Permalänk
Medlem

Budget 5K

Så bra prestanda som möjligt för pengarna.
Kommer användas som studie dator.
Inget spelande kommer att ske på denna dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lierox:

Så bra prestanda som möjligt för pengarna.
Kommer användas som studie dator.
Inget spelande kommer att ske på denna dator.

Till studier antar jag att du vill ha nått smidigt att bära runt på. Isåfall skulle jag säga att Acer 1810tz har mest prestanda för pengarna, om du inte har nått emot Acer. Annars Asus UL20A eller Asus 1201N.

Jämförelse: Produktjämförelse hos Prisjakt

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jäger:

Till studier antar jag att du vill ha nått smidigt att bära runt på. Isåfall skulle jag säga att Acer 1810tz har mest prestanda för pengarna, om du inte har nått emot Acer. Annars Asus UL20A eller Asus 1201N.

Jämförelse: Produktjämförelse hos Prisjakt

Behöver inte vara smidig, Då det kommer vara den enda datorn i hushållet. hade tänkt 15" eller 17".
Någon som har några förslag ?

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte vad du har för erfarenheter av bärbara sedan tidigare, men om du ska bära med dig den dagligen till skolan kommer 15,6" vara jobbigt att släpa på, då skulle jag hellre råda dig att skaffa en mindre dator och köpa till en större skärm att koppla till hemma. 17" då kan man ju nästan skippa bärbar helt, och köpa stationär istället. Men vill du inte ha en liten så...

...isåfall är det första jag kommer att tänka på en 15,6" HP 615 för 3990kr: Egenskaper för HP Compaq 615 VQ622EA - 2,2GHz DC 2GB 160GB DVD±RW 15"
eller en 15,6" Acer 5740G för 5990kr: Egenskaper för Acer Aspire 5740G-334G50Mn (LX.PMB02.079) Grafikkortet är lite overkill om du inte ska spela, men vet inte vad du tänkt använda datorn till annars.

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem

ONOFF
Mycket pekar mot att det blir denna, såvida ingen tycker annorlunda med bra argument =).
Eller har förslag på bättre för liknande summa pengar.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra