SweClockers drop!

var en hjälte i vardagslivet! hjälp en okunnig om dess nätagg räcker till!

Permalänk
Medlem

var en hjälte i vardagslivet! hjälp en okunnig om dess nätagg räcker till!

Halloj! sitter och funderar på vad mitt nästa inköp ska bli. Det jag behöver är ett chassi och ett nytt moderkort. Men jag är lite orolig över att mitt nuvarande nätagg ska räcka till. Det är ett Chieftec på 400w.

Grejerna jag har är:
AMD ph2 x4 965
XfX radeon HD 5770
2 st hdd @ 500gb / 1,5tb sata2 7200rpm
Corsair h50
DvD+Rw brännare
DDR3 1333MHz 4GB
msi GF615M -P33

jag vill byta ut moderkortet till ett Asus IV Formula och lär göra det nästa vecka någon gång. Ett chassi ska också köpas när plånboken tillåter. Och det chassit har 6 st medföljande fläktar (om det nu spelar någon roll? dvs om de drar mkt).

Jag kan köpa ett på 700w 80+ certifierat men det är inte något jag helst skulle vilja lägga pengar på just nu men om det verkligenl behövs så blir det väl att köpa ett.

är väldigt tacksam för svar!:) är väldigt dålig på hur mycket kräm som krävs i datorer.

PS. jag spelar ganska mycket så grejerna går på högvarv oftast.

Permalänk
Hedersmedlem

vet inte kvalitén på agget men några fläktar drar ju inte mer än kanske "12V x 0.5A=6W" st gissningsvis som ett max. 6 x 6 = 36 W, borde inte fallera på det kan tyckas :). Troligen så ligger väl fläktarna snarare på 3-4W st eller mindre

Permalänk
Medlem

Du klarar dig med ditt 400w nätagg

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

okej tack så hemskt mkt!:) blir väl att köpa de bättre lite senare då jag klarar mig.