Vilken utav dessa processorer till speldator?

Permalänk
Medlem

Vilken utav dessa processorer till speldator?

Är dessa specifikationer "bra" för en bärbar speldator?
Har dålig koll på processorer och grafikkort..

Intel core 2 duo T6670
4 GB RAM
500GB Hårddisk
nVIDIA GeForce GT 320M 1GB

ELLER;

samma setup fast denna processor;

Intel core i5 Mobile 430M

tacksam för snabba svar!

edit; jag vill kunna spela lite nyare spel på hög grafik btw!

Permalänk
Medlem

Grafikkortet är på tok för dåligt för dina ändåmal. Har du någon budget?

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aenarian
Grafikkortet är på tok för dåligt för dina ändåmal. Har du någon budget?

Håller med om grafikkortet, en budget vore också kul.

Angående processor minst en 4 kärnig om du vill spela t.ex BFBC 2 och liknande, i5 och i7 är riktigt bra men AMD är oftast billigare och om du väljer i5'an var noga med att du väljer en med 4 kärnor t.ex i5 750 eftersom den finns som 2 och 4 kärnig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asheileon
Håller med om grafikkortet, en budget vore också kul.

Angående processor minst en 4 kärnig om du vill spela t.ex BFBC 2 och liknande, i5 och i7 är riktigt bra men AMD är oftast billigare och om du väljer i5'an var noga med att du väljer en med 4 kärnor t.ex i5 750 eftersom den finns som 2 och 4 kärnig.

Vad snackar du om? Nu är det så att vi pratar om bärbara komponenter. Det finns inga i5 quads, utan de startar på i7 720QM.
Sedan, en i5 520M är en grym laptop CPU. Tillsammans med ett 5870M så maxar du BFBC2 i HD med typ 2AA. Så en Quad är inget krav, än mindre när man snackar bärbara. Om man ska klämma in en Quad och en bra grafikkort i samma laptop går priset mot 20.000kr sträcket.

Kolla in MSI GX640/740 - skitbra laptops!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thornblom
Vad snackar du om? Nu är det så att vi pratar om bärbara komponenter. Det finns inga i5 quads, utan de startar på i7 720QM.
Sedan, en i5 520M är en grym laptop CPU. Tillsammans med ett 5870M så maxar du BFBC2 i HD med typ 2AA. Så en Quad är inget krav, än mindre när man snackar bärbara. Om man ska klämma in en Quad och en bra grafikkort i samma laptop går priset mot 20.000kr sträcket.

Ilsket värre, missade att det handla om laptops sry. Men angående i5 quad, jo det finns men om det finns till laps.... ja jag är inte så hemma på laps hade inte postat om jag märkt att det handlade om bärbart.
Förlåt igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asheileon
Ilsket värre, missade att det handla om laptops sry. Men angående i5 quad, jo det finns men om det finns till laps.... ja jag är inte så hemma på laps hade inte postat om jag märkt att det handlade om bärbart.
Förlåt igen.

Det var inte meningen att låta så ilsken. Alla kan göra misstag, nu vet du i alla fall

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thornblom

Jag håller med Thornblom

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync