Permalänk
Medlem

Asus Rampage III Gene, trångt med sli?

Hej,

Jag tänkte kolla med er om det blir för tight om man kör 2x nvidia 460 kort på detta moderkort eller om det går ändå.
Vad tror ni?

Mvh Gusken

Visa signatur

Jag är ju inte dum egentligen, jag har bara otur när jag tänker.

Permalänk

du kan köra med SLI, dock får du inte plats med ex. externt ljudkort eller dylikt. utan dina grafkkort täcker då alla övriga pci platser.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Tror ni att det blir så tight mellan korten att det blir svårt att föra bort värmen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Med external exhaust ska det inte vara några problem. SLI och crossfire setups blir ju alltid varmare också. Beror ju på vad du har för chassi också.

Permalänk
Medlem

Ska ta och köpa med ett Fractal Design R3 och som jag förstår det på bilder finns det plats för en fläkt precis bredvid PCI-portarna. Då borde det väl inte vara problem tycker jag, men sen är jag värdelös på hemmabyggen så därför frågar jag er

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det några speciella fläktar eller någon speciell kylning på grafikkorten som behövs när de blir så tight?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gusken:

Är det några speciella fläktar eller någon speciell kylning på grafikkorten som behövs när de blir så tight?

Referensdesignen är att föredra i SLI/CF configer, alltså Sparkle GeForce GTX 460 768MB - Inet.se

EDIT: Såg nu att det var 768MB varianten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nembo:

Referensdesignen är att föredra i SLI/CF configer, alltså Sparkle GeForce GTX 460 768MB - Inet.se

EDIT: Såg nu att det var 468MB varianten...

Eller ännu bättre: Evga External Exhaust/Zotacs version med liknande kylare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasha:

Eller ännu bättre: Evga External Exhaust/Zotacs version med liknande kylare.

Ah, såklart. Du menar alltså > Komplett.se - EVGA GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA ?

Permalänk
Medlem

Ok så det bästa är alltså ett graffekort med external exhaust typ Zotac och EVGA.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gusken:

Ok så det bästa är alltså ett graffekort med external exhaust typ Zotac och EVGA.

Vid SLI ja Du känner igen dom på radialfläkten.

Permalänk
Medlem

Jamen perfekt då! Då blire till att besöka allas våran kära sida inet.se och beställa datordelar

Visa signatur