iPhone 4G vilka kommer ha den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sockan:

Multitask finns i 3gs iOS 4

Multitask har funnits hela tiden om ni jailbreakar den..

Permalänk
Medlem

5700:- fick jag som prisuppgift om man köper en från UK. Men lite bökigt ifall det krånglar, ingen world wide garanti direkt..

Permalänk
Medlem

För att svara på frågan i titeln och i flera inlägg (med lite historia runt):
Jag var på väg hem efter genrepet inför skolavslutningen på Göteborgsoperan (jag spelade trummor på avslutningen) och gick alltså från operan till hållplatsen vid Brunnsparken genom Nordstan. Väl inne i Nordstan såg jag ett stort stånd med tele2 mitt i hela gröten av folk som stressade runt som små myror.
Jag tänkte "Aha! jag frågar om de äntligen kommer få in iPhone" och gick fram till en kille som för tillfället inte försökte locka kunder.
"Tjena! Vet du om ni har planer på att ta in iPhone?"
"iPhone 4G i augusti"
"Ok, va bra då ser jag fram emot det, ha det bra!"
- Gick därifrån och smålog eftersom jag fått reda på något positivt och framför allt för att killen inte vet vad han snackar om eftersom han sa 4G fastän den heter iPhone 4.

Sammanfattat: Tele2 kommer att ha iPhone 4 (och antagligen 8GB 3GS också)

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creutz:

Man ska över pölen till USA i juli, är det någon idé att skaffa sig en sån där iPhone 4 eller? Tänkte på om de ens fungerar här i Sverige, antar att de går har jailbreaka. Är väl inte sådär jättenoga med garanti osv om nu telefonen är billig. Vet inte vad de kostar utan abonnemang dock. Nån som har koll?

i usa säljs den väll inte utan abonnemang.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av jens:

i usa säljs den väll inte utan abonnemang.

Det var lite det jag också trodde tyvärr.

Update: Hittade denna artikel No-contract iPhone 4 starts at $599 - Yahoo! News

Verkar som att man ska kunna köpa dem utan abonnemang men att de inte blir särskilt billiga. 16Gb för $599 och 32Gb för $699. Runt 4600:- för 16Gb och och 5400:- för 32Gb.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creutz:

Verkar som att man ska kunna köpa dem utan abonnemang men att de inte blir särskilt billiga. 16Gb för $599 och 32Gb för $699. Runt 4600:- för 16Gb och och 5400:- för 32Gb.

och som sagt, kom ihåg att om du köper den i usa, o den går sönder, var beredd på att du måste skicka den till usa för att få den lagad om det är ett garanti ärende.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av furuliden:

Jag tycker att du har helt rätt i ditt argument.

Låt mig ge ytterligare ett exempel. Jag går och köper en iphone 3gs för 4.500kr och sedan väljer ett abonnemang som kostar 299kr i månaden i 18 månader. 299x18=5382kr + 4.500kr = 9.882kr. Om man lägger ihop abonnemang och mobilkostnaden blir det nästan 10.000kr. Det är inte vad mobilen kostar, för mobilen kostar 4.500kr och abonnemanget är en sak för sig, man kan välja det abonnemanget som passar en själv. Ev förlänga i framtiden om det kommer en ny iphone 4g?

Där skrev du helt rätt för en gångs skull 9882 kr är alltså vad man betalat för telefonen.Man får ingen iphone för 4500kr helt upplåst och utan att binda sig till ett abbonemang.Hur svårt är det att förstå?
Visa mig gärna det priset någonstans 4500 för en iphone helt upplåst och utan bindningstid:))

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem
Skrivet av alban72:

Där skrev du helt rätt för en gångs skull 9882 kr är alltså vad man betalat för telefonen.Man får ingen iphone för 4500kr helt upplåst och utan att binda sig till ett abbonemang.Hur svårt är det att förstå?
Visa mig gärna det priset någonstans 4500 för en iphone helt upplåst och utan bindningstid:))

men ge er. köper du en htc desire o sen köper ett abonnemang för 299 kr/mån till den, så hamnar man på en 11000 för två år. så länge man inte gör nån stor avbetalning på iphonen så kan du ju inte räkna in abonnemangskostnaden, för den skulle du ju ha, oavsett vilken mobil du köper. men du kanske köper en htc mobil eller liknande och inte använder den till att ringa med, vad vet jag. visst du är bunden till abonnemanget, men det är man ju nästan alltid idag, om man vill ha nått abonnemang med rimliga samtalspriser. iphonen är låst, absolut, men om man ändå låst sig vid ett abonnemang så är det ju inget problem.

