Stationär färdigbyggd < 10.000 kr

Permalänk
Medlem

Stationär färdigbyggd < 10.000 kr

Jag söker en dator för under 10.000 med operativsystem inkluderat. Att bygga datorn själv är uteslutet.

Kan även tillägga att det ska vara en speldator. Inge blu-ray spelare eller enorma hårddiskar, utan det är processor och grafikkort som är prioriterat.

Detta är det mest prisvärda jag hittat hittils. Dock känns 350 watt lite väl lite för att driva ett 5770
http://www.dustinhome.se/pd_5010383869.aspx
Pris: 9990 kr

Citat:

* Intel Core i7 860, 2.80 GHz
* 6 GB DDR3 1333Mhz interminne
* 1 TB, 7200 RPM Hårddisk
* ATI Radeon HD 5770, 1GB med stöd för DirectX 11
* Windows 7 Home Premium Svensk 64-bit
* 16X DVD+/-RW
* 1 års garanti

Har någon några andra förslag eller synpunkter på den ovanstående?

Permalänk

Det står att ett fel uppstod när man klickar på din länk. Men jag förstår inte, ska du bygga en dator för 10000 eller ska du köpa en färdig på dustin för 10000? Du får ju mycket mer för pengarna om du bygger själv

Permalänk
Medlem

Försökte verkligen vara tydlig i orginalposten. Jag söker en dator som kostar mindre än 10 lakan och jag vill köpa den färdigmonterad. Dvs jag vill _INTE_ bygga datorn själv.

Permalänk
Medlem

Är ju en väldigt oprisvärda produkter du länkar till

Först och främst, vad ska du använda datorn till ?

Sen är det ju inte helt omöjligt att sätta ihop komponenter på Inet.se tex och sen betala för att dom ska sätta ihop datorn åt dig.

Specificera vad du ska ha datorn till, så får du nog bra tips och idéer från nån trevlig själ här på forumet.

Visa signatur

Intel 2500k @ 4400MHz - Asus Maximus Gene IV - Noctua U12P - 8gb Corsair Vengence - EVGA 560Ti SOC - Corsair F60 - FD Define mini - Corsair 650W - BengQ E2400HD

Permalänk
Medlem

@muf3 Nu har jag redigerat inlägget. Datorn är till min 12 åriga lillebrorsa som ska spela. Men det är farsan som kommer få pröjsa för en stor del, så han vill ha garanti och support nära till hands därav är färdigmonterat ett måste.

Kan hålla med om att Dell datorn var oprisvärd om man jämför med att bygga själv. Men har svårt att komma under det priset på andra sidor så som inet och datorbutiken om montering och operativsystem ska ingå.

Permalänk
Medlem

Oprisvärd => Inte/icke prisvärd.

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det väl så att "färdiga" datorer är högt prissatta.

Sen kommer du inte inte undan dom 800:- + OS eftersom du vill ha det just monterat och med inkluderat OS (vilket inte alls är konstigt)

Jag satte ihop ett snabbt paket och kom fram till detta

Vill du gå 700 över budget tycker jag du ska byta ut grafikkortet mot https://www.inet.se/artikel/5408723/powercolor-radeon-hd5850-...

Visa signatur

Intel 2500k @ 4400MHz - Asus Maximus Gene IV - Noctua U12P - 8gb Corsair Vengence - EVGA 560Ti SOC - Corsair F60 - FD Define mini - Corsair 650W - BengQ E2400HD

Permalänk
Medlem

Tack för ett utmärkt svar Muf3. Satt just och plockade lite på Inet jag också när jag såg att man fick förlängd garanti och så när man lät dom bygga datorn.

Det moderkortet du tipsade om, är det bara första bästa billiga, eller är det något du rekommenderar? Tror ett 5850 är lite väl overkill för grabben, tänkte istället att om moderkortet har plats för ett extra kort så kan man sätta in ännu ett 5770 vid behov.

Permalänk
Permalänk
Medlem

@Xervs Tack för ännu ett fint svar, räcker ett 450 watts nätagg för en dator av den kalibern? Vad har ni för tumregel när ni väljer nätaggregat?

