börjar med att tacka för alla svar!
Typhonos:
Jag antog med att det var temperaturerna som krånglade, dock var jag lite förvånad för att det hade funkat utan något problem i ca 1 år. Jag kollade temperaturerna efter jag hade spelat lite cod och stängt av innan det laggat fast. Då var temp 89C om jag inte minns fel (ca 2veckor sedan) och när jag inte lirade låg det nog på runt 60C. Hade inte varit förvånad om det var tempraturen som var problemet då mitt ljudkort sitter ganska tätt intill graffet.
Yorgo_:
Har tyvärr inte något inbyggt grafikkort i moderkortet, så kan inte testa det, har inte heller tillgång till ett annat fungerade grafikkort :/
thereal_twisted:
Har provat att installera både nya och gamla drivrutiner, dock inte gjort något speciellt för att rensa bort de gamla. Dock så provade han som felsökte att formatera och installera vista på den, gick tydligen bra att installera, men när han skulle starta upp datorn efter fastnade den och det blev bluescreen (har ingen aning om vad det stod på bluescreenen då datorn inte är hemma atm).
Fläkten antar jag att den funkar iaf, eftersom när jag laddade hem programet för att mäta tempraturen provade jag även att sätta gpu fläkten på max, o man hörde att det började susa endel.
Verkar inte som HD4870 finns att köpa längre (nytt)? Är verkligen HD4670 sämre än 8800gts 640 mb? Hur är det då med Nvidia gt240 är det ännu sämre eller? (de två korten jag själv antagit vara intressanta när jag kollat runt)
Till moderator: Verkar som att tråden kanske mer blev en felsökningstråd nu, helt okej om du flyttar
Tack! /marcus