Bästa möjliga spellaptop för ca 10k

Permalänk
Medlem

Bästa möjliga spellaptop för ca 10k

Jag skulle vilja ha hjälp och hitta en laptop, jag spelar spel som cs, wow, starcraft etc. Den kommer va min ända dator så den kommer att användas för vardagliga saker oxå. Vet inte riktigt vad man får betala för en bra spellaptop men jag hade tänkt mig runt 10k. Vet inte vad det ska vara för storlek på skärmen men bara den inte blir för lite så
Den får gärna ha multimedia knappar på datorn, inbyggd kamera men det är inget måste om datron är bra

Tack på förhand !!!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem

den verkar fin ju vet inte så mycket om MSI är det nått bra märke eller??

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Robiin13:

den verkar fin ju vet inte så mycket om MSI är det nått bra märke eller??

Ett av de stora, och ja det är ett bra pålitligt märke.

Visa signatur

MSI GX740 17" 1680x1050
Intel Core i5 430@ 2,52 GHz
Mobility Radeon 5870 1GB DDR5@ 835/1100mhz
4GB RAM@ 1066mhz
500GB HDD(7200 RPM)

Permalänk
Medlem

okej, kom gärna med fler förslag så man kan välja bland ett par

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Robiin13:

okej, kom gärna med fler förslag så man kan välja bland ett par

gx640 och gx740 är de bästa i den prisklassen som går att få tag på i Sverige så vitt jag vet.

Visa signatur

MSI GX740 17" 1680x1050
4GB RAM@ 1066mhz
500GB HDD(7200 RPM)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Sjuka stats på den ju

Är det quad eller dual

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

Sjuka stats på den ju

Är det quad eller dual

Dual core med HT
Källa

Permalänk

Instämmer till fullo med övriga skribenter, det finns inget som kan konkurrera med MSI gx640/740 i dagsläget.

Går du ner ett snäpp till en dator med 5730m ist, så sparar du nån tusenlapp men du tappar även enormt mkt spelprestanda.

Permalänk
Medlem

Men räcker värkligen processorn?
Och det där med turbo mode, går det igång när sladden sätts i eller hur är det?

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem

Men fungerar MSI gx640 att ha som "vanlig" dator oxå, tex. fungerar office och liknande "måste" saker som man använder till vardags i den ??

Permalänk
Skrivet av Robiin13:

Men fungerar MSI gx640 att ha som "vanlig" dator oxå, tex. fungerar office och liknande "måste" saker som man använder till vardags i den ??

självklart är ju som vilken laptop som helst bara att denna har bra spelprestanda ;P. Gör allt möjligt skolrelaterat på min gx740.

Permalänk
Medlem

Då undrar jag vilken som är bäst av gx640 och gx740 ?
Vilken bör man välja ?

Finns det något i datorerna man bör byta ut elr så ??

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

gx740 är bättre och mer prisvärd.

Visa signatur

MSI GX740 17" 1680x1050
4GB RAM@ 1066mhz
500GB HDD(7200 RPM)

Permalänk
Medlem

Jag får väll vara lite banbrytande och föreslå alienware m11x

Tycker det är en perfekt all-around dator som passar mina behov superbt!

+ Den klarar alla spel jag spelar på nästan högsta inställningar (world of warcraft, starcraft 2, heroes of newerth). Klarar dessutom modern warfare 2 på high iställningar (det flyter på bra, men laggar lite om det händer väldigt mycket samtidigt).

+ Den är fruktansvärt lätt och liten = SJUKT portabel. Vill man ha större bild så kopplar man bara en extern skärm via HDMI utgången

+ Äger sönder alla andra gaming datorer när det gäller batteri-tid. Kan sitta och surfa/skriva i word upp till 7.5 timmar

+ Den är FRUKTANSVÄRT SNYGG!

+ Funkar alldeles utmärkt att arbeta i photoshop/word etc.

+ Dell har riktigt bra support

- Processorn är lite dålig, kan vara tungt att använda 3d-redigerings program etc etc (processorn kan enkelt överklockas i BIOS, datorn har kylning som klarar av det)

- Finns datorer som är billigare och ger mer prestanda. Dock finns det ingen gamingdator som är såhär portabel och har lika bra batteritid. (Dessutom ingen som är lika snygg ^^)

ALLTSÅ; Är du som jag, ofta på resande fot och kräver inte att spela på MAX MAX inställningar på alla spel så är alienware m11x ett bra val!

PS; Det ryktas om att Dell kommer sälja m11x med bättre processorer inom snar framtid. Därför funderar jag starkt på att skicka tillbaka min dator inom 14-dagar för att vänta på denna fantastiska maskin!

Permalänk

Då kan man iofs lika gärna köpa en acer timelineX för 9k förvisso i 13,3"(i5 430m och 5650m) men den väger mindre(1,8kg) än mx11 och har upp till 12h batteritid med 9cells batteri. Och spelprestandan är på en helt annan nivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Då kan man iofs lika gärna köpa en acer timelineX för 9k förvisso i 13,3"(i5 430m och 5650m) men den väger mindre(1,8kg) än mx11 och har upp till 12h batteritid med 9cells batteri. Och spelprestandan är på en helt annan nivå.

Tänkte på den först, men den har så sjukt tattigt batteri som sticker ut UNDER datorn.

Dessutom är den inte lika snygg och för mig är den på gränsen till för stor. Men ja, kan hålla med om att m11x kanske inte är det bästa köpet för alla

Permalänk

Finns med mindre batteri som ej sticker ut också tror jag iaf.

Hur funkar det att spela på ett så litet tangentbord som en 11" måste ha? Inget för oss med stora händer kanske

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Finns med mindre batteri som ej sticker ut också tror jag iaf.

Hur funkar det att spela på ett så litet tangentbord som en 11" måste ha? Inget för oss med stora händer kanske

nja, men då är det 6-celligt batteri om det inte sticker ut. Dock så skulle det kommer några nya modeller av timeline-x. De kanske har kommit på något nytt sätt att sätta dit en 9-cellare

Tangentbordet funkar OK, lite litet kan jag hålla med om. Det är ju lite större än vad det borde vara då skärmen är större än 11" (vilket är en nackdel, mycket svarta kanter runt skärmen). Om du skriver en uppsats kan de vara jobbigt. Men när jag spelar använder jag bara WASD+123456789+space+ctrl knapparna, resten använder jag musen till och det funkar bra. Spelar dock mest med extern tangentbord