Grova problem med mitt xfx radeon 5770 HD.

Permalänk

Grova problem med mitt xfx radeon 5770 HD.

Jo det är så att varje gång jag spelar nånting så händer det i princip hela tiden att skärmen slocknar och allt hänger sig, det händer även att den blir svart å sen kommer tillbaks efter en minut och ibland att spelet bara dör. Ibland kommer det upp ett medelande som säger att "ATI grafikdrivrutinen slutade svara".
Jag har haft det här problemet sen jag köppte kortet (samtidigt som jag köppte en helt ny rigg) i sommras.
Att jag inte hört av mig till inet innan är bara av ren lathet, men jag har också en kännsla av att jag kommer få betala en massa pengar för att de inte kommer lösa problemet då jag byggde datorn själv...

Finns det nåt sätt att fixxa problemet på själv? har avinstalerat och instalerat nya drivrutiner väldigt många gånger vilket inte hjälper :/ tack på förhand!

Permalänk
Inaktiv
Permalänk

har använt driver cleaner

Permalänk
Skrivet av Hoppilandkall3:

har använt driver cleaner

Gör en backup på de grejer du vill spara, sen formatera datorn.

Visa signatur

Bärbar superdator typ lite halft.

Permalänk
Skrivet av Fredric1994:

Gör en backup på de grejer du vill spara, sen formatera datorn.

Tänkte göra det, blåser om hela skiten senare i veckan å ser om det hjälper, dock är jag tveksam till att det skulle hjälpa :/

Permalänk
Medlem

Har oxå samma problem, dock så är problemet borta nu när jag har bytt grafikkort.

Håller på att felsöka nu och se om det verkligen var det gammla kortets fel eller inte. Detta gäller 5850 dock men same shit

Varje gång jag stoppar i det gammla 5850 (1år gammalt) så crashar datorn på ett eller annat sätt, testat single, crossfire etc. Men allt funkar perfekt om jag tar ut gammla kortet och kör bara med nya. Så blir RMA snart när jag testat lite mer och vet säkert.

Visa signatur

Citera för svar
"He had a baseball bat, and I was tied to a chair. Pissing him off was the smart thing to do." - Max Payne

Permalänk
Skrivet av grasfer:

Har oxå samma problem, dock så är problemet borta nu när jag har bytt grafikkort.

Håller på att felsöka nu och se om det verkligen var det gammla kortets fel eller inte. Detta gäller 5850 dock men same shit

Varje gång jag stoppar i det gammla 5850 (1år gammalt) så crashar datorn på ett eller annat sätt, testat single, crossfire etc. Men allt funkar perfekt om jag tar ut gammla kortet och kör bara med nya. Så blir RMA snart när jag testat lite mer och vet säkert.

då vet du hur sjukt frustrerande det är dessvärre har jag inte råd att köpa ett nytt kort som jag gärna hade gjort om jag hade pengarna är dock rädd att få skiten undersökt av inet kommer kosta typ lika myckte :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoppilandkall3:

då vet du hur sjukt frustrerande det är dessvärre har jag inte råd att köpa ett nytt kort som jag gärna hade gjort om jag hade pengarna är dock rädd att få skiten undersökt av inet kommer kosta typ lika myckte :/

Jag har skickat tebaks mitt kort till Inet nu, får se vad det säger men jag har gjort min research och det är min slutsats att grafikkortet är sönder på något sätt då allt funkar fint med ett nytt.

Visa signatur

Citera för svar
"He had a baseball bat, and I was tied to a chair. Pissing him off was the smart thing to do." - Max Payne