för övrigt så pekar ju det mesta på at iphone 4 kommer gå att köpa olåst i sverige.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jens:

men ge er. köper du en htc desire o sen köper ett abonnemang för 299 kr/mån till den, så hamnar man på en 11000 för två år. så länge man inte gör nån stor avbetalning på iphonen så kan du ju inte räkna in abonnemangskostnaden, för den skulle du ju ha, oavsett vilken mobil du köper. men du kanske köper en htc mobil eller liknande och inte använder den till att ringa med, vad vet jag. visst du är bunden till abonnemanget, men det är man ju nästan alltid idag, om man vill ha nått abonnemang med rimliga samtalspriser. iphonen är låst, absolut, men om man ändå låst sig vid ett abonnemang så är det ju inget problem.

för övrigt så pekar ju det mesta på at iphone 4 kommer gå att köpa olåst i sverige.

Du beaktar inte det faktum att telefoner som säljs med abonnemang ofta har en förhöjd månadsavgift, jämfört med om man skulle köpa samma abonnemang löst. Den höjda månadsavgiften kan ju onekligen direkt läggas till på telefonpriset.

Skrivet av Creutz:

Det där beror lite på vilka frekvenser telefonen stödjer. Alla operatörer i usa har olika frekvenser för sina nät (varpå exvis en telefon såld av verizon aldrig kan användas hos någon annan operatör, snacka om sjuk marknad). Den enda operatören vars frekvenser är kompatibla med de europeiska näten är T-Mobile, så om det finns en iphone4 med T-mobile-stöd/abbonemang/kontantkort/whatever så bör man isåfall satsa på den för att slippa bli ledsen.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

det går faktiskt redan idag att köpa iphone 3gs 16GB från telia olåst ( med cns kort så bara för studenter) man får då med telia max 25 fast utan bindnings tid så man kan säga upp det, sen kostar telefonen 5200kr direkt från telia så inga problem med garantier alltså^^

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Varför tror du att den nya iphone 4 kommer att kosta knappt 10.000kr?(!!!)
De båda tidigare varianterna har kostat runt 4.500kr.

En Iphone kostar 4500 kr lika mycket som en HTC Desire kostar 0 kr;

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av pingy:

Du beaktar inte det faktum att telefoner som säljs med abonnemang ofta har en förhöjd månadsavgift, jämfört med om man skulle köpa samma abonnemang löst. Den höjda månadsavgiften kan ju onekligen direkt läggas till på telefonpriset.

Vilket var vad han skrev? iPhone 3G gick att fås på lanseringsdagen för 4.500 kr utan förhöjda avgifter, detsamma med 3GS.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av pingy:

klart jag beaktar det, varför tror du jag skrev att det förutsätter att det inte är nån avbetalning i det hela. ber om ursäkt om det inte framkom. men räknar man på att en iphone kostar 10000 kr, så räknar man inte bara med avbetalningsavgiften, utan även abonnemangskostnaden, vilket är en kostnad du har, även med andra mobiler. ska det var en rättvis jämförelse kan du ju inte ta med det i beräkningen för iphone, men inte för de mobiler man jämför med.

sen kommer ju troligen nya iphonen gå att köpa olåst, så egentligen kan ju denna diskussion om låst iphone vara rätt orellevant när det kommer till iphone 4, som denna tråd väll handlar om

Skrivet av pingy:

Det där beror lite på vilka frekvenser telefonen stödjer. Alla operatörer i usa har olika frekvenser för sina nät (varpå exvis en telefon såld av verizon aldrig kan användas hos någon annan operatör, snacka om sjuk marknad). Den enda operatören vars frekvenser är kompatibla med de europeiska näten är T-Mobile, så om det finns en iphone4 med T-mobile-stöd/abbonemang/kontantkort/whatever så bör man isåfall satsa på den för att slippa bli ledsen.

har inte AT&T samma frekvenser som oss? de säljer ju iphone, o iphone görs väll inte för olika nät. inte nått jag hört om i alla fall.

Visa signatur

Permalänk

Man kan ju köpa en olåst från England, 16gb's skulle gå loss för ca 6700kr.

