Öppna upp bärbar hårddisk..

Permalänk

Öppna upp bärbar hårddisk..

Hej Swec!

Har en Maxtor Basics 500GB inhandlad förra sommaren, tycker tyvärr att den är alldeles för långsam för att användas ordentligt. Så jag skulle vilja öppna upp den och säta in den i datorn! Någon som gjort något sånt här? Kan man ha sönder plastskalet med våld och få ut en oskadd hårddisk?

Förövrigt undrar jag om någon vet om det är en IDE eller en SATA hårddisk där inne? Har googlat och hittade den här sidan London - Adzooks.co.uk - Maxtor Basics 500gb Desktop External Hard Drive 500gb Hi-Speed Usb Stm305003ehd301-Rk så den ska vara 3.5" och snurra på 7200 RPM. Men IDE/Sata? Åker till stan om ett par timmar så skulle vara trevligt med ett svar innan dess (om det ska köpas kablar.)

Mvh

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Avstängd

Är den köpt förra sommaren så borde det sitta en Sata i den och det borde inte heller vara några som helst problem att öppna den utan att ha sönder något.. ta bort alla klister märken osv, kan ju sitta några skruvar gömda!

MVH

Permalänk

Hmm, är det inte bättre att köpa en ny disk att montera internt, nya diskar är ganska billiga numera.
Och sedan använda den där usb disken för backup m.m, det är ju det dom egentligen bara duger till ändå..

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Skrivet av InluZion:

Är den köpt förra sommaren så borde det sitta en Sata i den och det borde inte heller vara några som helst problem att öppna den utan att ha sönder något.. ta bort alla klister märken osv, kan ju sitta några skruvar gömda!

MVH

Tack Bra att höra det.. kan lägga upp ett galleri senare. Kanske någon är intresserad?

Skrivet av serpent29:

Hmm, är det inte bättre att köpa en ny disk att montera internt, nya diskar är ganska billiga numera.
Och sedan använda den där usb disken för backup m.m, det är ju det dom egentligen bara duger till ändå..

Disken har jag sönder mest eftersom jag är fattig och inte har något bättre att göra =P Sen satt jag ett antal timmar och la över alla fyra säsonger av Blackadder på den.. borde möjligen rädda dom först. Men tack för tanken.

Visa signatur

Permalänk

Hårddisk öppnad! Lägger upp ett galleri.

Visa signatur