Permalänk
Medlem

Rekommenderar är ju ett starkt ord, men det har dock stöd för både SLI och Crossfire vilket kan vara trevligt att ha.
Jag har själv aldrig använt ASRock så jag vet faktiskt inte.

Om du är osäker på märket, så har du ju "råd" att gå upp 300:- på moderkortet
Då är väl https://www.inet.se/artikel/1900982/asus-p7p55d-pro ett bra val.

Angående grafikkortet handlar ju det om vilken upplösning och vilka spel som kommer att spelas. Men jag tror nog att ett 5770 fungerar alldeles utmärkt.

@Xervs, ditt paket är ju mer kräm helt klart, dock saknar det ju OS som var ett grundkrav.

Visa signatur

Intel 2500k @ 4400MHz - Asus Maximus Gene IV - Noctua U12P - 8gb Corsair Vengence - EVGA 560Ti SOC - Corsair F60 - FD Define mini - Corsair 650W - BengQ E2400HD

Permalänk
Medlem

asrock är ett riktigt skitmärke om du frågar mig, det ska man verkligen akta dig för att köpa.
annars såg båda systemen som ni satt ihop prisvärda ut.
skulle dock vilja att någon slänger ihop en amd lösning också, är rätt nyfiken på vad man kan få ut av 10k då.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

bra billigt stöd för crossfire i 8x 8x läge till skillnad från ASRock moderkortet som är 16x 4x

med paketet kommer två spel avp och mw2

skulle kunna klämma in ett 5850 innanför budget, med bekostnad på crossfire stöd

samt chassit kan ändras till ett Fractal Design Define.

det enda frågetecknet är om det går att kombinera montering med uppgraderings paket, iannat fall slänger jag ihop ett annat paket som faller under dom rätta kraven, men det inet jag känner så tror jag inte det skulle vara några problem om man ber snällt .

info om uppgraderingspaket amd phenom black edition

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don Toro
@Xervs Tack för ännu ett fint svar, räcker ett 450 watts nätagg för en dator av den kalibern? Vad har ni för tumregel när ni väljer nätaggregat?

En bra måttstock är ju att ett 650W Corsair lätt driver 2st 5870 i Crossfire, utan överklockad processor. Så 450W för ETT 5770/5850 är inga större problem.

Tycker dock muf3's paket är bäst, hittills, hade nog själv satt ihop något liknande.

Mitt förslag:

För 7-800kr till skulle du kunna lägga till en Phenom II X4 955/965BE, men är helt upp till dig om det är värt det och/eller om du kan övertala din pappa till att lägga ut mer. Phenom II X2 555BE klockar dock j*vligt bra med.

Permalänk
Medlem

Mitt förslag.

Visa signatur

Dator: Lian Li Lancool PC-K62|Fractal Design Tesla 550W|Asus M4A77TD PRO|Phenom2 X4 955|Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2|Corsair 4GB 1600MHz|PowerColor Radeon HD5850 PCS+ 1GB|500GB Samsung F3|DVD-brännare|Windows 7|
Kringutrustning: BenQ TFT 21.5"|Ace Keyboard KL300|Logitech MX518|Plantronics Gamecom 367|SteelSeries QcK Heavy|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonte18
Mitt förslag.

http://pici.se/pictures/jbyOSgziJ.jpg

Varför ha ett ESD band i priset om Inet skall bygga ihop datorn åt han?

Permalänk
Medlem

Tack för yttligare fina svar!

Vågar man köpa ett moderkort för under tusenlappen? Och vid köp av moderkort, skulle ni prioritera CrossFire/SLI support eller USB 3.0 och Sata 6? Hur lång tid kommer det ta innan de sätts i bruk?

Permalänk
Medlem

Kan någon komma med synpunkter på denna dator då? Jag har tagit lite av de delarna ni rekommenderat:

http://img392.imageshack.us/img392/1870/johanamd.png

Moderkortet har ni SATA 6 samt USB 3 vilket kommer kännas som ett bra val om ett år. Jag tittade på recensioner som jämförde AM3 965an och i5 750n, skillnader i spel med upplösning över 720 var så marginell att det kändes poänglöst.