Ctrl + Z genom att trycka ned skrollknappen?

Permalänk
Medlem

Ctrl + Z genom att trycka ned skrollknappen?

Hej!

Sitter en del i Ps och orkar inte trycka CTRL + Z hela tiden när jag vill ångra något, skulle vara klart smidigare att bara trycka med scrollen för att ångra.

Har googlat utan att finna något, dock mot inriktning i windows så att det alltid gäller, men inte hittat nått.
Grävt i ace och access, mus och tangentbordsinställningar utan hitta.

Tänkte ifall ni vet hur man bär sig åt?

Tacksam för svar!

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk

Vad har du för mus?

Visa signatur

AMD Phenom2 X3 720 3.3Ghz | GTX 560 | Asus M4N72-E | Corsair PC6400 DDR2 4GB CL5 | Antec 300 | G2220HD

Permalänk
Medlem

tror det inte är gratis längre men med 'girder' kan man mappa om alla knappar till en eller fler, t.ex mushjul = ctrl + z,

Visa signatur

Fractal design R2 | Asus p5q deluxe | Intel Core 2 Quad 9650 @ 4ghz | 4x 2gb Corsair 1066mhz ddr2 | Gigabyte gtx 560ti SoC | raid0 - 2x Intel X-25 M G2 80gb

Permalänk
Medlem

Alternativ 1: Om din mus har makro program (som min)
Alternativ 2: Googla på "mouse macro program" eller liknande.

Permalänk
Medlem

Tack!
Helt vanlig trådlös mus som ingår i tangentbordkitet logitech s510, inte ens bakåtknapp finns (men det tackar jag opera för att inte behöva). Windows 7 borde jag tidigare skrivit.

Ska googla lite på mouse macro program och se vad jag hittar.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

Gjorde ett AutoHotkey script åt dig. Antingen laddar du ner Autohotkey och kör .ahk filen eller så kör du den packade exe filen (programmet lägger sig som ikon i tray).
MiddleToUndo.zip

#NoEnv ; Recommended for performance and compatibility with future AutoHotkey releases. SendMode Input ; Recommended for new scripts due to its superior speed and reliability. SetWorkingDir %A_ScriptDir% ; Ensures a consistent starting directory. MButton::^Z

Edit:
Om du vill att programmet endast ska fungera i Ps (programmet är ganska jobbigt om man fliksurfar i firefox) så får du ladda ner Autohotkey och öppna Window Spy för att leta reda på fönster namn/ID(http://i48.tinypic.com/w1dyfm.jpg) och sedan ändra koden i .ahk filen till:

#NoEnv ; Recommended for performance and compatibility with future AutoHotkey releases. SendMode Input ; Recommended for new scripts due to its superior speed and reliability. SetWorkingDir %A_ScriptDir% ; Ensures a consistent starting directory. #IfWinActive ahk_class BLABLA MButton::^Z

Permalänk

Med Setpoint6 kan du ställa in vad knapparna ska göra.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooljmb:

Gjorde ett AutoHotkey script åt dig. Antingen laddar du ner Autohotkey och kör .ahk filen eller så kör du den packade exe filen (programmet lägger sig som ikon i tray).
MiddleToUndo.zip

#NoEnv ; Recommended for performance and compatibility with future AutoHotkey releases. SendMode Input ; Recommended for new scripts due to its superior speed and reliability. SetWorkingDir %A_ScriptDir% ; Ensures a consistent starting directory. MButton::^Z

Edit:
Om du vill att programmet endast ska fungera i Ps (programmet är ganska jobbigt om man fliksurfar i firefox) så får du ladda ner Autohotkey och öppna Window Spy för att leta reda på fönster namn/ID(http://i48.tinypic.com/w1dyfm.jpg) och sedan ändra koden i .ahk filen till:

#NoEnv ; Recommended for performance and compatibility with future AutoHotkey releases. SendMode Input ; Recommended for new scripts due to its superior speed and reliability. SetWorkingDir %A_ScriptDir% ; Ensures a consistent starting directory. #IfWinActive ahk_class BLABLA MButton::^Z

Stort tack! Kikade lite i det programmet förut när jag googlade, jag förstod det inte. Imponerande att du tog dig tiden att skapa ett script där, men jag såg samtidigt svaret under och är medveten om att jag inte hade någon programvara under och har tänkt installera ett programvarupaket, för musikknapparna fungerar bara ibland. Så jag testade det och fick det fungera direkt. Men stort tack i alla fall! Uppskattar sådan hjälp!

Skrivet av Lord_Moridin:

Med Setpoint6 kan du ställa in vad knapparna ska göra.

Tack!

Edit: Kan varmt tipsa om justera "gå i sidled med scrollen" så den inte är så längsam, fick till en behaglig acceleration, nu går mitt arbete riktigt smidigt!

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooljmb:

Edit:
Om du vill att programmet endast ska fungera i Ps (programmet är ganska jobbigt om man fliksurfar i firefox) så får du ladda ner Autohotkey och öppna Window Spy för att leta reda på fönster namn/ID(http://i48.tinypic.com/w1dyfm.jpg) och sedan ändra koden i .ahk filen till:

#NoEnv ; Recommended for performance and compatibility with future AutoHotkey releases. SendMode Input ; Recommended for new scripts due to its superior speed and reliability. SetWorkingDir %A_ScriptDir% ; Ensures a consistent starting directory. #IfWinActive ahk_class BLABLA MButton::^Z

Glöm inte att ta bort brädgården

Permalänk
Medlem
Skrivet av EoZ:

Stort tack! Kikade lite i det programmet förut när jag googlade, jag förstod det inte. Imponerande att du tog dig tiden att skapa ett script där, men jag såg samtidigt svaret under och är medveten om att jag inte hade någon programvara under och har tänkt installera ett programvarupaket, för musikknapparna fungerar bara ibland. Så jag testade det och fick det fungera direkt. Men stort tack i alla fall! Uppskattar sådan hjälp!

Inga problem, tog ungefär like lång tid som att lägga upp en kundvagn från inet i köpråd :). Jag förstår att ett mer grafiska program är mer lockande och flexibelt för dig.

Skrivet av norna:

Glöm inte att ta bort brädgården

Autohotkey har lite små skum syntax så den ska faktiskt vara där.
#IfWinActive / #IfWinExist