Permalänk
Medlem

Riktpriset är runt 3k, klart att mindre butiker som ingen hört talas om tar ut lite högre priser. Ingen av de större butikerna har ju listat produkten än, t.ex. Inet, Komplett, Dustin, Alina, Webhallen.

Permalänk

Finns på Inet nu. HANDLA

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk

Och där försvann 14.000kr från kontot

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk
Medlem

Det blev 2500K för mig tillsammans med Asus P8P67 PRO och 2x8GB Corsair vengeance 1600MHz.

Spänande, spännande..

Permalänk

2500k, sabertooth, ny skärm, lite fäktar, cpu kylning och en fläktkontroll.

Man borde få rabatt vid stora köp ^^

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fritjof92:

2500k, sabertooth, ny skärm, lite fäktar, cpu kylning och en fläktkontroll.

Man borde få rabatt vid stora köp ^^

Funderar lite över Sabertooth P67 jag med.
Tror du tactical vest är något att hänga i granen och vilken kylare ska du "teama" upp den med?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Hedersmedlem

Läste en review på guru3d på Sabertooth P67-brädan och blev lite besviken, de hade inte heller dragit någon direkt slutsats av huruvida Tactical Vest (eller Thermal Vest/Armor som den kallas ibland) var något att hänga i granen.

Citat:

...the SaberTooth is a very impressive motherboard. The style and functionality of the Thermal Armor shield, well that remains a topic of discussion, but we certainly do not dislike it.

För övrigt drog de upp en 2600K till 4.6 på en intel stock-kylare i testet.
http://www.guru3d.com/article/asus-sabertooth-p67-tuf-review/...

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Man får aldrig veta om man inte testar läste också det där om att den kanske behåller värmen inuti till och med.

Sen fick den dock deras "Top Pick"

Citat:

The style and functionality of the Thermal Armor shield, well that remains a topic of discussion, but we certainly do not dislike it. Features wise ASUS did it's job well, it's not out there loaded with forfeitures, but what is there it is plentiful. Stability wise we had no issues, and tweaking wise you can go really far. Add to that a very user friendly environment and a cool looking motherboard, then that equals "success". A job well done we think, beyond doubt, a top pick.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fritjof92:

Man får aldrig veta om man inte testar läste också det där om att den kanske behåller värmen inuti till och med.

Sen fick den dock deras "Top Pick"

Japp som sagt det var bara västen jag funderade över, brädan var jag sugen på generellt

Återigen, vilken kylare tänkte du köra? ^^

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

tactical vest borde fungera jäkligt bra med noctua c12p men det är ju som sagt om man har bra luftflöde i chassit samtidigt. sen kan man ju installerat en 50mm fläkt på moderkortet med som gör att det blir ännu mer luftflöde:)

Visa signatur

<Dator> Chassi: Fractal Design Torrent | CPU: AMD 9950X3D | CPU Kylare: Noctua NH-D15 G2 | MB: Msi X670E Gaming Plus WIFI | RAM: Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL30 | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB | GPU: Msi RTX 5090 Suprim SOC

Permalänk
Medlem

Man får med processorkylare till 2500k nu

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zienx:

tactical vest borde fungera jäkligt bra med noctua c12p men det är ju som sagt om man har bra luftflöde i chassit samtidigt. sen kan man ju installerat en 50mm fläkt på moderkortet med som gör att det blir ännu mer luftflöde:)

Japp, lite bortkastat om man kör en "vanlig" kanske, personligen vet jag fortfarande inte riktigt om jag köper idén att låta luft passera prollens kylare och skyffla den luften inåt och vidare åt alla håll till komponenterna på mobot. Skulle nog hellre enbart sätta dit den lilla fläkten på mobot och låta en "vanlig" kylare i chassits flowriktning sitta på prollen. Hoppades att någon sida skulle vara framme med en riktigt ingående testrunda och jämförelser kring tactical vest men inte sett något dylikt ännu.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Jag funderade på den som används i testlabbet, https://www.inet.se/artikel/5321360/zalman-cnps-9900nt. Jag vet att den är dyr men så länge jag slipper sitta med en bastu i miniformat vid fötterna är jag nöjd.

http://img716.imageshack.us/i/13090708.png/

På länken finns teorin bakom min kommande skapelse, fick det förklarat av en polare

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fritjof92:

Jag funderade på den som används i testlabbet, https://www.inet.se/artikel/5321360/zalman-cnps-9900nt. Jag vet att den är dyr men så länge jag slipper sitta med en bastu i miniformat vid fötterna är jag nöjd.

De använder väl en 9900 MAX och inte NT?

https://www.inet.se/artikel/5321785/zalman-cnps-9900-max-rod

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Mjo det gör dem, men de hade inte den i lager då jag beställde och den jag tog verkade vara väldigt omtyckt, mitt fel när jag sa att dem hade den. Jag menade en liknande den dom har.

Visa signatur