OnT: Bra att STEAM kom ut med felet!

Permalänk
Medlem

Vafan nu har man säkert varit ett jävla as mot många för att man trott de är cheaters.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av InluZion:

Hade inte vi någon här inne som var fast besluten om, att VAC var helt perfekt!? han kabnske skulle ta och läsa detta så kanske han inser att hans propaganda mest bara var rent Bull...

OnT: Bra att STEAM kom ut med felet!

Han blev avstängd ett tag tror jag (det var dock flera). Då han anklagade mig och sa lite saker som inte reglerna tillåter

Skrivet av Robbaz:

Vafan nu har man säkert varit ett jävla as mot många för att man trott de är cheaters.

hehe

Dock så handlar det den här gången om de senaste veckorna/veckan. Men sen har troligen VAC bannat fel på andra tidigare också. Men inte i den här skalan.

Det är bra att man får bort den här bilden som varit att VAC inte kan göra fel. Tydligen så går det

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Brodholm:

Han blev avstängd ett tag tror jag (det var dock flera). Då han anklagade mig och sa lite saker som inte reglerna tillåter

hehe

Dock så handlar det den här gången om de senaste veckorna/veckan. Men sen har troligen VAC bannat fel på andra tidigare också. Men inte i den här skalan.

Det är bra att man får bort den här bilden som varit att VAC inte kan göra fel. Tydligen så går det

Jo men nu kanske inte alla säger ink STEAM att VAC är det bästa som finns, då skulle ju självklart skiten inte bara banna 12 000 utan annledning!

Permalänk

Dum och onödig kommentar (som editerades bort)

Edit: Hoppas de inser sitt misstag att banna mig på CS:S också

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk

Kul att du fått upprättelse. Det är inte kul att bli oskyldigt anklagad. Undrar hur många procent av alla VAC-bannade som varit oskyldiga tidigare...

Permalänk
Skrivet av Kuba-cola:

Kul att du fått upprättelse. Det är inte kul att bli oskyldigt anklagad. Undrar hur många procent av alla VAC-bannade som varit oskyldiga tidigare...

Ja antagligen fler än man kan ana...

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk
Medlem

Grymt skönt att de erkännde sitt fel. Bara gå hem och gotta sig med MW2 ikväll då:D

ludwigstrand: Jag fick CS bannat från steam för typ 7 år sedan (gammalt konto). Ganska säker på att det var av ungefär samma sak som det som nu hände på modern warfare, då jag spelade mycket på funmaps osv vid den tiden.

Visa signatur

//////Lummis

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Brodholm:

Hallå allesammans!

Steams anti-fusk system "VAC" (valve anti cheat) som är/var perfekt, har tydligen bannat en hel hop (ca 12 000 ) personer felaktigt. Bland annat mig (min tråd).

Nu har de unbannat massvis med folk och gett L4D2 till de drabbade som kompensation. Samt en "gift" version av spelet som man kan ge till vem man vill.

Om ni blivit bannad den senaste veckan är det troligen bara att logga ut och logga in igen så ska bansen vara lyfta samt att ni ska ha Left 4 dead 2 i listan med spel också.

Utskickat mail:

Gabe Newell responds - Steam Users' Forums
http://dl.dropbox.com/u/36553/gaben_vac.png

Artiklar osv osv.
Valve banning innocent Modern Warfare 2 players?- Destructoid
VAC BANS REMOVED!!! - Steam Users' Forums
Gabe Newell responds - Steam Users' Forums
Valve Anti-Cheat software goes a bit GlaDOS? | Rock, Paper, Shotgun

Roligt att du fick rätt till slut, grattis och bra jobbat för att du höll i

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Hilton:

Roligt att du fick rätt till slut, grattis och bra jobbat för att du höll i

Ja, det var riktigt skönt! Tackar för att du höll ordning på tråden också! Du kanske ska låsa den nu så får man diskutera vidare i den här tråden istället.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Brodholm:

Ja, det var riktigt skönt! Tackar för att du höll ordning på tråden också! Du kanske ska låsa den nu så får man diskutera vidare i den här tråden istället.

Vi låser inte trådar ifall det inte har skett ett regelbrott (normal sett), det kan finnas någon annan som har något liknande att diskutera som kanske vill använda tråden

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Endast Valve som skulle kunna erkänna ett fel och kompensera såhär.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av iNfragiq:

Endast Valve som skulle kunna erkänna ett fel och kompensera såhär.

Japp, bra gjort av Valve

§1
Permalänk
Medlem

Säger bara HAHA till er som inte trodde VAC kunde göra fel!!! Tvivlar inte heller att andra blivit bannade av fel anledning!

Och så ett grattis till brodholm mf som fick spelet att funka nu igen

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av kobb3:

Säger bara HAHA till er som inte trodde VAC kunde göra fel!!! Tvivlar inte heller att andra blivit bannade av fel anledning!

Och så ett grattis till brodholm mf som fick spelet att funka nu igen

VAC gör inte fel, personerna som skapade/programmerade VAC gjorde fel.

Ingen dator är bättre än personerna som lärde datorn..

Permalänk
Medlem

Bra gjort, nån som bjuder på L4D2?

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Härligt då kommer det mer folk till L4D2.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Mer folk mer omogna töntar som fjantar runt:/

L4D spelen är sjyssta spel, kunde bli bättre om alla faktiskt arbetar tillsammans också.

Permalänk

Blev så jag loggade in på steam bara för att se om jag hade fått L4D2, har inte spelat så mkt MW2 på sistone så hade säkert kunna varit bannad utan att veta om det

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

VAC gör inte fel, personerna som skapade/programmerade VAC gjorde fel.

Ingen dator är bättre än personerna som lärde datorn..

Höhö, vad rolig du är. Du borde på forumpris!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av kobb3:

Höhö, vad rolig du är. Du borde på forumpris!

Oja verkligen

Permalänk
Medlem

Lite synd att man själv inte blev bannad då, hade ju inte varit fel och få L4D2 :). Men men!

Visa signatur

/BaaPa!

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Vi klarar oss utan tiggeri, tack.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobb3:

Höhö, vad rolig du är. Du borde på forumpris!

Vaddå? Det han sa stämmer ju faktiskt.

Jag skulle faktiskt våga påstå att VAC fprtfarande är det bästa AntiCheat systemet. Vad jag vet så är det här första gågnen som folk har blivit bannade utan anledning i stor skala. Om man kollar på t. ex. Punkbuster så blir ju folk kickade utan anledning hela tiden.