Max 7,5k, mest för spel men också film.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

WEBHALLEN.com - MSI GX740-238NE - Core i5-450M / 4GB / 500GB / 17" TFT / HD 5870 / Windows 7 HP 64bit - Black/Red

Den helt klart, så får du även ett bättre grafikkort istället för 5850, bättre processor.
Sen större skärm för en struntsumma på 400-800 kr mer.

Tänkte mer på att lägga ut lite mer för en gx640 med 450m, ist för 430m. En gx740 blir lite stort...(tanke på skärmen..)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nille4:

Tänkte mer på att lägga ut lite mer för en gx640 med 450m, ist för 430m. En gx740 blir lite stort...(tanke på skärmen..)

Du får ett bättre grafikkort som ger dig mellan 10-30 fps mer.
Men om du tycker 17" är för stort så ska du givetvis satsa på en gx640 med 450m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Du får ett bättre grafikkort som ger dig mellan 10-30 fps mer.
Men om du tycker 17" är för stort så ska du givetvis satsa på en gx640 med 450m.

Jao.

Men GX640 har GDDR5 den med?

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av Nille4:

Jao.

Men GX640 har GDDR5 den med?

Ja det stämmer.

För övrigt undrar jag om någon äger denna dator och kan berätta batteritiden på den?

Om inte vore det shysst om du kunde dra iväg ett PM med det om du köper den

Visa signatur

Asus P7P55D-E Pro | i5 750 2,66ghz (3,80ghz) | Corsair H50 | XFX ATI Radeon 5870 | Corsair Dominator 2x 2gb | Corsair HX 750w | Obsidian 800d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajmo:

Ja det stämmer.

För övrigt undrar jag om någon äger denna dator och kan berätta batteritiden på den?

Om inte vore det shysst om du kunde dra iväg ett PM med det om du köper den

Glöm att det går att spela utan strömkälla.
Batteritiden låg på under 2 timmar.
Kanske räcker i 1.5 timmar om du surfar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Glöm att det går att spela utan strömkälla.
Batteritiden låg på under 2 timmar.
Kanske räcker i 1.5 timmar om du surfar.

Inte värst mycket, men det man mest är ute efter är mobiliteten. Vilken man får.

Permalänk

Nille, notera att gx740 ser ut så som du inte gillade dvs. det röda brevid tangentbordet.

Skillnaden i prestanda på 740/640 är minimal om ens mätbar. Det är exakt samma grafikkort i dom fast 640 har lite lägre klock(enkelt att klocka upp om man vill). I dom tester jag har sett så är skillnaden nån fps, kolla notebookcheck.

Så ta den du gillar mest, och ta nya modellen med 450m. Den med 430m är sannolikt på väg att fasas ut till och dom säljer ut allt som finns i lager bara.

Permalänk
Medlem

Jo, har noterat det. Tur det att det är gx640:n man ska ha då:)
Gällande prestandan, jag vet att gx640 klarar dom flesta spelen antingen på high eller medium och det är hur bra som helst.
Är inte så känslig med detaljer, men ska ändå vara någorlunda bra, vilket gx640 ger mig:)

Permalänk

Ja det är ju vassaste grafikkortet(bortsett från gtx480m då men det finns väl inte tillgängligt i praktiken, och knappast under 20k) som finns att få tag på till laptop så det blir inte så mkt bättre

Permalänk
Medlem

Känns skönt att vara så nära beställningen nu:)

Permalänk
Medlem

Hade en fråga jag glömt ställa.
Gällande koppling till en TV, finns det något uttag på gx640 där man kan koppla in till t.ex en TV?
Hade tänkt använda min tv som skärm i mellan åt, 32" LCD som har de flesta uttag..

Permalänk

Självklart, det finns både VGA och HDMI, så du kan köra laptopskärm, extern skärm, och TV samtidigt om du skulle vilja det

Permalänk
Medlem

Ah gött, då är det inte mer jag behöver veta. Jag tackar för den hjälp jag fått!(Y)

Permalänk

Hoppas du blir nöjd, skriv gärna några rader då du fått datorn!

Permalänk
Medlem

Det ska jag göra:)