Yup, MSI Afterburner On Screen Display server är perfekt för det. Vill du även visa % användning m.m. går det.
Vill du t.ex. även visa % användning och temperatur för CPU kan du skicka data från Aida till MSI Afterburner så kan all data från Aida även visas, väldigt användbart.
Man kan t.ex. börja med att skruva upp inställningarna i något spel man spelar mycket och se om grafikkortet går i 98-100% hela tiden. Om så är fallet så flaskhalsar inte CPU skulle jag säga, men om det inte kan prestera runt 100% så flaskar nog din CPU.
Detta är givetvis otroligt svårt att säga att det alltid är så, då olika spel programmeras på olika sätt, när det kommer till trådning osv. De presterar också olika med olika grafikkortstillverkare pga. olika drivrutiner och valda anpassningar.
"Billigt". Nah, tror inte det. Samt att det är 3 vi pratar om, sämsta operatören i Sverige. Har haft dem, kommer ALDRIG gå tillbaka till dem om de så ger bort abonnemang och telefoner.
Jag har skruvat åt mina relativt hårt. Tills det börjar bli trögt att säga. Jag har 2600k som jag kör 24/7 i 4.5GHz. Min CPU maxar på ~54 grader i BF3.
Jag själv kör med 1850rpm Scythe Gentle Typhoon fläktar. Tycker om dem, om man kör dem på fullt blir det riktigt kallt, men det låter också lite då. Brukar köra dem på ~50%, perfekt ljud/kylning-ratio
Edit: Ska man vara petig är inte[100][100] inte heller en flerdimensionell array, utan en s.k. "jagged" array.
En "riktig" multidimensionell array skulle vara int[100,100].
Finns det något smidigt sätt att jämföra multidimensionella arrays som inte kräver att man itererar genom hela listorna och jämför, eller åtminstone kanske en fördefinierad funktion i t.ex. LINQ.
Har 2st int[100,100] som jag måste säkerställa om de är lika eller ej.
Var inget, var jag som slarvat i min kod såg jag nu. Skapade tydligen en new av objektet i konstruktorn. Nu skäms man, efter att ha suttit och felsökt lääänge.
Jag har en enkel klass jag vill serialisera, det fungerar, dock skulle jag vilja att t.ex. tomma listor inte serialiseras/exporteras. Se mitt exempel:
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Xml.Serialization;
namespace Test
{
public class Root
{
[XmlRoot("Root")]
public Test test;
[XmlAttribute("TestRoot")]
public string root;
public Root() {}
}
public class Test
{
[XmlArray("content")]
[XmlArrayItem("row")]
public List<strings> rows;
}
}
När jag försöker serialisera följande objekt får jag med en tom XML-nod <content />. Hur gör jag för att exkludera tomma objekt/listor?
Jag måste gjort en tankevurpa som ville ha en default i enumen. Nu gjorde jag så istället att när jag sätter den så har jag ett specifikt värde jag sätter om input-värdet ej finns definierat i enumen. Så det blev såhär istället:
if (Enum.IsDefined(typeof(ID), testvalue))
{
//Gör det jag vill göra
}
else
{
variabel = ID.Misc;
}
public enum ID
{
Test0 = 0,
Test1 = 1,
Misc = 2
}
Ett tips är att jettison mina då Badger-skeppet endast har 1 turret slot (endast 1 miner). Dvs. ta t.ex. en Cormorant eller en billig frigatt om du inte kan ha den med många turret slots så du kan ha många miners. Sedan "minar" du till din cargo är full och skickar ut det i rymden med jettison. Fyll sedan själva cargo containern tills det att den rymmer lika mycket som du sedan kan hämta med din Badger. På så vis tjänar du mer ISK.
Glöm inte bookmarka din cargo container så du snabbt kommer tillbaka till den med din Badger.
Vill du ha mer tips är du välkommen att höra av dig här eller in-game till "Moltir".
Senaste flash installerat (uppdaterade t.o.m för säkerhets skull), nej inga adblockers eller någonting aktiverat. Provade 'refresha' http://www.sweclockers.com/nyhet/14925-nvidia-strommar-skyrim... cirka 3 ggr. efter det fungerade videon och jag kunde se den. Gick sedan in på en annan video och då fungerade det inte igen. Så det är lite slumpmässigt känns det som (men jag vet att det inte är det, det beror ju alltid på någon fin variabel). Ska felsöka lite mer.