Permalänk
Medlem

msn problem

hej.
jag har haft problem med msn länge nu, för ungefär 1 år sedan, när jag skulle uppdatera min msn, blev det strömavbrott mitt i installationen. sen när elen kom tebax och jag skulle installera på nytt, så öppnade jag msn instaler eller vad det nu heter, där var alla program man kan installera med msn, men där stod det att jag redan hade msn installerat, jag provade med att söka i datorn efter alla msn filer, tog bort alla ( tror jag) och gjorde likadant i lägg till/ta bort program. men inget fungerade, så till slut insåg jag att jag inte kan fixa det, men igår så formaterade jag datorn och installerade Windows xp professional (32 bit tror jag), sp2. och då fanns ju en gammal msn på datorn, den fungerade. men sen när jag skulle installera den nya msn hände samma sak, iaf nästan, jag installerade msn på samma gång som f-secure (dum som jag är) och när f-secure blev klart startades datorn om... så jag provade ta bort allting igen, samma problem :(. men så hittade jag något nytt, MSN play ground. jag gick in i mappen och hittade alla spel i msn och andra filer, jag försökte delita filerna där i, men dom ploppade upp igen. och jag vet inte om det är problemet eller om de inte har med msn o göra fast de heter msn haha. men det börjar bli jobbigt.
jag provade även att installera en äldre version av msn, men det gick inte för jag tydligen hade in nyare version av msn.

PS. jag är ingen hacker så jag fattar inte en massa data snack, lite, men inte allt. hoppas någon vet vad problemet är

jag har nog vad som krävs för msn. jag vet inte om tråden blev på rett ställe eller inte, om någon vill så flytta den dit den hör

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Meningsuppbyggnad FTW...

Pröva kör revo uninstaller och se om det hjälper.

Permalänk
Medlem

baah svens skrivning har aldrig varit min starka sida haha, måst ja fixa en pro version eller kan ja ta den gratis?

Edit: jaha, en 30 dagars trial version, vag vet inte hur det funderar, men det värkar inte hitta msn bland programmen

Permalänk
Medlem

Tog mig lite tid o läsa igenom din post. Har du testat reparera eller installera över?

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

reparera hur? instalera lver hur? jag har inte nått msn på min dator, inget sånt program, instalera över, jo de skulle vara nice, men när jag öppnar msn installer så kan man kryssa i vad för program man vill ha. och msn står där under som. "dessa program har du". så ja vet inte vad ja ska göra

Permalänk

Vill man göra de enkelt för sig så trycker man på START > KÖR> skriver "regedit" därefter klickar du dig vidare och väljer
HKEY_LOCAL_MACHINE\ SOFTWARE\ Microsoft\ MSNMessenger alternativt WindowsLiveMessenger.
I rutan till höger får du information om vad som ligger var. Har msn blivit installerat utan knas så ska allt finnas med i mappen, allra främst exe-filen

Ska jag va ärlig så vet jag knappt vad ditt bekymmer är just nu. Startar inte msn? Finns de ingen msn-start-fil? eller hittar du inte rätt?

Ja menar. Håller man på och fipplar tillräckligt länge med att ta bort filer helt random av och till så finns just risken att startvägar och dylikt blandas ihop, filer ligger och stör ut så att säga, och i visa lägen hjälper inte ens reparation.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

mitt problem är: jag har inget msn, ingen fil som heter msn. när jag laddar ned installern så säger de att jag redan har msn, så jag kan inte installera de, finns inget sånt alternative i msn installer. ja hitta de du mena, sen när ja går via "den här datorn" så fanns inte den mappen i program mappen. men en ja kände kände tydligen nån som skulle veta vad jag skulle göra, kanske

Permalänk
Medlem

Sokt efter msnmsgr.exe ?

Permalänk
Medlem

jepp, hittade inte

Permalänk
Medlem

Borde det inte gå att göra en ny installation om han tar bort alla nycklarna rörande msn messenger i regedit? eftersom han nu ändå deletat resterande filerna borde det ju bara vara nycklarna kvar som spår.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield