HP iPaq Voice Messenger (1095 kr på Dustinhome)

Permalänk

Jag har nyss köpt (*host* fått i julklapp) denna telefon och jag gillar den hittills. Jag såg att någon var lite besviken över att man itne kunde stänga av processer i Task Managern, då rekommenderar jag best taskman. Finns på ipaq choice för 1 poäng.

Man kan också starta program typ som i Vista när man skriver när man klickat på Start, men det funkar ej för mig då texten jag skriver skrivs baklänges ^^

Men men, stänga av processer funkar det bra till.

Även jag skulle vilja ha ett program så att man kunde använda blixten som lampa, vore mkt nice.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem

Jag har påbörjat ett arbete på ett multiapp till iPaqen för att ge lite fler inställningar till bla. känsligheten på optoPaden.

Dock så är min iPaq inne på service för den blev helt konstig, ville inte alltid starta och trasig rödlur-knapp.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Jaha, trevlig telfon alltså. Var idag utomhus med mobilen i fickan, kom in och skickade ett sms, går tar mig en kopp te och kommer tillbaka. Var tror ni har hänt? Jo, displayen har spruckit. Inte en repa på telefonen än så händer detta. Hoppas det går på garantin. Aldrig varit med om att en display bara spricker sådär

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Jaha, trevlig telfon alltså. Var idag utomhus med mobilen i fickan, kom in och skickade ett sms, går tar mig en kopp te och kommer tillbaka. Var tror ni har hänt? Jo, displayen har spruckit. Inte en repa på telefonen än så händer detta. Hoppas det går på garantin. Aldrig varit med om att en display bara spricker sådär

Allt glas spricker om det är kallt och snabbt hettas upp.

Bara en tanke.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Måste säga att HP har ruskigt bra service på deras Bussiness-klassade produkter. UPS hämtade min mobil i tisdags, mobilen transporterades ner till Nederländerna för reperation. Idag fick jag en ny mobil via UPS, mindre än en vecka.

Nu skall man bara hitta allt knas och lägga in det igen ^^

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

För mig så lyckades HP rapportera fel adress till UPS så fel UPS åkte till min adress någon annanstans i Sverige

Så nu har jag en UPS lapp som jag ska ringa och boka en bil, men man ska ju ta sig initiativet med

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Ska bara tipsa om några program:

Facebook app:

http://www.microsoft.com/windowsmobile/en-us/downloads/facebo...
Youtube app:

http://m.youtube.com/app
Skyfire:

Mycket avancerad webbläsare som visar de flesta webbsidorna helt korrekt samt med all flash; reklam och filmklipp. Etc. osv.
http://www.skyfire.com/

My Mobile (1.2 i länken nedan)
Nerladdningslänk: Softonic
Med det programmet kan man se - och styra- telefonen direkt på datorskärmen via Wlan eller Activesync, via BT eller USB. Ganska häftigt!Man kan ta skärmdumpar och spela in video av mobilens skärm med, dock så visar den dåliga färger och har en värdelös framerate för filmerna.

Dock tror jag att man måste ansluta telefonen via activesync första gången, så programmet (i windows) osynligt (?) installerar sig på telefonen.

Såhär enkelt ansluter man till telefonen via Wlan:

Tada!

Om man roterar bilden med programmet:

... så ändrar den i telefonen också

Alldeles utmärkt om man vill ha lite skoj, i sisådär 10 minuter!

---------

Kan man få igång Androkkid på denna telefon? Det är ett program som ger mobilen ett Android interface, verkar det som. När jag startar det (efter att ha installerat det utan några problem) blinkar skärmen till en gång, sen har programmet avslutats

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Jag har påbörjat ett arbete på ett multiapp till iPaqen för att ge lite fler inställningar till bla. känsligheten på optoPaden.

Dock så är min iPaq inne på service för den blev helt konstig, ville inte alltid starta och trasig rödlur-knapp.

Nice, men hur går det med "wifi/GPS -avstängningsprogrammet"?

Visa signatur

C2D E6600@3,2GHz. Kylning: ZALMAN CNPS9700 LED - ASUS p5w dh deluxe BIOS 1305 - 4Gb Geil DDR2 PC2-6400 - Geforce 8800GTS 512. - APLUS Case XClio 2, Sidodörr med 250mm-fläkt, Midi tower. - Hiper Nätagg ATX 530W. - Windows XP Pro. - NEC MultiSync 20WGX2 20.1".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hedenhös
Nice, men hur går det med "wifi/GPS -avstängningsprogrammet"?

