Jobba hemifrån / Tjäna pengar på nätet?

Permalänk

Jobba hemifrån / Tjäna pengar på nätet?

Hejsan ! jag är lite trött på att gå hemma arbetslös , så undrar om ni visste nå man kan göra hemifrån , eller på nätet eller något sånt ? Mycket tacksam för svar!

Mvh!

Visa signatur

Acer Aspire 5930 G

Permalänk
Medlem

Nej, klipp dig, skriv ett cv och gå ut och leta, tyvärr enda som egentligen funkar om man vill ha en stadig ekonomi.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Det bästa är att satsa hårdare på att få ett vanligt arbete, att leva på jobb från nätet är svårt. Ett problem är dessutom att man oftast inte tjänar något på att göra detta lagligt, vilket innebär att man inte kan stryka för arbetsgivaren att man har gjort jobbet vid en ansökan.
Annars visst finns det gott om små arbeten om man har kompetens, det var t.ex. inte så länge sedan någon här ville ha en text översatt till engelska.

Det vanligaste att tjäna pengar på internet är nog blocket & tradera och då importera saker och sälja där, dock så ska detta redovisas och skattemyndigheten har börjat granskat. Men om man redovisar detta så räknar man inte som arbetslös och resultatet kan bli att man får mindre pengar än om man inte skulle göra ett skit, lägg dessutom till en massa problem som köpare som hotar med polis och annan våld för att deras produkter ej fungerar som det skall.

Så jag tycker dagens arbetsmarknadspolitik är mycket härmande, där arbetslösa lätt blir sittande, och lösningar som småjobb (med skatt) ofta ekonomisk drabbar dessa negativt.
*edit*
Sedan kan man fråga sig hur mycket en arbetsgivare värderar om man drar hem säg 1000kr på tradera per månad? Troligen inte mycket, kanske t.o.m negativt då han/hon kan misstänka att man kommer syssla med detta på ens arbetstid. (alltså kolla in tradera)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Nej, klipp dig, skriv ett cv och gå ut och leta, tyvärr enda som egentligen funkar om man vill ha en stadig ekonomi.

Har inget hår och har vart ute med cv i min lilla by och i granbyn gävle...

Visa signatur

Acer Aspire 5930 G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaskarlsson3:

Har inget hår och har vart ute med cv i min lilla by och i granbyn gävle...

Vidga vyerna kanske?

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Vidga vyerna kanske?

gävle är en skapligt stor stad , och har ingen lust att flytta.

Visa signatur

Acer Aspire 5930 G

Permalänk
Medlem

Om du ser hyfsad ut kan du ju alltid sätta upp en camshow för bögar.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Skrivet av Ilja:

Om du ser hyfsad ut kan du ju alltid sätta upp en camshow för bögar.

Låter som jag får konkurans isf

Visa signatur

Acer Aspire 5930 G

Permalänk
Medlem

Tjäna pengar på nätet är inte direkt svårt om du kan nått om SEO, webdesign osv. Resten får du lista ut själv

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

gävle är en skapligt stor stad , och har ingen lust att flytta.

Så du har egentligen ingen större lust att hitta ett jobb heller? Jag betvivlar på att det kommer några stekta sparvar flygande i din mun om du sitter hemma med fönstren stängda precis i alla fall.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Skrivet av Sentenced:

Så du har egentligen ingen större lust att hitta ett jobb heller? Jag betvivlar på att det kommer några stekta sparvar flygande i din mun om du sitter hemma med fönstren stängda precis i alla fall.

har inte direkt lust att flytta ifrån familj och vänner , då får de fan va.

Visa signatur

Acer Aspire 5930 G

Permalänk
Medlem

Stå på dig! Fight the power, som jag brukar säga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

AMF håller inte med dig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

AMF håller inte med dig.

Majoriteten av svenska folket flyttar och har i alla tider flyttat för att hitta jobb i landet. Det är inte precis någon nyhet att man måste göra så utan snarare en riktigt svensk tradition som självklart finns i andra länder också för den delen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Majoriteten av svenska folket flyttar och har i alla tider flyttat för att hitta jobb i landet. Det är inte precis någon nyhet att man måste göra så utan snarare en riktigt svensk tradition som självklart finns i andra länder också för den delen.

Fast frågan är ju vad som är rimligt? Min arbetskamrats sambo fick förslaget att flytta 60 mil för ett jobb, kan ju tilläggas att dom har villa och 2 ungar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Fast frågan är ju vad som är rimligt? Min arbetskamrats sambo fick förslaget att flytta 60 mil för ett jobb, kan ju tilläggas att dom har villa och 2 ungar.

Rimligt och rimligt. Ingen tvingas flytta och det finns oftast arbeten i närområdet. Sådana där exempel är ju knappast normalfallet.

Finns det inget arbete och man behöver arbete för att försörja sig så ska man flytta till arbete. I fallet du refererar till så får man istället anpassa munnen efter matsäcken. Uppenbarligen har man inte råd att bo i en villa utan kanske bör flytta till en lägenhet och bli försörjd på en lön osv osv. Men som sagt exemplet är extremt och knappast standardförfarande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om du inte har för mycket att förlora genom en flytt så kan jag råda dig att kolla läget i vårat grannland Norge. Om du inte har lust/ork att göra det så har jag tyvärr inga råd att ge dig förutom att börja plugga.

Permalänk

Att tjäna pengar hemma är svårt men fullt möjligt. Fördelen du har emot alla andra är att du kan spendera 8-15 timmar om dagen på någonting som du tycker är kul. Med tanke på att du hänger på swec så kanske du kan programmera, joina något open source projekt eller någonting som ger dig erfarenhet nog för att faktiskt få jobb. Eller sätt dig med vilken hobby du har som helst så länge det finns en rimlig chans att få jobb på det senare.

Annars är aktie/valuta-spekulation en möjlighet, tillsammans med poker etc.. Men där räcker oftast inte bara massor med ledig tid. Man ska ha en "känsla" för det också (enligt mig iaf). Och vad har du för kunskaper sen tidigare? Starta eget inom någonting som du kan sälja på distans gör att du kan arbeta hemma, och med alla starta-eget bidrag och liknande så behöver det inte vara en så stor kapitalrisk. Tiden du lägger ner har du ju ändå över så att säga.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Låna ut bandbredd och en hemmaserver åt en porrsida, så har du kanske råd att äta soyabönor varje månad. För hyran rekommenderar jag Iljas förslag.
Dagtid kan du lära dig webdesign eller göra karriär på tradera.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.