Guide: MSDNAA-konto för ALLA studenter

Permalänk
Skrivet av viggo123:

Har köpt VIP för 20 dagar sedan, ingenting har hänt ännu.
Vad har jag gjort för fel? Uppenbarligen så fungerar det för alla utom mig :/

Jag tänkte som du förut, d v s "ingentig har hänt" och mejlade till Pellesoft. Det som framkom då var att jag faktiskt, omedelbart efter betalning, blev bonusmedlem. Och då går det att göra valideringen som behövs, alltså här Studentlicenser

Kanske har du råkat i samma situation? Det är m a o inget "som ska hända" utan du behöver göra valideringen (som bonusmedlem) och därefter invänta mejl med användarnamn + lösen till http://msdn62.e-academy.com/elms/Storefront/Home.aspx?campus=...

Du kollar ifall ditt medlemsskap har status 'bonusmedlem' genom att logga in på Pellesoft.se och se vad som står alldeles under ditt namn när du loggats in.

Förstår du vad/hur jag menar?

Permalänk

Kan någon kanske ge en uppdaterad bra guide för hur man gör? Det som står i startinlägget fungerar inte längre.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain kid:

Jag tänkte som du förut, d v s "ingentig har hänt" och mejlade till Pellesoft. Det som framkom då var att jag faktiskt, omedelbart efter betalning, blev bonusmedlem. Och då går det att göra valideringen som behövs, alltså här Studentlicenser

Kanske har du råkat i samma situation? Det är m a o inget "som ska hända" utan du behöver göra valideringen (som bonusmedlem) och därefter invänta mejl med användarnamn + lösen till http://msdn62.e-academy.com/elms/Storefront/Home.aspx?campus=...

Du kollar ifall ditt medlemsskap har status 'bonusmedlem' genom att logga in på Pellesoft.se och se vad som står alldeles under ditt namn när du loggats in.

Förstår du vad/hur jag menar?

Tackar!
Nu ska jag bara få ett E-mail ifrån Microsoft

Permalänk
Medlem

För mig tog det knappt 4 dagar för mitt konto att bli bonus efter jag betalat men jag väntar fortfarande på veriferiering från microsoft :S har gått 11 dagar nu sen jag registrera mitt csn-kort...

Det stod i mailet att det skulle ta mellan 1-5 arbetsdagar för att få veriferieringen från microsoft :/ nån som har koll på vad man ska göra?

Permalänk
Skrivet av Lelle91:

har gått 11 dagar nu sen jag registrera mitt csn-kort...

Det stod i mailet att det skulle ta mellan 1-5 arbetsdagar för att få veriferieringen från microsoft :/ nån som har koll på vad man ska göra?

Det är mer än dubbelt så lång tid som utlovat och det skulle inte jag tycka är ok.

Kontakta Pelle Johansson direkt, grundaren och ansvarig för pellesoft.se, se här
Om pellesoft

Permalänk
Medlem

Någon som fått en artikel godkänd hos pellesoft på sistone? Skickade in ett par för över en månad sedan, men där har inget hänt.
Han verkar nonchalera mina mail också.

Permalänk

Någon som råkat ut för samma problem som mig?
När jag fyller i CSN-kortet och trycker på fortsätt så står det bara error 500 - ett internt fel har uppstått.
Är det bara tillfälligt eller har någon annan råkat ut för samma problem?

Permalänk

Okej får man inte ha sånna här keys enligt microsoft?
Fick upp en ruta när jag starta datorn att windows inte är äkta :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobz0r:

Okej får man inte ha sånna här keys enligt microsoft?
Fick upp en ruta när jag starta datorn att windows inte är äkta :/

Får samma :I

Edit: Laddade hem det här från den här sidan och tror allt är legit nu.. http://www.microsoft.com/genuine/validate/DownloadValidationS...

