Bra mmorpg spel. Trött på world of warcraft.

Permalänk
Medlem

Bra mmorpg spel. Trött på world of warcraft.

Suttit och letat och letat nu, jag vill ha ett nytt mmorpg spel som jag kan spändera mina timmar på.
World of warcraft har bara blivit sämre och sämre, samt att folk är så otrevliga osv.
Jag bryr mig inte om det kostar något.

Spelera förtillfället warhammer online, men dock är det för tradigt för mig nu i 40.

Aion har jag testat, dock för mycket grind utan att få en ända level, vet inte om det blivit någon skilnad sen release.

Age of conan har jag också spelet dock väldigt buggit till mitt Ati kort och inte alls roligt.

Dock tycker jag det är väligt roligt med PVE och det verkar vara som World of warcraft är bäst där dock vägrar jag börja spela wow igen då folk är så otrevliga samt gearscore och massa annat som har förstört spelet.

Även testat Eve online som verkar rätt roligt dock så har jag hört att man bli uppäten av alla andra som har spelet länge.

Så kom gärna med förslag. Bryr mig inte om det kostar eller inte.

Permalänk
Medlem

Jag har spelat silkroad online, vilket jag tyckte va roligt, men tröttnade själv på de efter ett par år, vet inte hur de är nu men ibland kan de vara svårt att komma in (köper man premium account kommer man alltid in) spelet är gratis men man kan köpa saker också.
googla på silkroadonline eller på youtube.

Inte lika barnslig grafik som WOW,

Kolla här annars
http://www.xtremetop100.com/mmorpg-&-mpog

Permalänk
Hedersmedlem

Själv sitter jag och väntar på SWTOR (Star Wars The Old Republic).

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

jag rekommenderar everquest2

Permalänk
Medlem

Flyff *skämt dock*

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Lord Of The Rings Online kanske? Köpte spelet och dess 2 expansioner för 370kr för några dagar sedan.
Enbart PvE och mycket moget folk som lirar.

Permalänk
Medlem

Lord of the Rings Online? Spelar det från och till och tycker alltid att det är lite underbart. Lirar man på RP server så är det i stort sett endast seriöst folk, visst finns det vissa idioter men resten är mogna.

Har inte spelat WoW själv men många säger att det är rätt så likt WoW i combat och lite andra saker.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Cabal är grymt roligt i högre levlar ! pvp spel själv är man lvl 133 Force blader med ett kit värt nästan 1kkk

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk
Avstängd

spelade flyff tills lvl 27 då jag märkte att spelet bara går ut på att levla.

Itemsen är satta:

head: lvl 1
Torso: lvl 2
byxor: lvl 3 (svenska ordet that is)
foot: lvl 4

för att man skulle levla... riktigt ruttet.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Sötast
Skrivet av BizzY:

Lord Of The Rings Online kanske? Köpte spelet och dess 2 expansioner för 370kr för några dagar sedan.
Enbart PvE och mycket moget folk som lirar.

Ouch, har för mig att steam hade ett supererbjudande på typ 100 spänn för bara någon vecka sen.

Permalänk
Hedersmedlem

Anarchy Online är ett jävligt bra mmorpg. Gratis utan de senaste expansionerna också.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Lirade Pirated of the burning sea betan och sen 6 månader betal, tyckte att det spelet var väldigt nytänkande med skeppsstriderna, om hade råd så skulle jag börja spela igen

Permalänk

Min polare lirar Darkfall och säger att det är väldigt kul, är dock sjuukt skeptiskt till det då det är typ årtiondets största flopp, men testa skulle jag säga :).

Lineage 2 finns också..
Everquest 2 aswell

Permalänk
Medlem

mapleStory kanske? är ett sidoscrollande mmorpg, http://en.maplestory.nexoneu.com/Maple.aspx
fins ingen maxlevel och det roligaste man kan göra är partyquests (men först på lvl 20)
men framförallt så är det gratis att spela

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zachry:

Jag har spelat silkroad online, vilket jag tyckte va roligt, men tröttnade själv på de efter ett par år, vet inte hur de är nu men ibland kan de vara svårt att komma in (köper man premium account kommer man alltid in) spelet är gratis men man kan köpa saker också.
googla på silkroadonline eller på youtube.

Inte lika barnslig grafik som WOW,

Kolla här annars
http://www.xtremetop100.com/mmorpg-&-mpog

spelade med SRO ett par år, plus är definitivt den relativt snygga grafiken men man levlar upp väääldigt segt, vilket medför att 99,9% av alla som spelar botar (man blir inte bannad så länge man betalar för premium).

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk

"Även testat Eve online som verkar rätt roligt dock så har jag hört att man bli uppäten av alla andra som har spelet länge."

Jag spelar EVE Online och har gjort det sedan 2 år tillbaka men har aldrig lyckats bli någons lunchsnack än så länge. Och jag kan säga att 2 Noobs tar med största sannolikhet 1 veteran. Jag är medlem i en Corporation (guild) med många svenskar i som om du ger spelet en chans till så hör av dig så kanske jag kan ge dig lite tips o tricks.

Permalänk
Hedersmedlem

Testa Allods Online, det är IMO det bästa gratis-mmo:t jag kört på länge.
MapleStory kan vara kul, dock är det oerhört mycket grinding. Ta dig helst in på Global om du kommer runt spärrarna, där finns mycket mer att göra än på EU.
Guild Wars kan ju vara något att testa med, finns trial på det tror jag. Gillar du det så är ju GW 2 påväg.
Dungeons and Dragons Online kan kanske vara nåt det med, där siktar man när man svingar svärdet istället för att markera och trycka på auto-attack. Även det gratis.

http://www.freemmogamer.com/2008/09/free-to-play-mmo-games-we...
http://www.freemmogamer.com/2008/09/mmorpg-free-to-play-top-1...

