Första betan av Firefox 4 för nedladdning

Permalänk
Medlem

xmarks funker inte med den här beta version.
När ska Flash släppa en 64 bit version för 64 bit browsers. (jag gillar mindfield)

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk

Kan man köra denna betan parallellt med riktiga Firefox?

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W10
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Kan man köra denna betan parallellt med riktiga Firefox?

Ja.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Skrivet av Calle2003:

Okej. Tack för svaret! Ska testa så fort som möjligt! =D

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W10
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Sufa till about:config
Sök upp "browser.taskbar.previews.enable" och ändra värde till false.
Installeras betan bredvid "vanliga" firefox?

Tack!

Permalänk
Medlem

Vet någon hur man kan få Google istället för Ask som default sökmotor när man söker i navigation toolbaren?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Avstängd
Skrivet av coopdeo:

Jag får det inte att funka alls. Det enda som startar är min gamla Firefox 3.6.6 hur jag än gör. Några tips?

Stäng av 3.6an först , och i värstafall reboota.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Jag gillar iden med addressen i taben, är mer pedagogiskt. Det man förlorar blir några pixlar längre till tabbarna men jag undrar om inte den bästa lösningen egentligen är tabbarna i fönstrets nederkant. De flesta har ju windows taskbar i nederkant och så nära som möjligt till det kanske är det optimala i musavesende för genomsnittsanvändaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klimpen2:

Vet någon hur man kan få Google istället för Ask som default sökmotor när man söker i navigation toolbaren?

Navigera till about:config
Sök upp "keyword.URL" och byt värde till "http://www.google.se/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=navcli..."

Permalänk
Inaktiv

Nu skriver jag det här från Firefox-betan.

Kan ju säga att den absolut inte mäter sig med Chrome i hastighet iaf.
Men man får väl se när den kommer i skarp version.

Permalänk
Medlem

Nu har jag installerat FF 4.0 Beta 1 på laptopen. Denna gången tog jag bort FF 3.6.6 men behöll alla inställningarna, bookmarksknappen är borta. Antar man kan göra en ny toolbar om man vill men verkar ologiskt när man inte ser bookmarksknappen från början i Customize.

Till skillnad från en del andra gillar jag det nya temat mycket bättre än det gamla när kör FF i Windows XP Classic style, silvrigt istället för grått, fördrog alltid standardtemat i FF 3.6.6 förr.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Permalänk
Medlem

Testade det på laptopen, gillade det, men saknar fortf vissa funktioner. Kommer använda det i retailversion

Permalänk
Skrivet av Calle2003:

Nu har jag installerat FF 4.0 Beta 1 på laptopen. Denna gången tog jag bort FF 3.6.6 men behöll alla inställningarna, bookmarksknappen är borta. Antar man kan göra en ny toolbar om man vill men verkar ologiskt när man inte ser bookmarksknappen från början i Customize.

Till skillnad från en del andra gillar jag det nya temat mycket bättre än det gamla när kör FF i Windows XP Classic style, silvrigt istället för grått, fördrog alltid standardtemat i FF 3.6.6 förr.

Inte så att jag är expert på engelska, Men hittade de längst bort till höger eller firefox knappen högst upp till vänster>customize> sidebars>bookbars . Har just nu ett bokmärkesfält under url.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mike.a:

Inte så att jag är expert på engelska, Men hittade de längst bort till höger eller firefox knappen högst upp till vänster>customize> sidebars>bookbars . Har just nu ett bokmärkesfält under url.

Om du läser hela tråden ser du att jag ville få bort endast knappen men bokmärkena och RSS flödena vill jag har kvar. Ytan som knappen tar har jag hellre till ett bokmärke eller RSS flöde, har sidorna som jag besöker ofta synligt direkt men nu fick jag "offra" en av dem. Här är en bild som illustrerar mer än 1000 ord.

Som sagt fick jag bort den på laptopen när jag avinstallerade 3.6.6 men valde att behålla alla inställningar, men på min desktop har jag både 3.6.6 och 4.0 Beta 1 installerade.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Calle2003:

Om du läser hela tråden ser du att jag ville få bort endast knappen men bokmärkena och RSS flödena vill jag har kvar. Ytan som knappen tar har jag hellre till ett bokmärke eller RSS flöde, har sidorna som jag besöker ofta synligt direkt men nu fick jag "offra" en av dem. Här är en bild som illustrerar mer än 1000 ord.

http://i32.tinypic.com/2isiftk.png

Som sagt fick jag bort den på laptopen när jag avinstallerade 3.6.6 men valde att behålla alla inställningar, men på min desktop har jag både 3.6.6 och 4.0 Beta 1 installerade.

