Dlink 655 ny firmware ladda ner,men vart?

Permalänk
Medlem

Dlink 655 ny firmware ladda ner,men vart?

Hej

Försöker ladda ner Dlinks nya firmware till min dir-655. Men lyckas ej från deras hemsida. Någon som vet vart jag kan tanka 1.31EUB02

Visa signatur

Win10 | i7 6700k 4.5 ghz | Msi krait gaming x3 | 16GB 3200 mhz| Asus 1080 strix oc | Ocz 480GB / Samsung F1 1T

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Jag har i annat ärende försökt komma in på D-Links FTP, verkar inte funka så bra....

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Permalänk
Medlem

DIR-655: Wireless N Gigabit Router - Technischer Support von D-Link

Jag brukar själv gå till D-link:s tyska sida.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grabben_83a:

det där är ju 1.34? fungerar den bra?

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk
Medlem

Uppdaterade precis min till 1.34 så vi får väl se, har haft riktigt mycket problem med dhcp krascher på 1.30 så jag hoppas denna är bättre.

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem

Har inte själv kunna testa den då jag har lillebror Dir-635.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Langelus:

Uppdaterade precis min till 1.34 så vi får väl se, har haft riktigt mycket problem med dhcp krascher på 1.30 så jag hoppas denna är bättre.

hur har det gått?

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk
Medlem

Ni slipper dessutom säkerhetshållet hnap i denna uppdatering av firmwaren.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hittills rullar 1.34 på bra utan krascher!

Skrev lite för snabbt, stavfel :)
Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem

Uppdatering: Det rullar fortfarande på bra, har inte behövt starta om routern sen fw-uppgraderingen. Tillskillnad från 1.30 där den kraschade minst en gång om dagen.

Visa signatur

Permalänk

Det snurrar fortfarande på problemfritt?
Funderar själv på att uppgradera men är lite osäker än så länge.
Vilket är standard språket efter uppgradering?

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem

Yep, fungerar fortfarande klockrent. Standardspråket är väl engelska? fast det har jag alltid haft på min oavsett firmware så

Glöm inte att ta backup på settingsfilen när du uppgraderar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

SourceSec Security Research Blog Archive D-Link Routers: One Hack to Own Them All
Detta är då hnap exploiten D-Link lider av innan uppdateringen som jag tidigare nämnt.

Gäller ett flertal D-Link Routrar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Langelus:

Hittills rullar 1.34 på bra utan krascher!

Fungerar den med alla hardware version?

Permalänk
Medlem

Det utgår jag ifrån men kolla på nedladdningsidan (den tyska som hade 1.34)

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Grabben_83a:

SourceSec Security Research Blog Archive D-Link Routers: One Hack to Own Them All
Detta är då hnap exploiten D-Link lider av innan uppdateringen som jag tidigare nämnt.

Gäller ett flertal D-Link Routrar.

Vad bra, Blir till att kolla upp detta så fort jag fått igång min dator igen efter havererad BIOS.
Måste tillägga att jag inte haft ett enda problem med min router. visserligen så håller jag inte på med så mycket extrema inställningar osv, blir dock en uppgradering snart så man kan känna sig lite tryggare bakom brandväggen ^^

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Langelus:

Det utgår jag ifrån men kolla på nedladdningsidan (den tyska som hade 1.34)

En följdfråga: Normalt sparar man alla sina inställningar i en "profil" - fil för att senare kunna ladda tillbaka dessa efter flashning av firmware. Hur fungerar detta med en A2-a efter flashning med 1.34? Fungerar det att ladda tillbaka alla inställningar eller är det manuell uppdatering som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av czan:

En följdfråga: Normalt sparar man alla sina inställningar i en "profil" - fil för att senare kunna ladda tillbaka dessa efter flashning av firmware. Hur fungerar detta med en A2-a efter flashning med 1.34? Fungerar det att ladda tillbaka alla inställningar eller är det manuell uppdatering som gäller?

Min är en A4'a och på den så har det fungerat att återställa från de sparade inställningarna (gateway_settings.gws)

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Bluetiger:

Jag är inte hemma på hur man laddar upp den nya firmwaren... Det är ju en .bin-fil...

Hur f-n ska man kunna ladda upp den från routern.??
Har hittat var i routern man kan ladda upp, men filformatet är ju inte rätt...

HJÄLP!!

Permalänk
Skrivet av harald78w:

Jag är inte hemma på hur man laddar upp den nya firmwaren... Det är ju en .bin-fil...

Hur f-n ska man kunna ladda upp den från routern.??
Har hittat var i routern man kan ladda upp, men filformatet är ju inte rätt...

HJÄLP!!

.BIN låter som en image, Bränn den till en cd eller öppna med daemontools.

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redundant:

.BIN låter som en image, Bränn den till en cd eller öppna med daemontools.

Vad skulle det tjäna för syfte att bränna den? Och vad är det som säger att det är fel format? Allt som är .bin är inte till för att brännas. Det är helt enkelt bara det formatet firmwaret levereras i. Samma sak gäller Ciscos prylar och säkert många andra märken. Det var länge sen jag uppdaterade min egen router men har för mig att .bin är rätt format.

Filen ska inte öppnas, den ska bara laddas ner och sen importeras till routern sen sköter den resten. Exakt hur du går till väga får du läsa i manualen.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Medlem

.bin är rätt format, gå in på Tools -> Firmware och välj .bin filen och tryck på "upload" knappen så sköter routern resten.

MYCKET VIKTIGT!!! Du måste ha datorn som du laddar upp firmwarefilen ifrån _ansluten med nätverkskabel_ till routern (dvs inte över trådlöst) och glöm inte att ta backup på dina inställningar innan.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Wolfclaw:

Vad skulle det tjäna för syfte att bränna den? Och vad är det som säger att det är fel format? Allt som är .bin är inte till för att brännas. Det är helt enkelt bara det formatet firmwaret levereras i. Samma sak gäller Ciscos prylar och säkert många andra märken. Det var länge sen jag uppdaterade min egen router men har för mig att .bin är rätt format.

Filen ska inte öppnas, den ska bara laddas ner och sen importeras till routern sen sköter den resten. Exakt hur du går till väga får du läsa i manualen.

Det var bara ett förslag, jag har inte tittat nått på vilket format min router använder. men nu vet jag ^^

Visa signatur

- Citera för svar -