Permalänk
Medlem

Sempron 140, upplåst men flimmer.

Jag har låst upp en Sempron 140 till två kärnor med ett Msi 770-c45. Allting fungerar perfekt utom en sak: När jag ska spela så flimmrar det. Skärmen blir svart i en ms två gånger i sekunden.

Detta händer bara nära jag spelar, inte när jag kollar på film etc. Allt annat fungerar som det ska.

Jag har testat att ändra från manual till -2 och -6 på ACC'n i bios. Har även testat att höja volten till 1.45 utan någon förändring.

Är det så busigt att jag inte kan använda min upplåsta kärna för ett litet fel, eller kan ni hjälpa mig att lösa dethär?

Mvh!

Permalänk
Entusiast

hmmm...
Skulle gissa på att det som spökar är att den upplåsta kärnan är defekt eller nått i den stilen.

Du kan ju alltid prova att underklocka prollen ganska hårt. Skulle det vara så att det slutar flimmra när du underklockar så kan man nog ganska lugnt säga att den upplåsta kärnan är lute kass.

Kom tänka på en annan sak. Har du den senaste biosen? Kan vara något där som spökar med....
Var med om något liknande en gång i tiden, filmer laggade stenhårt på en dator som jag hade. Bytte bios. Sedan så funkade det perfa. Det var någonting som hade göra med cpu:s kommunikation med pciex porten. Kan ju vara värt att prova kanske.

Lycka till