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Sötast
Skrivet av furuliden:

Jag tycker att du har helt rätt i ditt argument.

Låt mig ge ytterligare ett exempel. Jag går och köper en iphone 3gs för 4.500kr och sedan väljer ett abonnemang som kostar 299kr i månaden i 18 månader. 299x18=5382kr + 4.500kr = 9.882kr. Om man lägger ihop abonnemang och mobilkostnaden blir det nästan 10.000kr. Det är inte vad mobilen kostar, för mobilen kostar 4.500kr och abonnemanget är en sak för sig, man kan välja det abonnemanget som passar en själv. Ev förlänga i framtiden om det kommer en ny iphone 4g?

Då kostade alltså min iPhone endast.... vad var det 795 KR.

Fan vad bra deal, min iPhone kostade bara 795. Hur kunde du vara så blåst att betala över 4000?

Du måste såklart räkna totalkostnad.

Edit:

SKYNDA dig!!!!

iPhone 3GS är gratis på www.tre.se Det står 0KR!

Köp 13 stycken! Helt gratis!

(Än en gång, du MÅSTE räkna totalkostnad)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Man kan ju köpa en olåst från England, 16gb's skulle gå loss för ca 6700kr.

njaaa, du får en olåst 32 Gb för ca 6800 kr. för ca tusen kronor mindre än det du nämnt får du en 16 Gb. alltså runt 5700 kr.

Skrivet av Allexz:

Fan vad bra deal, min iPhone kostade bara 795. Hur kunde du vara så blåst att betala över 4000?

självklart måste man räkna totalkostnaden. men är det rätt att räkna in vad du betalar för abonnemanget oxå, o sen jämföra med en mobil från en annan tillverkare, där du inte räknar in abonnemangskostnaden?

Visa signatur

Permalänk
Sötast
Skrivet av jens:

njaaa, du får en olåst 32 Gb för ca 6800 kr. för ca tusen kronor mindre än det du nämnt får du en 16 Gb. alltså runt 5700 kr.

självklart måste man räkna totalkostnaden. men är det rätt att räkna in vad du betalar för abonnemanget oxå, o sen jämföra med en mobil från en annan tillverkare, där du inte räknar in abonnemangskostnaden?

Man får ju jämföra rätt helt enkelt.

Vad kostar X och Y kontant?
Vad kostar X och Y med abonnemang?

Man kan inte jämföra vad kostar en 13 år gammal X mot en sprillans ny Y?
HAHA! Y ÄR JU DYRARE!

Eller?

Man får ju avväga vad man får i abonnemanget helt enkelt.
ALLA skrek och grät över hur hemskt dyr iPhone 3G var vid release, min kostade 300kr/månad, är de dyrt? öh nej? Alla andra smartphones kostar ungefär det samma.

Mitt abonnemang passar mig, och det ser jag som extra värde, men jag kommer aldrig komma ifrån faktumet att min mobil kommer ha kostat minst X Kr efter 24 mån (totalkostnad)

Permalänk
Medlem

Sen kan man väl säga att det finns två typer av abonnemang också. Dels de lite dyrare (299+) speciall anpassade abonnemangen som ofta har en längre bindningtid där telefonnen vävs in som en del månadskostnaden (exempelvis iMini/iMidi/iMaxi hos telia).

Men sen finns det ju de rena abonemangen som du kan köpa till vilken mobil du vill.

Jag valde "till vänner" + "mobilsurf alltid" med ett års bindningstid hos telia. Oavsätt om jag hade köpt en budget mobil för någon tusenlapp istället så hade jag fått betala 49 + 69 = 118 kronor i månaden. Nu la jag 5700 för telefonen direkt vid köp och inget mer utöver rena abonnemangskostnaden, så det är ju inget snack om att själva kostnaden för mobilen var 5700kr.

Att räkna ut själva kostnaden för mobilen i den första typen av abonnemang är ju svårare då de som sagt väver in den kostnaden i abonnemanget.

Permalänk
Sötast
Skrivet av S_Z:

Sen kan man väl säga att det finns två typer av abonnemang också. Dels de lite dyrare (299+) speciall anpassade abonnemangen som ofta har en längre bindningtid där telefonnen vävs in som en del månadskostnaden (exempelvis iMini/iMidi/iMaxi hos telia).

Men sen finns det ju de rena abonemangen som du kan köpa till vilken mobil du vill.

