SimCity 4 fryser.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Aug 2006

SimCity 4 fryser.

Tycker det saknas riktigt goa bygga städer spel och tänkte mig dra igång mitt gamla SC4.
Har dock ett problem som jag ser väldigt många har på google, har samma som alla andra när man väl är inne i spelet så fryser det efter 30-40 minuter och går inte att spela så blir alt f4a.

Blir ju aningen trött på det då detta är det enda spelet som är vettigt (Sc3000 bästa dock (kraschar dock också)) just nu på marknaden, tycker de nyare spelen som görs är väldigt udda.

Någon som lirar/lirat och haft detta problem och löst det ?

Det jag tänker är om hårdvaran är så överlägsen att gamla spel som just sim city inte klarar av det.

Det jag har gjort är att köra spelet i Windows XP Sp3 kompabilitet + administratör.
Kommer inte på vad jag kan göra mer dock.

ASUS Crosshair VI Hero // AMD Ryzen 7 1700 @3.85GHz @ 1.35V // MSi RX 480 GAMING X // G.Skill Flare X 2x8GB 3200MHz // Noctua NH-D15// Samsung 960 EVO 1TB // Fractal Design Define R5 // 2x ASUS MG278Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jan 2010

Mitt tips är att du kan försöka köra spelet i en os/pc-emulator eller vad de kallas. Om du någon gång kört en konsol-emulator (typ nes eller snes) på datorn så förstår du principen, med skillnaden att istället för att ladda ett spel så laddar du ett os, t ex Windows 2000. De skall vara i form av en image tror jag, t ex Windows 2000.iso eller nåt.

Exempel på emulatorer:
- VMware
- QEMU
- Parallels

Rätta mig/bekräfta gärna någon som läser detta då jag själv bara haft kompisar som gjort detta och aldrig provat eller sett detta själv.

Why are you mad though?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Mar 2008

Laddar ner: http://kurier.simcityplaza.de/details.php?file=311

Ställ in så att spelet bara använder en kärna, långsammare men mycket stabilare. Har knappt haft någon krash sedan dess.

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/