Kort för 2 skärmar + 1 hdmi TV samtidigt

Permalänk
Medlem

Kort för 2 skärmar + 1 hdmi TV samtidigt

Jag skulle vilja ha båda mina 2 skärmar och min TV (hdmi) inkopplade med bild samtidigt är det möjligt? och vilka grafikkort stödjer det?
Mina skärmar är:
Samsung Syncmaster 305T (30tum)
Samsung Syncmaster 2443bw (24tum)
Min tv är också Samsung.
Skärmarna måste vara inkopplade med DVI kan ej köra VGA och TVn med hdmi.

Permalänk
Medlem

kan vara bra att veta vad du har för grafikort

Visa signatur

| AMD Phenom II x4 910e @ 3.45 Ghz | Scythe Grand Kama Cross cooler | ASUS Crosshair formula IV | Corsair VX 550W | Cooler Master HAF 922 | Samsung Spinpoint F3 1TB | Corsair XMS3 4gb 1600mhz | Samsung 22X DL SH-S223C | AMD Radeon 6870 XFX |

Permalänk
Medlem

letade lite snabbt finns säkert fler kort men detta klarar det

Gigabyte Radeon HD5750 1GB - Inet.se

5XXX serien stödjer eyefinety vilket gör att du kan ha flera skärmar, sen har detta kortet precis som du vill ha det 2x dvi 1x HDMI

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Skrivet av bjinko:

letade lite snabbt finns säkert fler kort men detta klarar det

Gigabyte Radeon HD5750 1GB - Inet.se

5XXX serien stödjer eyefinety vilket gör att du kan ha flera skärmar, sen har detta kortet precis som du vill ha det 2x dvi 1x HDMI

dock kan den inte använda båda dvi samtidigt som hdmi om jag inte missminner mig. ta ett kort med dvi, displayport och hdmi

Permalänk
Medlem

oj kanske missuppfattade, trodde du ville göra de på ditt nuvarande grafikkort, tänkte inte på att du kanske skulle köpa nytt?

Visa signatur

| AMD Phenom II x4 910e @ 3.45 Ghz | Scythe Grand Kama Cross cooler | ASUS Crosshair formula IV | Corsair VX 550W | Cooler Master HAF 922 | Samsung Spinpoint F3 1TB | Corsair XMS3 4gb 1600mhz | Samsung 22X DL SH-S223C | AMD Radeon 6870 XFX |

Permalänk
Medlem
Citat:

dock kan den inte använda båda dvi samtidigt som hdmi om jag inte missminner mig. ta ett kort med dvi, displayport och hdmi

Jag har aldrig haft ett kort med displayport, en displayport kan man koppla till DVI/VGA och HDMI som en sorts universal port eller?
Vilka kort finns det som klarar använda DVI/displayport/HDMI samtidigt?
Finns det inget som klarar 2st DVI och ett HDMI samtidigt?

Citat:

oj kanske missuppfattade, trodde du ville göra de på ditt nuvarande grafikkort, tänkte inte på att du kanske skulle köpa nytt?

Ja jag är ute efter ett nytt kort

Permalänk
Medlem

Detta låter precis vad jag är ute efter med!

*bevakar*

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI -> AMD Ryzen 7 7800X3D 4. 2GHz 104MB -> Thermalright Peerless Assassin 120 SE Svart -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> G.Skill 32GB (2x16GB)DDR5 6000MHz CL30 Trident Z Ne -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> 2 x WD BLACK SN850X SSD 2TB

Permalänk
Medlem

Gigabyte Radeon HD5750 1GB - Inet.se detta kort har displayport + hdmi + dvi

Permalänk
Hedersmedlem

Med ATi:s displayport måste du antingen ha en förstärkning eller en skärm med innbyggd/fardig DP.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)