För ett tag sedan började min DiBoss 29-tummare bete sig konstigt, då och då blev vissa färger (vanligtvis vitt eller i närheten av vitt) helt rosa eller turkosa. Det hände allt oftare samt varade längre varje gång, jag testade att byta från att använda DVI till att använda VGA och jag trodde det fungerade. Det blev inga problem på ett tag, men de har nu kommit åter.
Har inte stött på någonting liknande förut, och jag är redan inställd på att jag måste införskaffa nytt men jag är ändå nyfiken på om någon här vet vad det beror på.
Det är nog inte datorn, det har inte hänt med någon annan skärm jag testat även när jag bytt skärm när DiBossen har uppvisat problem.
Det kanske är glapp i signalkabeln. Eller kanske innuti skärmen. Det kanske räcker med att den blir varm för att glappet ska märkas. Min brorsas bärbara dator uppvisar liknande beteende och han behöver bara vrida skärmen lite för att det ska bli bättre. sen så efter ett tag så vrider skärmen sig lite igen och glappet märks igen.
Har du garanti så kan du ju göra en RMA.
Eller så leker du "händig" och skruvar upp skärmen och fixar felet med 0.01% chans till lyckat resultat alternativt sabbar skrämen helt.
Företaget gick i konkurs så garantin gäller inte längre. Hade samma skärm för ett tag sedan, kunde knappt sitta i 5 minuter utan att skärmen blev fast bränd. Allmänt dålig kvalitet.