1: Låst fps ? 2:Bottleneck?

Permalänk
Medlem

1: Låst fps ? 2:Bottleneck?

Tja!

1:Jag undrar om black ops har låst fps vid 91 frames, jag vet att mw2 har det men nt black ops. Om det finns ett sätt stt stänga av det skriv gärna ner det

2: Jag har ett Sapphire 6950 upplås till 6970 och undrar hur mkt mina övriga komponenter bottleneckar.
Mina specs är : AMD Phenom x4 @ 3.5 ghz, asus am2+ mobo, kingston hyper X 2x2 gb DDR2 -.- , 630 watt powersupply om det spelar någon roll

Permalänk
Medlem

Om du har vsync på så lockas fpsen till din skärms hz men skärmar med 91 har jag inte hört talas om.

Permalänk
Medlem

nej det är inte vsync, tror att det är black ops som har en låst fps :/

Permalänk

Eftersom du slår i taket för spelet så bottleneckar inte de andra komponenterna nånting

Permalänk
Medlem

men i kanske andra spel så som crysis måste ju DDR2 minnet bli en bottleneck ? Har iaf tänkt köpa Asus crosshair och corsair vengance i vår

Permalänk
Medlem

skillnaden mellan ddr3 1600mhz och ddr2 800mhz är bara någon enstaka % i spelprestanda, så klarar dej med dom ett tag till framöver.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Du kan öka/sänka vad som ska vara max fps i Black Ops, kmr inte ihåg vad det är som default men du kan ändra det under din Call of Duty Black Ops -> Players -> config_mp.cfg. Öppna den filen med anteckningar och leta efter raden med "seta com_maxfps", glöm inte att spara efteråt!

Permalänk

91fps är max på MW2 och BlackOps om du inte låser upp den i konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

skillnaden mellan ddr3 1600mhz och ddr2 800mhz är bara någon enstaka % i spelprestanda, så klarar dej med dom ett tag till framöver.

jag har 1066 nu ;P , är det stor skillnad på 890fx chipset och andra ? ovh är det värt att uppgradera till am3 eller ska man vänta till am3+ ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RNG:

Du kan öka/sänka vad som ska vara max fps i Black Ops, kmr inte ihåg vad det är som default men du kan ändra det under din Call of Duty Black Ops -> Players -> config_mp.cfg. Öppna den filen med anteckningar och leta efter raden med "seta com_maxfps", glöm inte att spara efteråt!

haha den låg på 85 för mig ändrade till 100 tack för hjälpen

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanberg8:

Tja!

1:Jag undrar om black ops har låst fps vid 91 frames, jag vet att mw2 har det men nt black ops. Om det finns ett sätt stt stänga av det skriv gärna ner det

2: Jag har ett Sapphire 6950 upplås till 6970 och undrar hur mkt mina övriga komponenter bottleneckar.
Mina specs är : AMD Phenom x4 @ 3.5 ghz, asus am2+ mobo, kingston hyper X 2x2 gb DDR2 -.- , 630 watt powersupply om det spelar någon roll

630w? Du råkar inte ha ett Ace-agg? Isåfall, byt ut det direkt

Permalänk

Vad ska du med mer FPS till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZiNikor:

630w? Du råkar inte ha ett Ace-agg? Isåfall, byt ut det direkt

nej har AXP av någon konstig anlednig ;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperChefen:

Vad ska du med mer FPS till?

nöjes skull

Permalänk
Medlem

om det är nån som är intresserad att se en review av 6950 upplåst till 6970 , med DDR2 minne och en Phenom x4 säg till, kanske blir lite andra resultat om man jämför med en i7 980x

Permalänk
Medlem

vänta på nya am3+ helt klart.
klarar dej fint på de du har så länge.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

jag har 91 fps i quake 3 arena...det är ganska flummigt, jag borde ha några hundra iallafall

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

jag har 91 fps i quake 3 arena...det är ganska flummigt, jag borde ha några hundra iallafall

com_maxFPS 120

Permalänk
Medlem

ska dubbelkolla men jag tror den står på 999 då jag körde samma installation med min förra dator och låg på över 100 hela tiden.

Visa signatur

Permalänk
Antielefant

I nyare spel spelar det ingen roll om man har 60 eller 6000 FPS om skärmen bara klarar 60 Hz, så varför elda grafikkort i onödan?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

när jag spelar black ops så "blinkar" träden i bakrunden dom ändrar från ljusa färjer till väldigt mörka, vet inte om jag har ställt in det i någon inställning, men om nån kan hjälpa mig så blir jag tacksam

Permalänk
Medlem

Vadå spelar ingen roll? Ospelbart på 60 fps, allt känns som deg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanberg8:

haha den låg på 85 för mig ändrade till 100 tack för hjälpen

Lås den på 125 istället, det har alltid varit bäst i cod-serien. Fråga mig inte varför, har dock inte spelat Black-Ops men kan tänka mig att det är samma där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenshiin:

det kallas placebo...

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

det kallas placebo...

Jag tror han skämta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenshiin:

på sätt och vis rätt,,
60FPS med vsync kan vara sirap då de blir fördröjning på musrörelsen, men 60FPS utan vsync är flytande.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscarnnn:

Lås den på 125 istället, det har alltid varit bäst i cod-serien. Fråga mig inte varför, har dock inte spelat Black-Ops men kan tänka mig att det är samma där.

vad skulle det bli skillnad ?

Permalänk
Antielefant
Skrivet av oscarnnn:

Det var första COD-spelen där du kunde hoppa högre vid vissa FPS.

Skrivet av Kenshiin:

VSync och FPS Cap är däremot inte samma sak (och även VSync kan man optimera bort gummisnoddseffekten från).

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

I nyare spel spelar det ingen roll om man har 60 eller 6000 FPS om skärmen bara klarar 60 Hz, så varför elda grafikkort i onödan?

tss tss alla dessa platt skärmar...själv kör jag 100hz på min gamla crt i behagliga upplösningen 1600*1200

Visa signatur

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Aka_The_Barf:

tss tss alla dessa platt skärmar...själv kör jag 100hz på min gamla crt i behagliga upplösningen 1600*1200

Själv kör jag full-HD i 120 Hz, so what? CRT ger en ju bara huvudvärk lägre än 100 Hz oavsett.

Visa signatur