Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Medlem

Är det många här på Sweclockers som spelar competative? Är med i clan och kör turneringar? Både lokalt och internationellt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Storm som kan hoppa över hela banan? är nya storm, han ändrades i 6.58.

Gammla storm var OP. INT gunner Dps. x]

Nya storm e ju OP, as bra och kul hero imo.. Kommer inte ihåg hur han var på något annat sätt än "nya" men han ska bli kul Blood stone med lite charges å sen hoppa runt me ulti för alltid =D

Skrivet av svart_smurf:

Som jag hörde när jag såg den var att han sa det kommer vara en int port med namn doctor repulsor. Sen prata dom om att maliken hade sagt att stormspirit skulle komma. Så confirmade han bara att den skulle komma. Men sa aldrig att det var doctor repulsor som skulle bli storm spirit.

Då är du den ända som tolkar det så..
Artikeln på Gosu tolkar det som jag gör också..

GosuGamers | News: HonCast chat with [S2]Nome reveals upcoming information

Här bekräftar också Maliken att Repulsor är Storm, vilket var före Nome och det var också denna screen som fick Nome att bekräfta efter att han först sagt att han inte vill/får säga..

Doctor Repulsor. - Heroes of Newerth Forums

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Essin:

Inte spelat nya då jag slutade med DotA nästan direkt när jag fick HoN beta key (för drygt ett år sen nu). Så jag vet inte vad han har för skills, men gamla Stormspirit va as kul Vad har de ändrat? kan han fortfarande hoppa över halva kartan om man skaffar lite mana =D

Dota Best Guides Blog Archive Raijin Thunderkeg, the Storm Spirint Guide by Quixilver

80% Attack Speed på lvl 4
On/off switch 15/mana sec?

Level 4 – Prevents 600 magical damage
Mana Cost: 75
Cooldown: 15 sec
Lasts: 20 sec

Overload: Var 5:te skott lvl 4 75dmg
Level 4 – 5 Attacks. 75 Damage

Lightning grapple: lvl 3
Du och alla heroes i närheten(enemies and frineds) teleproteras med dig 1400 range.
Kul med techies och liknanade

/r3mp

Permalänk
Medlem

Ja just det, den ultin när man drog med sig folk
Blink dagger in å sen hoppa tillbaka med 2 heroes vem behöver venge..

Fast ja tycker nog nya är roligare, är mer tokig när man kan spamma ultin så länge man har mana pool

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

omgomgomgomgomgomg... 9(!!!) raka förluster. Nu blir det sommarlov från HoN och väntar tills fler i hongänget är tillbaks. Fy, usch och blä vad tråkigt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Konne-:

omgomgomgomgomgomg... 9(!!!) raka förluster. Nu blir det sommarlov från HoN och väntar tills fler i hongänget är tillbaks. Fy, usch och blä vad tråkigt

Vethur det känns. Gick från 1750 till 1640 nu tror jag. Fattar inte vad som händer.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Förluster i sig är ju inget fel med, problemet är att när man inte kör med annat folk så kommer man ju bara med ryssar som inte ens kan köpa okej start items då blir jag så jäkla lack och kan inte focusera, vet att det är 45 minuters lidelse framför en

--

Har frågat detta tidigare i tråden men fick inget svar:
Någon som har koll på något invite community likt dotainvite, med mid/high spelare som kör lite gathers och tränar, lite med glimten i ögat och inte blodigt allvar som 99% trodde att ihl och nihl var?

Permalänk
Avstängd

haha vilken kille! whinar på att slither går nere ensam. medans han failar uppe mot legio och ds. So säger han att han behöver vara nere ensam pågrund av att han behöver farmen. han var polly. Köpte inte en enda jävla wards i hela gamet eller något. Seriöst. Sen feedade swift blade också dom hade 0-5 vid 10 minuter typ.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Skrivet av svart_smurf:

https://dl.dropbox.com/u/1368291/hon%202010-07-09%2020-49-30-...

haha vilken kille! whinar på att slither går nere ensam. medans han failar uppe mot legio och ds. So säger han att han behöver vara nere ensam pågrund av att han behöver farmen. han var polly. Köpte inte en enda jävla wards i hela gamet eller något. Seriöst. Sen feedade swift blade också dom hade 0-5 vid 10 minuter typ.

Rolig kille^^ vilken nivå var det på?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av svart_smurf:

"You can't this game", va? =P

Men ja, du har helt rätt i att Polly inte behöver gå själv (om det inte är mid, men även då behöver han inte gå själv nödvändigtvis). Slither kan vara semi carry långt in i gamet.

Visa signatur

:: Cooler Master HAF 932 :: 5600x :: 6800xt :: Corsair TX 750W ::

Permalänk
Avstängd

det var på 1600+

Visa signatur

Permalänk

Hjälp?
Köpte HoN för cirkus 1h sedan men det fungerar inte alls, och hjälp är av nöden. Ska försöka specifiera mig så att ni förstår.

Själva spelet svarar inte på de kommandon jag gör när jag är i ett game. Dvs i en match där jag är en av de deltagande 10 spelarna.

Höger musknapp och F1, target av egen hero funkar fint. Jag kan traska runt med han och använda spells när jag KLICKAR dem. Jag kan däremot inte få min gubbe att använda den första abilityn efter att ha klickat på Q, eller WER. Jag kan inte köpa items eller ens stänga ner själva shopfönstret. Mitt tangentbord svarar som vanligt på allting, utan det är någonting med att spelet inte godkänner mina handlingar.