Jag valde "till vänner" + "mobilsurf alltid" med ett års bindningstid hos telia. Oavsätt om jag hade köpt en budget mobil för någon tusenlapp istället så hade jag fått betala 49 + 69 = 118 kronor i månaden. Nu la jag 5700 för telefonen direkt vid köp och inget mer utöver rena abonnemangskostnaden, så det är ju inget snack om att själva kostnaden för mobilen var 5700kr.

Att räkna ut själva kostnaden för mobilen i den första typen av abonnemang är ju svårare då de som sagt väver in den kostnaden i abonnemanget.

Precis, men det är ju en tydlig skillnad också, vilket inte alla verkar förstå.

Permalänk
Medlem

förklaring av abb former och priser

Råkade bara av en ren slump komma in på denna tråd när jag kollade runt på olika länkar om Iphone 4.

Sen kan ja icke förneka att jag vart mer och mer eggad till att skaffa konto bara för att förklara för vissa hur det ligger till med vissa frågor.
Jag är ny här som sagt så mitt inlägg blir säkert sågat flera gånger på samma sätt som jag vill såga vissa inlägg/kommentarer.

1.
Läste nån kasta ur sig; i Götet hos tele2 att de va nån nolla där som va patetisk tyckte personen som skrev spydiga kommentaren i fråga va icke relevant om säljaren icke visste att telefonen faktiskt inte heter Iphone 4G utan bara Iphone 4... Jippi tänkte han å trodde han va smart, själv blir jag road.
Förklaring: Iphone 4 heter Iphone 4 å inte Iphone 4G men näste ¨generation¨ 3g nät är 4g vilket jag antar säljaren ifråga menar vilket då kanske blir mer relevant i och med att han då säger att de va i augusti månad varpå iphonen kommer i juli... humor

2.
Det funkar nämligen så att när ni då går till en butik lr blir uppringd av en säljare så vill dom å får dom mer lön / provision på hur mycket och hur lång tid du blir kund hos dom.
Och det går även till som så att om du tar ett dyrt abonnemang ex. Fastpris 699 i 24 månader.
vilket resulterar i att du blir bunden att va deras kund i 24 månader och att du blir tvungen att betala en ganska stor summa pengar åt ett företag som vill visa tacksamhet pga detta.

Det i sin tur medför att dom (säljaren, butiken etc. ) blir tvingade till ( !mot deras vilja tro mig.) att ge dyrare telefoner lr vad nu avtalet går ut på. man kan bli erbjuden allt i från tv datorer konsoler ja praktiskt taget allt! så ju mer du tecknar och ju längre du binder dig så minskar summan (bakas in i totala summan) för att du som kund ska bindas så länga som möjligt och så dyrt som går.
vad betyder allt detta!?
svar. DU som person FÅR ALLTID BETALA FÖR TELEFONEN om du tecknar ett abonnemang.

phew

Permalänk
Medlem
Skrivet av slisk3t:

Råkade bara av en ren slump komma in på denna tråd när jag kollade runt på olika länkar om Iphone 4.

Sen kan ja icke förneka att jag vart mer och mer eggad till att skaffa konto bara för att förklara för vissa hur det ligger till med vissa frågor.
Jag är ny här som sagt så mitt inlägg blir säkert sågat flera gånger på samma sätt som jag vill såga vissa inlägg/kommentarer.

1.
Läste nån kasta ur sig; i Götet hos tele2 att de va nån nolla där som va patetisk tyckte personen som skrev spydiga kommentaren i fråga va icke relevant om säljaren icke visste att telefonen faktiskt inte heter Iphone 4G utan bara Iphone 4... Jippi tänkte han å trodde han va smart, själv blir jag road.
Förklaring: Iphone 4 heter Iphone 4 å inte Iphone 4G men näste ¨generation¨ 3g nät är 4g vilket jag antar säljaren ifråga menar vilket då kanske blir mer relevant i och med att han då säger att de va i augusti månad varpå iphonen kommer i juli... humor

2.
Det funkar nämligen så att när ni då går till en butik lr blir uppringd av en säljare så vill dom å får dom mer lön / provision på hur mycket och hur lång tid du blir kund hos dom.
Och det går även till som så att om du tar ett dyrt abonnemang ex. Fastpris 699 i 24 månader.
vilket resulterar i att du blir bunden att va deras kund i 24 månader och att du blir tvungen att betala en ganska stor summa pengar åt ett företag som vill visa tacksamhet pga detta.