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

spelade med SRO ett par år, plus är definitivt den relativt snygga grafiken men man levlar upp väääldigt segt, vilket medför att 99,9% av alla som spelar botar (man blir inte bannad så länge man betalar för premium).

Sant att folk kör med bot (gjorde de sj) men senaste tiden vet jag att joymax har försökt bli av med alla, (utom premium eftersom de är där dom tjänar pengar)

Permalänk

Runes of magic

Du kan ju testa Runes of Magic
Det är gratis men du kan köpa " diamanter "
för riktiga pengar.
Diamanter behövs för att uppgradera gear, vapen, etc..

Men du kan ju även köpa det för guld i spelet.

Du kan iallafall kolla lite på det..

Visa signatur

EOS 5D Mark II | 70-200mm | 50mm 1,4 | Flickr | Blogg

Permalänk
Medlem
Skrivet av zachry:

Sant att folk kör med bot (gjorde de sj) men senaste tiden vet jag att joymax har försökt bli av med alla, (utom premium eftersom de är där dom tjänar pengar)

japp och jag kan inte påsta att de lyckats direkt de "försöker" men de gör det inte helhjärtat eftersom de skulle förlora pengar.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mad_troll:

"Även testat Eve online som verkar rätt roligt dock så har jag hört att man bli uppäten av alla andra som har spelet länge."

Jag spelar EVE Online och har gjort det sedan 2 år tillbaka men har aldrig lyckats bli någons lunchsnack än så länge. Och jag kan säga att 2 Noobs tar med största sannolikhet 1 veteran. Jag är medlem i en Corporation (guild) med många svenskar i som om du ger spelet en chans till så hör av dig så kanske jag kan ge dig lite tips o tricks.

Då har du nog inte kört i low-sec områdena som kryllar av pirater, om du aldrig blivit någons "lunchsnack".
Och 2 noobs tar inte en riktig veteran, inte en chans

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Allods Online kanske kan vara något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Testa Allods Online, det är IMO det bästa gratis-mmo:t jag kört på länge.
MapleStory kan vara kul, dock är det oerhört mycket grinding. Ta dig helst in på Global om du kommer runt spärrarna, där finns mycket mer att göra än på EU.
Guild Wars kan ju vara något att testa med, finns trial på det tror jag. Gillar du det så är ju GW 2 påväg.
Dungeons and Dragons Online kan kanske vara nåt det med, där siktar man när man svingar svärdet istället för att markera och trycka på auto-attack. Även det gratis.

http://www.freemmogamer.com/2008/09/free-to-play-mmo-games-we...
http://www.freemmogamer.com/2008/09/mmorpg-free-to-play-top-1...

Ska ta ta och testa DUNGEONS & DRAGONS ONLINE dock hittar jag bara att US är gratis att spela.

Det finns inget spel med mer framtid med skjutvapen istället för svärd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Då har du nog inte kört i low-sec områdena som kryllar av pirater, om du aldrig blivit någons "lunchsnack".
Och 2 noobs tar inte en riktig veteran, inte en chans

Noob i eve-online är inte direkt vad man tror, anser mig själv som veteran i eve har dödat 3x "noobs" en gång men då har också jag och två till blivit ägda av en person.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av spatman:

Ska ta ta och testa DUNGEONS & DRAGONS ONLINE dock hittar jag bara att US är gratis att spela.

Det finns inget spel med mer framtid med skjutvapen istället för svärd?

Mjo, det var nog US jag körde på när jag tänker efter. Men det funkade iaf då jag spelade.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Var själv i samma sits, började spela LotRO med några polare och är riktigt nöjd hittills. Väldigt mogen community jämfört med World of Warcraft av det jag hört, läst och lagt märke till. Finns 14 dagars-trial på www.lotro-europe.com Annars ser jag mycket fram emot Guild Wars 2, Final Fantasy XIV och SWTOR.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

Du skulle kunna testa anarchy online, här får du framtid och skjutvapen. Några dedikerade spelare har även tagit sig ann att sätta ihop en chatkanal för att hjälpa nya spelare om du skulle välja atlantean som startserver. Verkligen mycket skönt folk i det där spelet.

Champions Online är rätt kul om du mer är ute efter ögongodis och lite snabbare mmo. Grafiken är välgjord, men med tecknade detaljer. Kan vara plus eller minus beroende på vad man gillar.

Jag spelar också Warhammer online till och från, dock är det avaktiverat nu. Jag kan inte hålla mig till det i längden (faller jämt tillbaka till Anarchy Online).

Kan även rekomendera eve online som många andra har gjort. Har uppe det sammtidigt som ao, loggar in då och då och sätter på nya skill trainings. Kan spelas väldigt meditativt för att vara ett spel. Typiskt spel som gör sig bra med voicechat.

Permalänk

Finns ju All points bulletin också om du vill ha lite med skjutvapen och vågar kalla det mmo

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem

Vet att jag inte bidrar men jag är tvungen att skriva det
Någon som läst tråden och räknat alla "Dock", är det ett nytt modeord eller råkar det bara vara så att det glidit in typ 20 dock på under 30 posts?

Visa signatur

Phenom II x 4 925 - Gigabyte 5750 - Asus M4A78T-E - 2x2GB Crucial BallistiX 1333 MHz 7-7-7-24 - OCZ Fatal1ty Series 550W PSU - WD Caviar black 640GB

Permalänk
Inaktiv

star trek online? bra att lvla i sen en massa pvp + daly quester i slutet. sen e det inte bara rymd pvp det finns mark pvp också och i quester