Grafikkort "finns inte"

Permalänk
Medlem

Grafikkort "finns inte"

Skulle kolla på Can you run it hur pass bra min nyköpta dator (köpt av kompis, ett år gammal) skulle klara ett random spel. Jag vet att det inte ska vara några problem då den tidigare klarat mer krävande spel, alls, men den klarade inte av recommended.

Följande text står på sidan:

Citat:

Video Card
Minimum: 64 MB video card with support for Hardware Transformation & Lighting
You Have: PCI Device

Har även kollat på battle.net och får där upp:

Citat:

VIDEO CARD MODEL:
-

Permalänk

Antingen är du grundlurad av 'kompisen' eller så känner inte programmen av ditt grafikchips.
Ladda ner "Everest Ultimate Edition" eller liknande och se efter vad du har köpt...
Downloads | Lavalys.com

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waxinator:

Antingen är du grundlurad av 'kompisen' eller så känner inte programmen av ditt grafikchips.
Ladda ner "Everest Ultimate Edition" eller liknande och se efter vad du har köpt...
Downloads | Lavalys.com

Att kompisen lurat mig är ingen risk, dels har jag sett honom lira på den, sen är han min närmsta vän sedan ett par åt.
Tack för tipset.
Var ett Nvidia, fick tips att ladda ner drivrutiner. Korrekt tips eller annan lösning?

Permalänk
Hedersmedlem

Ja drivisar är ju rätt bra att ha

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Utan drivrutiner får du väl dessutom fel upplösning, om du tycker att bilden på skärmen ser suddig ut eller lågupplöst fixar drivrutinen biffen Dessutom kommer alla program som försöker kika vad du har för grafikkort känna igen det och det kommer att gå att spela på datorn.

Nvidia: Drivers - Download NVIDIA Drivers
AMD (ATi är varumärket): Graphics Drivers & Software