garanti fråga köp av laptop utomlands

Permalänk
Medlem

garanti fråga köp av laptop utomlands

Hej jag undrar om det är nån som har koll på hur det fungerar med garantin om man skulle köpa en bärbar dator när man är utomlands.

Permalänk

Du har Worldwide garanti.
Men man kan få skicka enheten över halva klotet... eftersom ingen lokal handlare tar hand om problemen.
Min nätdel pajjade och eftersom svenske handlaren 'konkat' så skulle jag skicka enheten till Tyskland.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

är det någon skillnad i företagens policy nät det gäller det här tro? typ dell, hp och så vidare.

landet det gäller är usa och det känns lite långt att behöva skicka fram och tillbaka över atlanten

Permalänk

Normalt när man köper en kapitalvara (dyr sak) så medföljer ett registreringskort.
På detta kort står alla större länders serviceplatser uppräknade.
Om varan säljs i vårt område (Europa) så finns säkert serviceplatser i området.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

thanks man. nu när du säjer det så visst har jag sett det också men har aldrig ägnat det nån tanke.

Permalänk
Medlem

Vad är det för tillverkare på den datorn du tänker på?

Jag vet att Asus har global garanti på sina datorer. Så köper du den i Uganda kan du lämna in den i Sverige och få service.

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk
Medlem

Jag har ingen som helst koll på bärbara datorer, grejen som hände var att dottern min fick jobb i usa 3 månader med kort varsel så hon hoppa på flyget och drog. Sen kom ju frågan om det var värt att skicka en bärbar dit, tänkte hon kunde lika gärna köpa en där i stället.

hon har zoomat in lite på en dell nu

Permalänk
Medlem

Är i USA nu och köpte dator från dell för knappt en månad sedan. Valde basic garantin, alltså 1 år NBD (next business day). De var knepiga att berätta om garantin men man kan iaf förlänga osv vart man än är och bara man har NBD så funkar garantin i Sverige :)! Men ett tips är att köpa till 3 års garanti då det med 100% säkerhet täcker allting som vanligt!

Rasmus

Visa signatur

M15x Cosmic Black, i7-720QM, 4GB 1333MHz, 1080p WLED, ATI HD 5850, 250GB hd, Intel 5300, Bluetooth 2.1 :)