Jag och barndomskamratern skall ge oss in i eget företagande!

Permalänk
Medlem

Jag och barndomskamratern skall ge oss in i eget företagande!

Och då undrar vi vilket det bästa forumet är för riktigt goda/avancerade utvecklingsmöjigheter är.

Likaså vilket webbhotell man skall vända sig till för bästa funktioner/utvecklingsmöjligheter/pris och så vidare.

Vi planerar att börja smått med en färdig template som vi stylar om.

Vbullentin ser tveklöst bäst/mest avancerat ut i dagsläget.

Vi planerar att antingen utveckla alternativt köpa extra tjänster till forumet, jag kan inte ge några konkreta exempel såhär i dagsläget men jag kan avslöja att vi planerar att göra det ruskigt interaktivt.

Hoppas på lite vettig respons

Tack på förhand!

Visa signatur

[I-860 @ 4,01GHZ]*[Corsair 8gb 1600mhz Ram]*[Intel X25-M 80GB X2 Raid 0 SSD]*[XFX XXX 5870X2 CF @ 900/1300]*[Asus Sabertooth i55]*[Samsung 24" 2ms P2450]

Permalänk
Medlem

"Jag söker ett forum, gärna avancerat. Tips?"
vBulletin fungerar säkert, phpBB med eller till och med en egenproducerad lösning. Tyvärr tror jag inte att någon färdig lösning finns för er hemsida.

Men rent spontant så kan ni översätta "ruskigt interaktivt" med "ruskigt dyrt" om ni inte har kompetens nog att bygga allt själva (lite i stil med "behöver ni fråga så..."). Tillräckligt dyrt för att ni borde överväga att säga upp vänskapen och hädanefter enbart vara affärspartners, glöm inte avtal på allt!

Börja med en grundlig affärsplan, budget, förväntade inkomster och utgifter under första åren. När ni plöjt ner många tusenlappar på det kan ni gå vidare till att hyra in ett företag som hjälper er med hemsidan, se till att det är ett kompetent företag som gör riktigt grundliga planeringar. Det kommer ni tjäna på i längden.

Fråga: Vad tror du att företaget kommer ha för utgifter innan hemsidan är lanserad?

Jag ursäktar en något negativ ton, men jag misstänker att det här är ännu en tråd som kommer sluta i att ni antingen lägger ner projektet eller med "du har inte lust att hjälpa oss med sidan?".

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<