Har full koll på hur jag ska slå av GPSen, men det gör ingen batteriskillnad när man inte använder den. Det gör bara så man inte kan råka typ glömma google maps eller navigon elelr något på.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Tänkte bara säga att jag har annons ute på min Voice messenger ifall någon skulle vara sugen och vill köpa ännu billigare. Gick bra förra gången jag skrev i tråden och sålde min 614.

Hör av er via pm ENDAST!

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Text

Facebook-appen är rätt bra, men den känns lite begränsad, finns en del saker man inte kan göra och långa meddelanden eller kommentarer på någons Wall kan ej ses i sin helhet, en mycket störande bugg.

Youtube appen ska testas.

Skyfire är jättebra håller jag med om, men pdf-filer och flashfilmer funkar sällan att klicka i. Speciellt störigt på flersidiga .pdf-filer. I övrigt den bästa webläsaren jag sett för denna telefon.

My Phone-appen rekommenderar jag, den synkroniserar hela telefonens innehåll med ditt användarkonto, väldigt väldigt praktiskt. Det finns att hämta på Microsoft Marketplace, som jag för övrigt också rekommenderar då det finns en hel del intressanta apps att hämta i den appen

Best TaskMan kanske jag rekommenderat tidigare i tråden, men det är som inbyggda Task Managern fast med möjlighet att stänga av processer och visa systeminfo och lite smått och gott.

Själva telefonen rekommenderar jag också, till er som inte redan har den!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JagHeterFelix
My Phone-appen rekommenderar jag, den synkroniserar hela telefonens innehåll med ditt användarkonto, väldigt väldigt praktiskt. Det finns att hämta på Microsoft Marketplace, som jag för övrigt också rekommenderar då det finns en hel del intressanta apps att hämta i den appen

Jag rekommenderar att man syncar mot Gmail genom Activesync för push allt.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Jag rekommenderar att man syncar mot Gmail genom Activesync för push allt.

Jag har inte en aning om det är mer praktiskt eller inte, men jag har inte Gmail och har inga planer på att skaffa det. MyPhone var bara att ladda ner genom Marketplace och sedan logga in med sitt Windows Live ID och klicka på Sync, så så synkroniseras allt, SMS och andra meddelanden, filmer, bilder, ja alla filer, meddelanden, tasks och anteckningar på telefonen. Även kontakterna.

Är det någon annan som har någon bra app att dela med sig av?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JagHeterFelix
Är det någon annan som har någon bra app att dela med sig av?

SmartWatchM är livsnödvändigt för mig i alla fall.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
SmartWatchM är livsnödvändigt för mig i alla fall.

Hmm, hade varit coolt om jag haft en sån klocka

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JagHeterFelix
Hmm, hade varit coolt om jag haft en sån klocka

Ska jag vara ärlig så var det faktiskt SmartWatchM som fick mig över till WM för något år sedan

Känner aldrig av telefonen i tystläge utan min MBW-150

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Vet någon om det är möjligt att få bort leveransbekräftelsen för mms? hittar det inte i några av inställningarna och är ruggigt irriterad över denna sak.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Har skrivit ett program för att stänga av GPSn och ställa känsligheten på touchpointen.

Provkör det på min mobil nu och det fungerar bra, har bara lite problem med programikonen men det ska jag fixa i kväll.

Finns det intresse kan jag slänga upp det här när jag får tid.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk

Ja tack!

Permalänk
Medlem

Min dator som jag har för utveckling har crashat och därav så kan jag inte lägga upp appen än.

Men jag jobbar på att rädda datan på disken.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Någon som har en app för att stänga av processer? Jag har en process som heter Transport.exe som tar upp ungefär 99% av min cpu användning och är jämt igång vilket får mobilen att vara segare än sköldpaddan.

Ni kanske lider av samma problem?

EDIT: SÅg att det fanns en app högst upp på sidan. Tyvärr verkar processen starta igen efter en liten stund, och det tog ett tag att komma åt processerna iom att all cpu är använd.

Vet någon om man kan ta bort den helt och hållet?

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Factory reset, du har instllerat något som inte fungerar.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Den försvann faktiskt, vilket är lite underligt, då jag endast hade installerat NoData på mobilen. Men nu fungerar den lite bättre i alla fall. Dock återstår det otroligt jobbiga problemet att skärmen inte startar ibland och det tar hundra år att komma in i sms menyn, och glöm inte alla jäklans mms notifications. Kan man inte ta bort dem?

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

mms notifications?