Det i sin tur medför att dom (säljaren, butiken etc. ) blir tvingade till ( !mot deras vilja tro mig.) att ge dyrare telefoner lr vad nu avtalet går ut på. man kan bli erbjuden allt i från tv datorer konsoler ja praktiskt taget allt! så ju mer du tecknar och ju längre du binder dig så minskar summan (bakas in i totala summan) för att du som kund ska bindas så länga som möjligt och så dyrt som går.
vad betyder allt detta!?
svar. DU som person FÅR ALLTID BETALA FÖR TELEFONEN om du tecknar ett abonnemang.

phew

Ja?
Var det någon i tråden som trodde att man får något gratis? Självklart innebär förhöjd månadsavgift att man tar telefonen på avbetalning, vilket i längden blir dyrare än att betala allt på en gång. Självklart ger inte operatören bort något om de inte räknar med att tjäna mer än vad gåvan kostar i slutändan. Vem är det du argumenterar mot?

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Edit:

SKYNDA dig!!!!

iPhone 3GS är gratis på www.tre.se Det står 0KR!

Köp 13 stycken! Helt gratis!

(Än en gång, du MÅSTE räkna totalkostnad)

Nej du, läs de tidigare kommentarerna tack.
I mitt abonnemang kostade min iphone 4,500kr. Vad den kostade för dig kan jag inte stå till svars för, man kan ha olika abonnemang och du har letat upp en annan typ av abonnemang än vad jag valde. Iphone 3g kostade för mig 4,500kr punkt slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky:

Ja?
Var det någon i tråden som trodde att man får något gratis? Självklart innebär förhöjd månadsavgift att man tar telefonen på avbetalning, vilket i längden blir dyrare än att betala allt på en gång. Självklart ger inte operatören bort något om de inte räknar med att tjäna mer än vad gåvan kostar i slutändan. Vem är det du argumenterar mot?

Ja, anledningen till att jag skrev va för att förklara grunderna i det hela som vissa inte verkade förstå. och du verkar inte heller förstå det som jag kanske inte framlyfte tillräckligt mycket att om du tar ett dyrare abonnemang ex. fastpris 699 i 24 månader så försvinner oftast hela betalningen för telefonen (förutom telefoner som iphone som kostar runt 10000 där det återstår nån tusenlapp i värsta fall), plus att kan du ringa för hela beloppet som du även inkluderar en telefon. Med andra ord så betalar du inte nånting för telefonen om du nyttjar hela beloppet på ditt abonnemang. Så gör dom flesta som har förstått fördelarna med att baka in en dyr telefon i dyra abonnemang.

Permalänk
Avstängd

Hur mycket tror ni en iphone 4 kommer kosta utan abbonemang? är inte intresserad utav abb

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Hur mycket tror ni en iphone 4 kommer kosta utan abbonemang? är inte intresserad utav abb

Mycket svårt att säga jag gissar mellan 6-9K

Permalänk
Medlem

i Storbritannien kostar den 5700 kr, respektive 6800 kr. är väll en fingervisning om vad den kan kosta hör i Sverige. vi har väll aningens högre moms än UK, men nått åt det håller tror jag. men det är ju bara en gissning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag köpte en 3GS i november så det blir ingen 4G för mig.
Abonnemanget går ut lagom tills att 4GS/5G (?) har kommit så det passar mig utmärkt. Är en sådan som alltid väntar minst 2-3generationer innan jag uppgraderar (ATI-6000 series here I come!).

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sockan:

Ni som vill skaffa iPhone 4 vad har ni för mobiler nu? Det är nog mer intressant

3GS har jag nu, och jag ska lätt ha 4G!

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Jag köpte en 3GS i november så det blir ingen 4G för mig.
Abonnemanget går ut lagom tills att 4GS/5G (?) har kommit så det passar mig utmärkt. Är en sådan som alltid väntar minst 2-3generationer innan jag uppgraderar (ATI-6000 series here I come!).

This.

Skulle gärna tagit en iPhone 4 om jag inte hade abonnemang kvar, men det gör inte så mycket. När abonnemanget tar slut så blir det nästa iPhone helt enkelt. Skippar 4:an.

Permalänk
Medlem

den har väl ändå inte 4g, den heter bara iPhone 4.

Visa signatur

^^^
@¿@
o