När jag kollar på film så hör jag ljud men när jag spelar så är det tyst. (ny skärm)

Permalänk
Medlem

När jag kollar på film så hör jag ljud men när jag spelar så är det tyst. (ny skärm)

Tjena.

Idag fick jag min nya skärm som heter "LG Flatron W2453V-PF" den funkar väldigt bra men det kvarstår ett litet problem. När jag kopplar in den via HDMI till ps3:an så hör jag när man "hoppar" i menyerna. Asså det finns 3,5 ljud kontakt på den så jag använder hörlurar. Och det funkar även fin, fint när jag kollar på film. Men när jag ska dra igång nåt spel så blir det tyst, har provat just cause 2 och Cod 4. Någon som vet vad felet är? Hur ska jag fixa detta? Är det nåt i spel menyerna som måste ändras, vad i så fall? Funkar ju jätte bra när jag ser på film men inte spel. Skumt tycker jag. Jag har inte rört nåt på skärmens inställningar.

Mvh

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Kom igen nu! Någon måste ju veta hur jag ska göra? Jag ska till DHS10 och ska lira ps3 så vill ju ha ljud.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Har ingen PS3 själv, men jag har läst om ett liknande problem i ett annat forum. Kunde lösas genom att deaktivera DTS och DD i PS3 menyn.