Suck, grafikkort gör gaoz med mig *Trasig sli-brygga?Defekt kort?*
Tjenna
Tankade shogun 2 total war demot idag. Lirade i 1h innan spelet tvingade datorn till en skön hårdkrasch.
Rebootade manuellt och efter ca 10 minuters idlande i dekstop så blev skärmen svart och gick in i strömsparläge - tvingades stänga av manuellt.
Lät datorn vara av ett tag. Satte på igen, körde en runda unigine heaven och halvvägs in i testet kraschar unigine till desktop och jag får följande meddelande :
"D3D11AppWindow:: do_swap(): device removed"
Ominstallerade grafikkortsdrivrutinerna, clean install osv. När allt är klart så har jag helt plötsligt massa problem med att enabla sli i nvidia control panel. Varje gång jag bockar för " maximize performance (sli) " och trycker på apply så blev det samma problem - dvs svart skärm och tvingas reboota.
Jag tog ut sli-bryggan och vände på det ( vet inte vad det skulle påverka men ändå ) - nu finns det helt plötsligt inte ens ett sli alternativ i menyn!! Vände på den igen, nu kan jag sätta på SLI i nvidia control panel utan att det kraschar iaf! :S
Jag tar bort MSI afterburner och överklockningen på korten, låter allt vara stock tillsvidare. Kör unigine igen men får samma problem, device removed blablallala.
Läser lite här o var på olika forums och många påstår att det kan ha med dx11bug och unigine att göra. Testar och köra dx10 och tjae inte blev det bättre då!!!!:@ :
"D3D10AppWindow:: do_swap(): device removed"
Suck.... vad ska man ta sig till?
INFO :
i5 760@4ghz
Gigabyte gtx 460 SLI @ 825/1650/1900 - samt testade utan oc som jag nämnde
w7 sp1
Haft datorn ca 5 månader eller så, inte kraschat en enda gång så vitt jag vet. Formaterad för en månad sedan, allt är i tip top skick. Spelade igenom bulletstorm häromdagen i typ 10h utan problem.
obs unigine har alllllltid funkat perfekt för mig och jag kör det väldigt ofta för och testa överklockningsstabilitet och dyl, varför det har sk*tit sig just idag vet jag inte. Men vad jag än försöker med så är allt sk*t.
Kan det vara sli-bryggan? Det är den enda vettiga gissningen jag har o komma med, men hur fan en sli-brygga kan bara sådär börja funka "halvt" låter knappast troligt ändå.
Any ideas?
Tack på förhand.