Jag har testat att ta mig igenom Tutorialen för att se om det är någonting jag har missat där. Men kan inte där heller flytta över items från min Stash till backpack.
*
Känns väldigt irriterande att ha pungat ut endel kosing för ett spel som sedermera inte går att spela. Någon som har några idéer eller så whatsoever på vad jag bör göra? Har startat om spelet, resettat alla kontroller men problemet kvarstår. Den enda tanken jag har kvar är att installera om hela klienten, men det känns ju lite drastiskt.

Har spelat betan tidigare, och då var det inga problem så jag vet ju hur man gör.

Tacksam för svar/hjälp/idéer.

Permalänk
Avstängd

Vad för tangentbord? KOllar i options om dom har hotkeys? Har du några mods?

Visa signatur

Permalänk

Har ett microsoft sidewinder x4. Men har inte pillat något särskilt på det, och funkar klockrent på allt annat.

Min hjälte targetas exempelvis när jag trycker på F1, men inte när jag vill använda dennes abilitys.
Min slutsats är att det är inte kopplat till tangentbordet utan strul i UIt eftersom jag varken kan stänga shopfönstret genom att kryssa eller klicka b. Den visar att jag vill kryssa, men kan sen inte utföra det.

Använder inte mods. Och ja, de har hotkeys. Har testat det. Har klickat reset to normal flera ggr.

Permalänk
Avstängd

Uppdatera du din gamla install?`menar du kanske hade några gamla mods. Verkar som det är ditt tangentbord. Jag har problem. om jag trycker in < eller next song så drar jag på odödligheten på tornen.

Visa signatur

Permalänk

Jag laddade ner 1.0.6 eller vad den nyaste nu heter igår från HoN's hemsida. Ska slänga in det gamla tangentbordet och prova nu, men det lär knappast vara problemet.

Permalänk
Medlem

Subacc for the win. Picka random hero, go mid, get farmed, dont gank, be awesome and flame all you want, Confidence booster!

Permalänk
Skrivet av svart_smurf:

Polywoog need farm...OH WAIT
man måste älska ryssar

Permalänk
Avstängd

Hmm shawn sa att i nästa patch så kommer det komma. Mapeditor. Match rewards. Team matchmaking. Maybe new item. Sen vet vi alla att det kommer ny hero. Antagligen stormspirit. Men fan va nice med mapeditor. Om man blir trött på hon så spelar man tds. enfos etc:D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kommer jag med lite reklam igen :D... Ni som vill vara med i en svensk HoN klan som spelar Scrim/NO AB och Inhouse så har jag en klan för er.

Swedish clan for all swedish players! - Heroes of Newerth Forums

Klicka in på länken för mer information.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

Kommer jag med lite reklam igen :D... Ni som vill vara med i en svensk HoN klan som spelar Scrim/NO AB och Inhouse så har jag en klan för er.

Swedish clan for all swedish players! - Heroes of Newerth Forums

Klicka in på länken för mer information.

Såg just att en god vän verkar vara med där. kanske inte så coolt dock

Permalänk
Medlem

zzz matchmaking, pickarn är afk. randomar magebane, ragear när han kommer tillbaka 3 min ingame, failar hårt, går sedan AFK och blir kickad ... Dem borde införa någon form av AFK check precis innan man joinar gamet. fan ofta det är folk som e afk under pickingfasen och randomar på MM

Permalänk

haha ååh går det va närmare annahilation än så här (förutom när man får det)

man ser min attack komma mot andromeda men keepers autoattack är typ 0.001 sec före. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobz0r:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/hon%202010-07-19%2020-26-13...

man ser min attack komma mot andromeda men keepers autoattack är typ 0.001 sec före. :/

Han dog väl gjorde han inte?

Permalänk
Skrivet av SueCia:

Han dog väl gjorde han inte?

Jo då. Men var förjävligt nära annihalation bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobz0r:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/hon%202010-07-19%2020-26-13...

I ett sånt läge SKA man ju bara släppa killen, osköna jävel

Permalänk

Bjuder på 2 klipp

Första är en perfekt tempest double ultimate, dom vi mötte var klantiga nog att ställa sig nära varann. Hammerstorms stun hjälpte också för den korta stunden mellan elemental voidsen

YouTube - Perfect double tempest ultimate genocide

Andra så använder jag tablet of command för att hoppa bakom och undvika soulstealers demonhands

YouTube - Demented Shaman ninja jump

Permalänk
Medlem
Skrivet av scuzzlebutt:

Bjuder på 2 klipp

Riktigt fint gjort, Clutch moves är det bästa! borde kanske leta reda på mitt lilla klipp när jag kör storm spirit på en kamrat för att rädda han från pyros ulti och pandas cannon ball

Permalänk

Kanske korkad fråga att ställa här, men är HoN bättre än LoL?

I så fall, vad är det som gör det till ett bättre spel?

Tack

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Problematik:

Kanske korkad fråga att ställa här, men är HoN bättre än LoL?

I så fall, vad är det som gör det till ett bättre spel?

Tack

Smaksak, är eve bättre än wow?
LoL är enklare, mindre komplicerat, mer casual. medan HoN är mer tävlingsinriktat, avancerat och djupare.