Permalänk
Medlem

Jag har ett problem som kanske låter idiotiskt men behöver hjälp. Hur laddar man ner Windows 7? Jag har lagt det i varukorgen och allt det där och sen fått ett mail med vidare instruktioner som säger att man ska logga in på MSDN-AA och gå in på My profile och trycka på download. Men det lilla program man tankar ner som ska användas för att få hem Win 7 hur fungerar det? Jag ska installera Win 7 på en annan dator och det verkar som den kommer installera på datorn jag laddar ned?

Någon som har en bra förklaring?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lelle91:

Men det lilla program man tankar ner som ska användas för att få hem Win 7 hur fungerar det? Jag ska installera Win 7 på en annan dator och det verkar som den kommer installera på datorn jag laddar ned?

Nej, programmet brukar väl generera en .iso-fil någonstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Nej, programmet brukar väl generera en .iso-fil någonstans?

Svar ja. Programmet är en nedladdningsklient som tankar hem ison. Ingen installation sker.

Permalänk

Någon som vet ifall man fortfarande kan köpa bonusmedlem via sms?

Permalänk
Medlem

Någon som vet på ett ungefär hur stor filen ska vara? För mig står det att den är 16000 mb (16 gb! wtf?) vilket jag tycker låter som lite väl mycket..

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Lelle91:

Någon som vet på ett ungefär hur stor filen ska vara? För mig står det att den är 16000 mb (16 gb! wtf?) vilket jag tycker låter som lite väl mycket..

Skrivet tidigare i tråden att 32Bit är ca 2.3-2.4 GB medans 64Bit är ca 2.8-2.9 GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Någon som råkat ut för samma problem som mig?
När jag fyller i CSN-kortet och trycker på fortsätt så står det bara error 500 - ett internt fel har uppstått.
Är det bara tillfälligt eller har någon annan råkat ut för samma problem?

Så står det för mig med =/

Hoppas det fixar sig. har betalt pengar för det här och beställt ett 1000:- dyrare dator paket p.g.a att jag trodde det skulle fungera =/

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk

Funkar detta fortfarande? Och funkar det om man går i gymnasiet?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av hundratakt:

Funkar detta fortfarande? Och funkar det om man går i gymnasiet?

ALLA studenter står det faktiskt i titeln och med alla menas alla som har ett csn kort.

Permalänk
Medlem

Kan bekräfta att det fungerar om man går i gymnasiet, men som tcntad sagt.. funkar för alla med csn kort, så länge den är giltig ofc.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

error 500 - ett internt fel har uppstått.

Varför får jag så att det står så? =/

Har CSN-kort (aktiverat och giltigt) Har testat både studenkort och mecenatkort raderna.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Fixade sig till slut. Jag skrev några mail med pelle och han trodde jag hade skrivit fel nummer men det hade jag inte.
Så testade för 5 min sen igen (för kanske 304:e gången) .. Och ja visst! Nu vart det inge error på sidan.

Vet inte vad som spökade..

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Fråga:

Fick en Windows 7 64bit licens av en polare i USA, en riktig. Har dock ingen skiva, så måste jag tanka ner Windows 7 från torrentsiter och använda min key, eller finns det enklare sätt som är mer lagligt? Kan Microsoft skicka en skiva?

Citera gärna detta om du svarar

Permalänk
Medlem

Hej, genom plugget har jag laddat ner win7 pro 64bit. Tänkte installera det på en ny dator.
Men jag vet inte hur jag ska bära mig åt. Det är inte en .iso-fil jag laddat hem som jag trodde det skulle vara och som beskrivs i denna tråden. Såhär ser mapparna ut:

Visa bild - Imagehost.se

Hur bär jag mig åt att fixa över detta till en dvd-skiva/usb-minne som jag kan installera från?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av brolin:

Hej, genom plugget har jag laddat ner win7 pro 64bit. Tänkte installera det på en ny dator.
Men jag vet inte hur jag ska bära mig åt. Det är inte en .iso-fil jag laddat hem som jag trodde det skulle vara och som beskrivs i denna tråden. Såhär ser mapparna ut:

Visa bild - Imagehost.se

Hur bär jag mig åt att fixa över detta till en dvd-skiva/usb-minne som jag kan installera från?

