Kan jag ändra min CSN ansökan för att få ut mer pengar och 100% studietakt?

Permalänk
Medlem

Kan jag ändra min CSN ansökan för att få ut mer pengar och 100% studietakt?

Tittade igenom mitt beslut från csn idag. Stod att jag bara är beviljad lån till en studietakt på 75% våren 2011 vilket betyder att jag inte får ut så mycket pengar. Det är 425 poäng jag ska läsa den terminen och terminen pågår i 22 veckor. Det blir om jag förstått det rätt bara 19,3 poäng i veckan, räknat på 425/22. Kan tänka att det är därför dom har räknat på 75% studietakt, eller?

De pengar jag kommer få ut kommer jag inte klara mig med under våren så undrar om jag kan ändra min ansökan och söka för 20 veckor istället för att uppnå minst 20 poäng i veckan och därmed bli beviljad lån till en studietakt på 100% Tror ni csn går med på detta eller är det på annat sätt dumt av mig att göra så? Jag är medveten om att skulden blir större att betala tillbaka men hellre det än att inte ha råd att studera.

Sen undrar jag om jag ska skicka in min studieförsäkran nu eller vänta tills jag ändrat min ansökan? Skolan började idag nämligen så kan skicka in den om jag vill.

Ja, jag ska även ringa och höra med dom i morgon om jag hinner.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

425 HP på en termin, det tror jag inte en sekund på men du kan ju fråga dom via https://www.csn.se/epostaoss/indexFraga.jsp

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Vad har ni för konstiga poäng? Såvitt jag vet läser alla 60p per helår.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Hedersmedlem

komvux eller nått?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

komvux eller nått?

Komvux ja.

Skolan som gett os fel uppgifter från början. Ska vara 400 poäng på hösten och 450 på våren. Tror ni csn är kinkiga om jag byter? Har redan ändrat men inte fått svar.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Logga in med BankID och gör en ändring på deras hemsida. Du lär hinna få besked innan pengarna är slut.

Visa signatur

//Bacon