Tåmus ska hjälpa handikappade

Permalänk
Melding Plague

Tåmus ska hjälpa handikappade

Nyskapande datortillbehör är alltid intressant, något som även gäller konceptprodukten Toe Mouse. Syftet med uppfinningen är att hjälpa funktionshindrade.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Coolt ^^

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

Då är frågan. Spela FPS med fötterna eller en kontroll? Jag vill nog fortfarande hävda att FPS ska spelas på dator

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Avstängd

Bra att dom utvecklar till dom rörelseförhindrade med Hoppas den är hållbar fall dom hade råkat trycka för hårt med foten på musen.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Vill pröva :)!, Dock inte kul att testa någons "tåpekare" som har mycket fotsvett, fotsvamp tex

Visa signatur
Permalänk

Kanske är något för den som kollar på porr men vill inte flytta på handen

Annars är det ju en väldigt bra idé och produkt med tanke på att målgruppen kanske inte är så stor

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeKGubben

I'm getting one of those

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Härligt

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Inaktiv

Tycker att den ser ut som STAR TREK skeppet Voyager\Enterprice
utan tefatsdel

'To boldly navigate whit a part of the body you newer have navigated before'

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker det skulle vara svårt att vänsterklicka?

Visa signatur

Citera för svar
|i7-920|Asus P6T SE|Asus DCII HD 6970|12GB G.Skill 1600MHz|Intel X25-M 80GB|Asus Xonar Dx|Fractal Design Newton R2 650W|Noctua NH-U9B SE2|Fractal Design Define R2 Titanium USB3 mod|

Permalänk
Musikälskare

Fräsigt :=)))

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMax
Vill pröva :)!, Dock inte kul att testa någons "tåpekare" som har mycket fotsvett, fotsvamp tex

Man får väl köra med "tå-sockar" eller vad de heter ^^

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Citat:

Annars är det ju en väldigt bra idé och produkt med tanke på att målgruppen kanske inte är så stor

haha

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bruniz

Menar du inte högarklicka?

Men jag förstår vad du menar, det går att klicka med stortån men pektån går det ju knappt att röra...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guos89
Menar du inte högarklicka?

Men jag förstår vad du menar, det går att klicka med stortån men pektån går det ju knappt att röra...

Haha jo det menar jag höll på och räknade fysik samtidigt så det blev lite fel

Visa signatur

Citera för svar
|i7-920|Asus P6T SE|Asus DCII HD 6970|12GB G.Skill 1600MHz|Intel X25-M 80GB|Asus Xonar Dx|Fractal Design Newton R2 650W|Noctua NH-U9B SE2|Fractal Design Define R2 Titanium USB3 mod|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bruniz

Bättre än att inte kunna använda mus alls för handikappade tror inte det blir så svårt efter lite övning.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem

Dubbelklicka med stortån utan att röra en annan muskel känns svårt för mig.

Men bra grej för dom som inte har möjlighet att använda en vanlig mus
(kan va skönt o han en så man kan luta sig tillbaka o slösurfa på riktigt)

Kommer nog bli kul att läsa beg annonserna för dessa i framtiden också.

Permalänk
Medlem

Pektån? Hur ofta pekar man med tån?

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Pektån? Hur ofta pekar man med tån?

Från och med nu, massor av gånger

Permalänk
Medlem
Citat:

fan det tänkte jag inte på. Nu blev jag lite köpsugen faktiskt.

Som datorberoende har jag oftast tänkt tanken att bli av med båda händerna och hur jag då ska fylla tomrummet med att inte kunna använda datorn (finns ju räststyrning, men usch vad dåligt det funkar) och denna mus verkar vara en mycket bra idé.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grillmeister
Lukten.

Fyfan

Permalänk
Medlem

Bara jag som ser möjligheterna med en gigantisk version som man styr med hela kroppen?Se nedan för early adopters

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Bra initiativ,
mera sånt

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem
Citat:

Precis vad jag hade i åtankte! Bra initiativ! Mera såna produkter!

Permalänk
Medlem

Äckligt!

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Bra sak, finns ju ganska mycket datorhjälpmedel för funktionshindrade men den här kan kanske placera sig i en rimlig prisnivå också.

Permalänk

Bara jag som absolut inte kan röra min "pektå" utan att röra stortån också?

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StålNisse
Bara jag som absolut inte kan röra min "pektå" utan att röra stortån också?

sen är väl du förmodligen inte i målgruppen av människor som kan tänkas köpa en sån här mus. de som saknar armar brukar inte helt ovanligt ha bättre kontroll över deras ben/fötter som kompensation.

men för att besvara din fråga, nej, det är inte bara du.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II