tss tss alla dessa platt skärmar...själv kör jag 100hz på min gamla crt i behagliga upplösningen 1600*1200
En crt blinkar likförbannat, även om det är 60 eller 100hz, huvudvärk på burk är vad det är :S
Jag förstår dom som tycker att 60 fps inte flyter för jag håller med, för något år sedan tyckte jag att 90 fps konstant var flytande, kan väll hända att man blivit mer kräsen... med vsync om man nu kör med det så blir det alltid en viss fördröjning, det är så det fungerar, eliminera det värsta genom att kicka trippelbuffer och snåla på prerender fame limit (och lev med tearing), kommer dock finnas en fördröjning ändå om man är van att köra vsync off.
Fps känns både i musrörelser och syn (ibland också i spelfysik), dvs muslagg eller gubbar, stolpar eller whatever flyttar sig långa sträckor när man snurrar ganska fort. Ett exempel är på min 40" skärm, drar man fort på musen så kan man se objekt flytta sig ett flertal centimeter på rutan, är det flyt? nej! Är det flyt på en 10" skärm? möjligen!
Vi vet redan att vissa tycker att 30 fps flyter som smör och alla behöver inte anpassa sig till dom, vi vet själva vad vi ser, bara för det behöver inte alla tycka det...
Skriv så här i konsollen: /com_maxfps 1000 , jag ligger på 250..
Och ifall du vill se hur mkt fps du har skriver du: /cg_drawfps 1 ifall jag inte minns fel...
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.