Den 27 Juli klockan 18:00 då smäller det!

Permalänk
Medlem

Efter sökande överallt hittar jag ingenstans vilken tid man kommer kunna logga in på servrarna!? Är det kl 00:01 Tisdag eller är det någon annan tid? Klockan 18 hittar jag ingen info någonstans.

Permalänk
Citat:

Will digital copies of StarCraft II be available as soon as the game is released in stores?
No. They’ll go on sale slightly later, on 27/07/2010 10:00 CEST in Europe and Russia.

källa:Digital Purchasing - Information - Battle.net
Då kan man installera det digitala köpet. Gissningsvis kan man registrera de "fysiska" spelen innan dess, det är nog ingen omöjlighet att det är från 00:00 som gäller.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Vet inte om det var på liquid jag läste det men tror att det går igång kl 10 på tisdag, dvs att man kan logga in och spela, men som sagt så är det bara spekulationer.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Vi får hoppas att allting går som det ska bara också, så alla servrar fungerar korrekt.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Eptk:

Vi får hoppas att allting går som det ska bara också, så alla servrar fungerar korrekt.

Personligen så räknar jag med att vi inte kommer kunna lira problemfritt i åtminstone 2-3 dagar.

När flera miljoner försöker regga sitt konto och spela på samma dag så kommer nått gå snett, Blizzards spelsläpp brukar vara allt annat än smidiga. Däremot är de oftast väldigt snabba på att ordna till allt.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Gjorde en wallpaper såhär i väntan. Bilden tagen ifrån senaste trailern.

EDIT: Ny version: http://i25.tinypic.com/2u8v781.jpg

Inga större skillnader förutom att det svarta i botten flyter ihop mycket bättre. Irriterade mig på linjen under "metallen".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anilusion:

Gjorde en wallpaper såhär i väntan. Bilden tagen ifrån senaste trailern.

http://i31.tinypic.com/sdl76h.jpg

Sweet! Den tar vi!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anilusion:

Gjorde en wallpaper såhär i väntan. Bilden tagen ifrån senaste trailern.

http://i31.tinypic.com/sdl76h.jpg

Riktigt snygg, den kör jag med på!

Skrivet av Firkraag:

Personligen så räknar jag med att vi inte kommer kunna lira problemfritt i åtminstone 2-3 dagar.

När flera miljoner försöker regga sitt konto och spela på samma dag så kommer nått gå snett, Blizzards spelsläpp brukar vara allt annat än smidiga. Däremot är de oftast väldigt snabba på att ordna till allt.

Ja, precis, det är dom allt, men om man säger som med wow, kanske inte blir allt lika mycket strul med just Sc2, men men, upp till bevis på Tisdag antar jag
Längtar som fan iaf.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas inte eventuella strulet med deras servrar kommer att påverka singelplayer delen som jag främst kommer ägna mig åt dem första dagarna Visst det kommer finnas ett offline alternativ men då avancerar man inte sin avatar på b.net (tror jag)

Permalänk
Medlem

Det har säkert besvarats flertalet gånger tidigare! MEN, Starcraft 2 kräver väl inte att man är uppkopplad mot battle.net för singel player delen?

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenta42:

Det har säkert besvarats flertalet gånger tidigare! MEN, Starcraft 2 kräver väl inte att man är uppkopplad mot battle.net för singel player delen?

Inte läst något men kan tänka mig att internet kommer krävas när man färst installerar spelet för kontroll av datum och giltig kopia
Annars under betan fanns det en knapp vid login där det stod "play offline mode" men som var grå under betan men antar man kommer kunna använda den nu i retail (efter man gjort en kontroll till blizzards servrar att den är giltig)

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenta42:

Det har säkert besvarats flertalet gånger tidigare! MEN, Starcraft 2 kräver väl inte att man är uppkopplad mot battle.net för singel player delen?

För att få all funktionalitet så ska man vara uppkopplad. Vet inte om det är mer än acheivement som det handlar om dock.

Permalänk
Medlem

Vet någon hur mycket den digitala versionen kommer kosta?