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Precis, när jag skickat ett MMS får jag ett sms som säger att det tagits emot, samt att när jag får ett MMS och går in och ska läsa det, poppar ett fönster upp som säger "you got 1 new unread message, click to read" Detta meddelande dycker upp en minut efter att jag fått mmset och följderna blir att mobilen är omöjlig att göra något med innan detta lilla fönster har poppat upp.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk

Vet någon om det går att använda telefonens internetuppkoppling till att surfa med datorn? Alltså genom att koppla in USB-sladden och använda typ GPRS. Vore väldigt smidigt när man är utan fast internet

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JagHeterFelix
Vet någon om det går att använda telefonens internetuppkoppling till att surfa med datorn? Alltså genom att koppla in USB-sladden och använda typ GPRS. Vore väldigt smidigt när man är utan fast internet

Ja du, det fungerar helt ypperligt.
Du aktiverar internet sharing på telefonen som ligger som ett program sen ansluter du bara kabeln, då dyker luren upp som en vanlig nätverksanslutning och det är bara att surfa.

Jag brukade köra så dagligen till min.

Se bara till att du har fri surf på ditt abbonemang så du inte blir ruinerad.
Jag rekommenderar valfritt telenor abb med deras Turbo surf tillägg för +119kr/mån. Det ger dig ett mobilt bredband där du kan ha telefonen som modem, det bästa är att du kan säga upp suftillägget direkt om du inte vill ha det mer. Tecknar du dessutom obundet abb så är det bara 3mån uppsägning om du inte är nöjd.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Ja du, det fungerar helt ypperligt.
Du aktiverar internet sharing på telefonen som ligger som ett program sen ansluter du bara kabeln, då dyker luren upp som en vanlig nätverksanslutning och det är bara att surfa.

Jag brukade köra så dagligen till min.

Se bara till att du har fri surf på ditt abbonemang så du inte blir ruinerad.
Jag rekommenderar valfritt telenor abb med deras Turbo surf tillägg för +119kr/mån. Det ger dig ett mobilt bredband där du kan ha telefonen som modem, det bästa är att du kan säga upp suftillägget direkt om du inte vill ha det mer. Tecknar du dessutom obundet abb så är det bara 3mån uppsägning om du inte är nöjd.

Okej, tack för det snabba svaret!

Jag kommer inte använda det så mycket, så jag tror jag nöjer mig med mitt Telia max-9-kronor-per-dag-surf, det kanske är långsamt men många gånger bättre än inget

Jag är riktigt nöjd, mycket mer tror jag inte man kan få för 1500kr.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem

Har ett sjukt irriterande problem som jag blir nästan helt uppgiven på
Iaf så brukar man ju trycka på "#" för att komma åt tecken och smileys, den knappen fungerar inte överhuvudtaget, tyckte den funkade förrut liksom om man höll inne den så fick man fram själva stegen, men teckenmenyn kommer aldrig fram nu :(. Vad kan ha hänt, har ngn nån ide?

Hade dessutom ett problem med att när man tryckte på "0" så stegade den tillbaka istället för att mata in just "0".

Alla tips mottages tacksamt!
/Kicken

EDIT: Om man måste prova en hard-reset, bara provat en s.k soft än (med att ta ur batteriet), hur kan man spara sms? Har en del sms-historik jag väldigt gärna vill ha sparad.

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kicken:

Har ett sjukt irriterande problem som jag blir nästan helt uppgiven på
Iaf så brukar man ju trycka på "#" för att komma åt tecken och smileys, den knappen fungerar inte överhuvudtaget, tyckte den funkade förrut liksom om man höll inne den så fick man fram själva stegen, men teckenmenyn kommer aldrig fram nu :(. Vad kan ha hänt, har ngn nån ide?

Hade dessutom ett problem med att när man tryckte på "0" så stegade den tillbaka istället för att mata in just "0".

Alla tips mottages tacksamt!
/Kicken

EDIT: Om man måste prova en hard-reset, bara provat en s.k soft än (med att ta ur batteriet), hur kan man spara sms? Har en del sms-historik jag väldigt gärna vill ha sparad.

Ang sms så vet jag inte, för jag bryr mig inte om smsen.
Men prova total reset.

Jag hade problem med "rödlur" knappen på min efter ett tag och fick luren utbytt av HP, kan vara någon form av vanligt fel på lutrarna med knappsatsen. Eller ja lurarna är inte så vanliga så det är svårt att säga

I värsta fall så är det bara anmäla felet på HPs sida så hämtar ups den och du får en ny veckan efter.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug