Permalänk

Problem med nyinköpt MSI GX740

Hallå, jag har redan problem med min nyinköpta MSI GX740 från JME Data.

Datorn beter sig väldigt konstigt. Till och börja med så är den extremt seg på att starta upp windows och få igång program, många program kan den inte ens starta som tex Internet Explorer eller Norton Antivirus.

När man sen slår av datorn och startar den igen så startar den som vanligt extremt segt ända från bios till windows-laddningen, men sen när den skall gå från ''windows-laddningen'' till skrivbordet så är skärmen bara svart. Muspekaren finns där, men skärmen är bara helt svart.

Jag har testat att göra en ''windows recovery'' genom MSI's inbyggda recovery funktion i BIOS. Vilket innebr att man alltså formaterar om c-disken och sen installerar om windows och alla program som fanns på datorn från första början. Detta går dock väldigt segt att installera och när windows väl är installerat så kvarstår dock problemet att allting går extremt segt, och vissa program går inte ens att starta.

Jag har även testat att lägga Energibesparings-alternativen på Maximal Prestanda, men det hjälpte ingenting.

Vad tror ni? Är det här något som går att åtgärda eller är det bara att skicka den på returen?

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk

Ops, hamnade på fel del av forumet

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Bara anmäla och be om flyttning ;)..
Du har säkert fått ett måndagsex, bara åka / skicka tillbaka den och se vad som är fel alt. få den utbytt.

Permalänk
Medlem

låter som det kan vara något med hårddisken, om du har en annan så kan du testa att byta. Om du inte har det så föreslår jag att du åker tillbaka med datorn.

Visa signatur

Sony VAIO VPC-F11M1E/H Intel Core i5 520m, 4 GB RAM, nvidia geforce 330m, 500 GB HDD