Det är visst en isofil du laddat ner men winrar är ställt på att även hantera isofiler.

Du behöver bara bränna filen med valfritt program som just image/avbildning. Vill du installera från usb tar du en titt på "hur man installerar windows 7" i min signatur, där finns miniguide och länk till Windows 7 USB/DVD Download Tool.

Permalänk
Medlem

Har laddat ner Windows 7 Pro 64 bit genom MSDNAA och försökt fixa det på ett USB-minne på 8 GB, genom Windows 7 USB/DVD Download Tool då jag ej fick upp USB-minnet genom kommandot list disk i kommandotolken på mitt Windows XP 32 bit, trots att jag är datoradministratör och provade ctrl+shift+enter när jag öppnade upp den.

Laddade då ner Windows 7 USB/DVD Download Tool och provade genom detta, men kom upp att det blev ett problem med bootsect.exe och de hänvisade mig till Microsoft Store och min licens där bla bla. Har Microsoft XP Home Edition på datorn som jag använder, antar att det är 32-bitars och därför får jag detta problem. Hur kan jag lösa detta?

Tack på förhand.

Edit. Nu är USB-minnet enbart en "flyttbar disk", ingen bootade device. Fungerar detta på en helt ny dator som jag ämnar installera Windows 7 på eller måste jag köra Windows 7 USB/DVD Download Tool på en annan dator med ett 64-bitars Windows på för att det här skall fungera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvvan:

Har laddat ner Windows 7 Pro 64 bit genom MSDNAA och försökt fixa det på ett USB-minne på 8 GB, genom Windows 7 USB/DVD Download Tool då jag ej fick upp USB-minnet genom kommandot list disk i kommandotolken på mitt Windows XP 32 bit, trots att jag är datoradministratör och provade ctrl+shift+enter när jag öppnade upp den.

Laddade då ner Windows 7 USB/DVD Download Tool och provade genom detta, men kom upp att det blev ett problem med bootsect.exe och de hänvisade mig till Microsoft Store och min licens där bla bla. Har Microsoft XP Home Edition på datorn som jag använder, antar att det är 32-bitars och därför får jag detta problem. Hur kan jag lösa detta?

Tack på förhand.

Testa me WintoFlash kanske, har fungerat mkt bra för mig: WinToFlash - Install Windows from usb - Download page

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Har du formaterat usbminnet i ntfs så kan du använde xcopy sökvägdvd sökvägusb /e (lite osäker på e) annars kan ni använda mitt skript:)

Permalänk
Medlem

USB-minnet är FAT32, ska testa WinToFlash, tack.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har beställt MSDNAA konto eller varit i kontakt med pellesoft och fått svar sedan början av Augusti? Det är nu över två veckor sedan jag registrerade mitt CSN kort och jag har fått bekräftelse-mail ifrån pellesoft, men inte inloggningsuppgifter ifrån MS. Pelle svarar inte på mail.

Nu står det visserligen att det för stunden är problem med verifiering av CSN och studentkort på sidan, men eftersom registreringen lyckades när jag gjorde det så bör det ju fungera. Det återstår ju bara för pellesoft att få igenom beställningen till MS vilket han tydligen gör manuellt.

Permalänk

Nu kör jag windows 7 från msdnaa. Beställde i juli så det drog ut lite på tiden. När jag inte fick bekräftelse mailet från pellesoft en bit in på augusti så mailade jag honom, några dagar senare svarade han och jag blev bonusmedlem. Sedan gick det ca. 10 dagar utan att jag fick bekräftelse mailet från microsoft. Tog kontakt med Pelle igen, några dagar senare kom först bekräftelemailet från microsoft och sedan svar från Pelle.