Permalänk
Medlem

Heh, om man loggar in på battle.net så kan man läsa följande:
World of Warcraft Battle.net Status: Online
Diablo III Development Status: In Development
StarCraft II Battle.net Status: Online

Permalänk
Medlem
Skrivet av peo.b:

Heh, om man loggar in på battle.net så kan man läsa följande:
World of Warcraft Battle.net Status: Online
Diablo III Development Status: In Development
StarCraft II Battle.net Status: Online

Såg också det.. Dom menar nog annat än vad vi tror

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt att köra den digitala versionen och kicka igång det 00:01. nu läste jag dock (Digital Purchasing - Information - Battle.net) att den digitala versionen inte "släpps" förens 10:00 CEST. Betyder det då att servrarna drar igång då och dom som köper fysik skiva också behöver vänta fram tills det?'
I sådana fall blir det nog att följa Farbror day[9]'s release party på blippen från 00:00-10:00 för han drar ju igång när klockan slår midnatt för oss i EU.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppes:

Jag hade tänkt att köra den digitala versionen och kicka igång det 00:01. nu läste jag dock (Digital Purchasing - Information - Battle.net) att den digitala versionen inte "släpps" förens 10:00 CEST. Betyder det då att servrarna drar igång då och dom som köper fysik skiva också behöver vänta fram tills det?'
I sådana fall blir det nog att följa Farbror day[9]'s release party på blippen från 00:00-10:00 för han drar ju igång när klockan slår midnatt för oss i EU.

Tack för tipset

Permalänk
Medlem

Ignorera mig, efter lite "research" verkar det som 00:01 är tiden då servrarna är online.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

Hah, lönt då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mormor:

Ignorera mig, efter lite "research" verkar det som 00:01 är tiden då servrarna är online.

kan du lenka dun "research"?
Annars gäller det förmodligen bara för dom som har en fysisk kopia av spelet.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Nu då posten börjar närma sig är det någon som fått sin förbeställda kopia ännu? Om eran webbutik varit generös nog att skicka iväg så att spelet kommer fram idag istället för imorgon?

Dela gärna med er om spelet kommit/inte kommit och vilken butik ni köpte det ifrån

Hos mig har posten inte kommit ännu

Permalänk

Posten har kommit men inget spel, även fast webhallen ska ha skickat det den 21:a.

Permalänk
Skrivet av Fältkoma:

Posten har kommit men inget spel, även fast webhallen ska ha skickat det den 21:a.

Som tidigare nämnts i tråden så skickade de inte den 21:a de markerade den som behandlad för att de paketerade det på centrallagret
De skickade det inte förrens fredag eftermiddag den 23:e (kring 1830). Tyvärr är CE så stort så det skickas som paket, följden är att jag inte får det förrens senare på eftermiddagen när det anländer till postens utlämningsställe och att jag får nöjet att kolla efter uppdateringar på postens hemsida stup i kvarten :/

(För oss som köpt det från webhallen)

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk

Har fått det !!

Testade att installera, Går ej !!

En text kommer upp med följande skrift.... Hell, its not the 27/7 yet. (Hoppas bara att det går att köra 00:01)

Köpt hos Cdon.com

Permalänk
Medlem

Inget starcraft 2 för mig
Webhallen

Permalänk
Proffsmoddare

24 jul kl 14:09 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen.

Ingen mer uppdatering än? Någon som vet om det kommer idag eller om de "håller" på paketet till tisdagen?

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk

Det borde komma idag... Fick också information från posten den 24, det kom med min post idag.

Spelar egentligen ingen roll om man får det idag eller imorgon då det inte går att installera förrän den 27.
Läste på Blizzards hemsida ett inlägg från moderator att kl 1000 startar det.

Permalänk
Skrivet av Brodholm:

24 jul kl 14:09 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen.

Ingen mer uppdatering än? Någon som vet om det kommer idag eller om de "håller" på paketet till tisdagen?

22 jul kl 18:17 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen.

Jag har inte fått någon uppdatering sedan det här. Börjar oroa mig för att jag inte kommer få mitt spel imorgon. Jag har skickat ett mail till Webhallen om det. Collector's Edition, förresten.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av soulseeker:

Testade att installera, Går ej !!

En text kommer upp med följande skrift.... Hell, its not the 27/7 yet. (Hoppas bara att det går att köra 00:01)

Köpt hos Cdon.com

Testat att inte ha internet anslutet, sen att ställa fram klockan och datum?

Visa signatur

1: Lian Li PC60B PLUS aluminium | Corsair VX 550W 80+ | AMD PII 555 x2 3,2 ghz @ x4 B55 3,7 ghz | Asus Asus M4N75TD | Sparkle GeForce GTS 450 OC 1GB | A-Data DDR3 4GB 1600Mhz+ Series, CL8 | Samsung 830, 128 gb |Samsung F3 1 TB | Logitech MX518
2: Asus UL30VT-QX030V

Permalänk
Skrivet av Fickis:

Testat att inte ha internet anslutet, sen att ställa fram klockan och datum?

Har redan testat allt sådant. Inget hjälper
Du kan inte ens installera spelet utan internet. Det känner av att internet inte är igång och ber dig ansluta först.