Thomson Speedtouch 564v6 -> D-Link DI-524 -> PS3

Permalänk
Medlem

Thomson Speedtouch 564v6 -> D-Link DI-524 -> PS3

Hej!
Det är så att jag har försökt hjälpa en bekant med hans ps3. Problemet för honom är att han inte kan spela online i spelet Red Dead Redemption. Grejen är den att de andra spelen fungerar och även ps network, men jag tror det har o göra med att han får NAT Typ 3 istället för Typ 2 på hans ps3.

Ska försöka beskriva vad han har för saker och vad jag har testat för att lösa detta problem.

Han har Tele2 som internetleverantör, ett ADSL modem (Thomson Speedtouch 546v6) kopplat till en stationär dator och en trådlös router (D-Link DI-524). PS3:an får alltså signalen från D-linken.

Har försökt läsa mig till vad som behövs göras på olika sidor, och vad jag förstår så måste lite portar öppnas för att kunna få rätt på detta problem.
Först och främst gav jag ps3:an ett statiskt ip och därefter öppnade jag de portar i d-linken som jag förstod att spelet krävde, detta gav inget vidare resultat.
Så därefter satter jag ps3:an som DMZ i d-linken, inte riktigt hundra på vad det innebär men är jag någorlunda rätt ute om jag tror att detta innebär att ps3:an inte blir blockerad av några portar?
Dock hjälpte inte detta heller.

Min tanke är att modemet blockerar ps3:an på någotvis, men jag vet inte hur. Brandväggen i modemet är avslagen och de enda enheterna som jag ser i modemet är den stationära datorn och routern. Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska gå vidare.
Jag har läst något om att brygga modemet, vilket skulle innebära att den inte blockerar ps3:an längre. Men vad innebär det att brygga ett modem?..blir det problem med anslutningen då med den stationära datorn. Och framförallt, hur bryggar jag detta modem?

Hoppas ni kan hjälpa mig här!

Permalänk
Medlem

Hmm

Lurigt när du skriver att de andra spelen fungerar.
Mitt förslag: Se till att sätta på DHCP i routern så att den blir "chef", slå av det i modemet.
Ha inte fast ip adress på någon enhet bakom routern, har bara gett mig strul.
Routerns inställningar kan krocka med modemets inställningar och ställa till crap,
vilket jag gissar är ditt strul.
Jag har gjort det jag beskrev och har sluppit massa knas efter det.
Ja just ja kom ihåg väntetiden när du bollar med ip adresser det tar typ 15 min från internetleverantören att studsa en ny:)

Hoppas du lite klokare och......
Lycka till..