Finns ett sätt. men då blir den mer lik verison 3.höger klicka bredvid uppdaterings knappen tryck sedan på menu bar.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mike.a:

Finns ett sätt. men då blir den mer lik verison 3.höger klicka bredvid uppdaterings knappen tryck sedan på menu bar.

Det har jag testat men blir så mörkt då så kan knappt läsa. Envisas med att köra med ett svart tema i Windows 7! Tack för hjälpen iaf!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har kört lite nu med betan och det fungerar bra. Något tillägg som inte fungerar men jag är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Har kört lite nu med betan och det fungerar bra. Något tillägg som inte fungerar men jag är nöjd.

Vill man att sina tillägg ska funka så kan man pröva detta:
https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/15003/

Man får då köra tilläggen oavsett om de funkar eller ej. Då kan man reportera till Firefox vilka tillägg som fungerar i den nya versionen och vilka tillägg som inte fungerar och vad det är för fel på dem.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mike.a:

Ser ut så för mig med. Betydligt bättre än den gamla versionen. De måste vara skit bakom spakarna när de inte funkar.

Xttp://sv-SE.start3.mozilla.com/firefox?client=firefox-a&rls=...

(ta bort "X" i början mot H)

de har ja stött på många gånger varör skriver många som du nu till exempel hela adressen men byter ut en bokstav?

Permalänk
Medlem

Längtar tills fullversionen av Firefox 4 släpps. Kör Firefox 3.6.6 så länge

Skrivet av baldemar:

tabbar är lätt på tangentbord.. Ctrl + tab för att gå framåt och Ctrl + Shift + tab för att gå bakåt

Dock så behöver jag bara flytta tummen på min Logitech MX518 för att gå fram eller bakåt. Mycket smidigare än ditt sätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Längtar tills fullversionen av Firefox 4 släpps. Kör Firefox 3.6.6 så länge

Dock så behöver jag bara flytta tummen på min Logitech MX518 för att gå fram eller bakåt. Mycket smidigare än ditt sätt

Är inte de knapparna inställda för att vara frammåt och bakåtknappar och inte för att byta mellan tabbar i FF?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klimpen2:

Är inte de knapparna inställda för att vara framåt- och bakåtknappar och inte för att byta mellan tabbar i FF?

Ja det är dom och det är dom även på min.

Permalänk
Medlem

Varför ska jag nu byta till en sämre webbläsare?

Firefox är så 2006.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisk:

Firefox är så 2006.

Vad tycker du är så dåligt och 2006 med den?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisk:

Firefox är så 2006.

Den är bättre, stödjer HTML5 och är såå 2010!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fisk:

Firefox är så 2006.

Du har inte tänkt på att program uppdateras?

Permalänk
Medlem

hur ser cpu användningen ut i FF4 ? FF 3.6 har ju fortfarande relativt hög tycker jag. Gött om dem fått ner den.

Permalänk
Medlem

Bara min FF4 som ser ut så här...?

Hur får man den till det nya gränssnittet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezard:

Bara min FF4 som ser ut så här...?

http://i60.photobucket.com/albums/h18/Freezard/ff4.jpg?t=1279...

Hur får man den till det nya gränssnittet?

Jag förstår inte exakt vad du menar. Men om jag förstår rätt så ska du högerklicka där det står File, Edit, View, History och allt sådant sedan tar du bort Menu Bar, sedan går det väll inte att ändra så mycket mer förutom om du skaffar ett annat operativsystem/tema till operativsystemet.

Hoppas jag gav dig svar på din fråga.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Jag förstår inte exakt vad du menar. Men om jag förstår rätt så ska du högerklicka där det står File, Edit, View, History och allt sådant sedan tar du bort Menu Bar, sedan går det väll inte att ändra så mycket mer förutom om du skaffar ett annat operativsystem/tema till operativsystemet.

Hoppas jag gav dig svar på din fråga.

Jaha... duh. Det löste problemet ja. Jo jag antar det där genomskinliga temat bara finns på Vista/Win7. Tack!