Specact: Beviset att Dice inte har en själ

Permalänk
Medlem

Expansion packs eller dlc osv vad man nu önskar att kalla dom blir väl mer och mer vanliga. Gillar man spelet och det ges möjlighet till att förnya det en aning med nya banor för en hundring lite styvt tycker jag det är värt det. Jag tillhör en av dom som vart djupt nere i wow träsket och låg och pynta dom 125-150 kronorna i månaden som det kosta samt att jag köpte första sen bc sen lich king. Man kan tycka att det är hyckleri att ta betalt för sådant, men faktum är ändå att det sitter x antal personer x antal timmar för att göra dessa saker och då är det väl inte konstigt heller att dom vill ha en slant för det. Spel kommer nog att göras mer och mer med expansioner i planering med ett billigare startpris för bas delen. Tänk dig själv låt säga att du är snickare du ska sätta upp 10kvm vägg hos en kund rätt som det är vill kunden ha ytterliggare 5 kvm vägg eller eller dörr monterad inte fan bjussar man på det. Tid är tid och tid är pengar. Att speltillverkare inte fixar buggar är ju ett fenomen som är rätt störande samtidigt som det känns förståligt att vissa saker smiter mellan fingrarna i release läget. Bara man läser det inom rimlig tid så är jag nöjd iaf.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Avstängd

borde ha spectact med större skrev för de med riktiga ballar.

folk vill ha sin avatar speciell, inget konstigt med det.
att de tar betalt för det är inget konstigt heller.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Dock saknar jag det gamla goda från BF2 där man kunde köpa Special Forces, Armored Fury och Euro Forces som expansions. På sistnämnda så fick man inte bara nya kartor utan även helt nya gubbar, vapen, fordon att leka med. Det var spel-era det..

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av UROG:

Dock saknar jag det gamla goda från BF2 där man kunde köpa Special Forces, Armored Fury och Euro Forces som expansions. På sistnämnda så fick man inte bara nya kartor utan även helt nya gubbar, vapen, fordon att leka med. Det var spel-era det..

Ja jag håller med, vi får hoppas att det blir så i BF3 också.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Att låta spelare köpa fördelar skulle dra igång en mycket större (och berättigad) skitstorm än vad somliga försöker starta över några menlösa skinn. Antagligen därför man stannade vid att sälja sånt som inte påverkar eller ens kan misstänkas påverka balansen över huvud taget.

En sak fattar jag dock inte varför du kommer och klagar med om att det blir en "fördel" när det gäller vapen.
G3, M95 och M14 har ju förbättrats avsevärt mycket nu med patchen så dessa 3 vapen har enorm fördel jämfört med de övriga vapen som är rena rama leksakspistolerna i jämförelse.
En M-200 Intervention, som skjuter skarpare än en M82/-95, hade varit fint att ha på spelet men nä nä, "den ger en enorm fördel för spelaren att knäppa andra". Det gör den inte alls, då det är ett bolt-actiongevär precis som M95. Det är fortfarande samma "balans" och alla dessa tomma rutor, fattar inte poängen med dem. Ser så sjukt ut när det "fattas" något.
Finns väl fler vapen som hade kunnat passa in på Assault, Support och Engineer tillsammans med detta.

Visst, man kunde ha skippat betalningen för SPECACT och gjort det som en del av patchen istället så alla hade fått samma förmåner, men nu är läget så som det är och vi har ingen talan om saken. EA DICE är som det är, rumpnissar hela bunten!

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Jag ser inget fel med Specact eftersom det inte ger någon fördel alls i spelet. Om någon vill spendera motsvarande en stor stark på några nya skinns varför inte? Det vore värre om det t.ex. som någon nämt om det gav fördelar i spelet.

Sen angående att ta betalt för expansioner, varför inte. Problemet är att det har en färmåga att splitta upp communityn. Jag skulle lätt betala 150kr för en 5-6 nya kartor till Bfbc2, varför inte? Har lagt ner fruktansvärt mycket tid på att spela spelet, och trots att jag tydligen TOTALT missat storheten som många ser i Heavy metal (Tycker det är en skitbana.) så är jag glad att det kom nya kartor till slut, tog dom dock ett år nästan. Jag kunde dock ha betalat för att få dubbla antalet kartor.

När jag funderar lite på det skulle jag säkert betala 300-400kr för ett dussin nya kartor till CQ. Ge mig det jag vill ha så betalar jag. Specact är dock något jag avstår ifrån, tycker inte ens skinnen var speciellt fina.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Jag ser inget fel med Specact eftersom det inte ger någon fördel alls i spelet. Om någon vill spendera motsvarande en stor stark på några nya skinns varför inte? Det vore värre om det t.ex. som någon nämt om det gav fördelar i spelet.

Sen angående att ta betalt för expansioner, varför inte. Problemet är att det har en färmåga att splitta upp communityn. Jag skulle lätt betala 150kr för en 5-6 nya kartor till Bfbc2, varför inte? Har lagt ner fruktansvärt mycket tid på att spela spelet, och trots att jag tydligen TOTALT missat storheten som många ser i Heavy metal (Tycker det är en skitbana.) så är jag glad att det kom nya kartor till slut, tog dom dock ett år nästan. Jag kunde dock ha betalat för att få dubbla antalet kartor.

När jag funderar lite på det skulle jag säkert betala 300-400kr för ett dussin nya kartor till CQ. Ge mig det jag vill ha så betalar jag. Specact är dock något jag avstår ifrån, tycker inte ens skinnen var speciellt fina.

Så sant så sant, håller med på varje punkt.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Jag ser inget fel med Specact eftersom det inte ger någon fördel alls i spelet. Om någon vill spendera motsvarande en stor stark på några nya skinns varför inte? Det vore värre om det t.ex. som någon nämt om det gav fördelar i spelet.

Jag hade hållet med dig... om det inte vore för att den här delen är fel. SPECACT ger en fördel, nämligen att skinsen är i princip helt svarta om man står i skuggorna.

Spelar man en natt bana ger det en speciellt stor fördel så klart, men även att bara stå i ett mörk del av ett hus kan det vara svårt att se dom rackarna. Nästan omöjligt ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

Jag hade hållet med dig... om det inte vore för att den här delen är fel. SPECACT ger en fördel, nämligen att skinsen är i princip helt svarta om man står i skuggorna.

Spelar man en natt bana ger det en speciellt stor fördel så klart, men även att bara stå i ett mörk del av ett hus kan det vara svårt att se dom rackarna. Nästan omöjligt ibland.

Har faktiskt inte noterat det, får hålla utkik då det blir ngn nattbana.

Permalänk

När skall folk förstå att DICE inte längre driver sina projekt? Detta gäller även patchar, osv.
När EA köpte DICE så är det som när du köper en skruvdragare; du köper ett verktyg som hjälper dig att göra det DU vill, den drar inte igång och skruvar på eget bevåg och drar slut på batterierna som du har betalat för...

Sluta gnälla.... småbarnsfasoner vafan.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |