Permalänk

Dell Studio XPS 16

Tja!
Det var någon som skrev på Dell Studio XPS 16 i en tråd häromdagen. Någon som har erfarenhet av denna modell?

Funderar på följande spec:
i7 720QM
4GB ram
RGBLED-skärm
250 GB SSD-disk
ATI 5650

Är SSD-disken värd pengarna (~4500kr)? Hur pass bra/dåligt är 5650-kortet egentligen?

/Micke

Permalänk

Hur mycket kostar den? Och vad ska du ha den till, spel? eller vanligt användande bara?

Såhär bra är 5650m

Notebookcheck: ATI Mobility Radeon HD 5650

Permalänk
Medlem

Jag får en xps levererad imorrn. Är tydligen ganska vanligt med throttlingproblem men det verkar ha blivit bättre (man kan ju alltid begära en ny om den krånglar). Jag beställde min med ATI 4670, trodde inte 5650 hade kommit till svenska dell än (hittar det inte på deras sida heller).

Permalänk

Trottligproblemet löser väl sig om man får en kraftigare nätadapter som kan ge mera watt. Om ni handlar från dell så glöm inte att använda 10% rabattkoden från Rabattkod .se - Handla billigare med rabatt, fri frakt & kampanjkoder till onlinebutiker

Antar att ni ska spela eftersom ni kollar på xps? Ta isf en titt på msigx640/740 också, absolut mest prisvärda speldatorn kring 10k.

MSI GX740-238NE - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

MSI GX640-086NE - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

[edit]

Hittar inget 5650 på dells sida, 565v däremot vilket absolut inte är ett 5650. Det är i praktiken exakt samma som 4650/70 fast dom har ändrat namnet, fortfarande inget dx11 stöd osv.

Permalänk

Nu tycker jag nog att de är farligt nära gränsen för falsk marknadsföring....

Spelar inte så värst mycket på PC utan det blir mer på konsol. Men det lär ju bli en del Starcraft 2 snart

Mina minimumkrav är följande:
i7 720QM
DX11-kort
15"-skärm, helst inte större
Lättare än 3.5kg
3.5-4h batteritid räcker gott

/Micke

Permalänk

Med dom spec. så får du nog nöja dig med 2,5-3h batteritid.

Denna var en av dom få jag hittade,

Egenskaper för Acer Aspire 5943G-724G64Bn (LX.PWM02.008)

Hp envy 15 finns även, den är väger in på endast 2,4kg

HP Envy 15-1190eo - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Det som gör mig lite tveksam till envyn är att det har vart endel problem med dom, kika i envy tråden här på forumet tex. Detta betyder såklart inte att alla envy kommer krångla men det kan vara bra att veta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAnderssonGbg:

Nu tycker jag nog att de är farligt nära gränsen för falsk marknadsföring....

Spelar inte så värst mycket på PC utan det blir mer på konsol. Men det lär ju bli en del Starcraft 2 snart

Mina minimumkrav är följande:
i7 720QM
DX11-kort
15"-skärm, helst inte större
Lättare än 3.5kg
3.5-4h batteritid räcker gott

/Micke

ATI gör tydligen sådär ganska ofta, byter namn på grafikkort som funnits ett tag, helt vidrigt, men inte Dells fel

Permalänk

Dom grafikkorten är ngt special för oem tillverkare tror jag, först fanns dom inte ens med på ati's sida men det finns dom nu.

Du blandar nog ihop nvidia och ati nu, det är nvidia som är relabelkungar.