Permalänk
Medlem

Köpråd & säljråd

Hej sweclockers.

Tänkte be lite om hjälp med prissättning av datorerna jag kommer sälja och köpråd av en ny.

Jobbar utomlands och behöver en laptop med bra batteritid och blev väldigt nyfiken på Acer Timeline X serien. Men först här är de jag tänkte sälja (min och syrrans):

Acer Aspire 5113-WlMi
--------------------------------------------
AMD Turion 64 x2 TL-52 (1.6GHz, 2 x 512kb l2 cache)
15.4" WXGA Acer Crystalbrite LCD (16ms)
Upp till 896MB ATI Mobility Radeon X1600 HyperMemory (128mb dedikerat)
120GB hårddisk
DVD-Super multi double layer
2GB DDR2 RAM-minne
802.11 b/g trådlös LAN
Windows Vista Home (original)

Är helt felfri. Ser dock använd ut. Förlorat lite färg vänster om pekplattan
annars inga defekter alls. Köpt sommaren 2007, väldigt kul att den håller så länge men syrran vill ha en mindre notebook.

HP pavilion dv5-1190eo
--------------------------------------------
Core 2 Duo P7350 2 GHz (dubbelkärna)
4GB RAM DDR2
320 GB - Serial ATA-150 - 5400 rpm
NVIDIA GeForce 9600M GT (512MB dedikerat) <---tyckte mkt om det kortet!
Microsoft Windows Vista Home Premium
15.4" TFT

Köpt April 2009, felfri och ser inte så använd ut förutom stickers på handledsstödet kommit av.

Vad är en realistisk prissättning på Acern och HP:n ??

Och hur bra är nu Acer Timeline 5820 Egenskaper för Acer Aspire TimelineX 5820TG-5454G50Mn (LX.PTN02.187)

Tänkte jobba vanligt med bra batteritid och det blir eventuellt spelande av väldigt krävande microsoft flight simulator x. Eller finns det bättre för under 9,000kr?

Permalänk
Medlem

Spelar som sagt inte så mkt...men den acer timeline x jag är inriktad på har ju oxo ett hd 5650 men också lång batteritid vilket prioriteras. Kom gärna med prisförslag på hur mkt jag kan sälja ovanstående två datorerna då min vistelse i Sverige varar endast 3 veckor..

Permalänk
Medlem

Acer Timeline X 5820TG

OK, Acern är sold för 2,000kr...hoppas det inte var för billigt..
Återstår endast HP:n men jag la ett pris på 5,000 kr med prutmöjlighet. Är det rimligt för ovanstående system? Jag menar det är ju en bra prestandadator och en så länge inga som helst problem förutom värme vid tyngre spelande men det kan lösas med kylplatta.

Jag är iaf. fortfarande intresserad av Acer Timeline X för det oerhört attraktiva batteritiden. Ngn som har den som kan nämna kort hur den går? Hittade den som passar mina behov på Elgiganten och Komplett, men med helt olika priser vilken gör mig lite förundrad:

Den på Elgiganten:
Elgiganten - Acer Aspire TimelineX 5820TG

Den på Komplett:
Komplett.se - Acer Aspire TimelineX 5820TG 15.6"HD LED

Den på Komplett har ju en bättre processor men ändå 1000kr billigare?
Ngt jag missat? Eller brukar det vara så stora prisskillnader?

MVH

Permalänk
Medlem

Det brukar vara rätt stora pris skillnader, därav Prisjakt - Kunskap före köp

Kan ingenting om Acer burkarna, varken andrahandsvärde eller kvalité.