Gratis dator, gjorde företaget bort sig?!
Hej.
För 2 dagar sen beställde jag en bärbar dator samt tillbehör, detta hände;
Jag lade en beställning på en bärbar dator, mus och musmatta.
Datorn var inte i lager hos företaget, utan de var tvungna att dra hem den av sin leverantör, dock så var de övriga grejerna i lager.
Jag ringer upp företagets kundtjänst och frågar killen i telefonen om de kan skynda på så att jag kan få min dator snabbare. Och det kunde dem, de skicka en elektronisk order tills sin leverantör som skulle skicka den direkt från de lagret.
Jag frågade honom om jag lär betala för 2 postförskottsavgifter, då grejorna var i 2 olika paket. Då svarade han, "Nej, jag lägger ihop det till en order, så du behöver bara betala frakt för 1 paket."
Bra tänker jag, grejerna kom.
Jag går till posten och visar mitt legg, hon tar fram 2 kartongen, varav i den stora där den bärbara datorn låg och det andra där musmattan och musen låg.
Hon drar "sedeln" och det visat 550kr i fönstret.
"VA!!?"
Ifrån posten gick jag med en bärbar dator i handen och mus/matta.
När jag sedan kollar på följesedeln ser jag att alla mina grejer är med, datorn kostar 0 kr står det, men de övriga sakerna kostar 550kr tillsammans.
Det verkar som om killen gjorde en tabbe och la med datorn i ordern och glömde kalkylera produkterna.
Vad kommer att hända? De kan inte skicka någon faktura till mig, då jag inte hade tillräckligt med inkomst.
Tror ni jag kommer få behålla datorn?
För på posten står det att jag hämtat ut båda paketet, samt att de är betalda.
Kan säga att det handlar om över 7000kr.
Är nervös, för vill verkligen gå 7000kr + haha.
Tycker ni jag ska kontakta dem och fråga om allt är okej och om den är betald? För att säkerhetsställa att jag kan spendera pengarna?
Rädd att de ska se de under inventering eller liknande.
Vad kan de göra?
Hur ska posten kunna bevisa att jag HAR betalat/inte har? Om jag betalade i kontanter tex. eller liknande? Det kommer ju bli så att företaget kräver pengar av posten, eftersom det kommer bara hala in 550kr?