Fractal Design lanserar Define R3

Permalänk

Den vita såg riktigt läcker ut

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Om du läser så ser du att det inte är identiskt. Dessutom så har dollarkursen förändrats vilket har angivits som en orsak till prishöjningen.

Ja, det är dåligt. Vilken tur att våra chassin har det då Såg att vi har samma, bara att ditt är rött men mitt är silver. Då är man inte ensam där

Jo, Lian Li var tidigt ute med stöd för USB 3.0. Har faktiskt ett svart PC-A77FB också så något byte av chassi blir det inte för mig på ett tag. Nej du är inte ensam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

*Host* skräpchassi.

Speciellt med tanke på prisklassen.

EDIT: För att försäkra att alla förstod ironin.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

*Host* skräpchassi.

Skräp? Du får nog berätta varför du tycker det

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Man får ta fram smöret för att kunna få in ett 5970 :/
Förstår inte varför man ska ha alla dessa hårddiskplatser. Det räcker med 1-2 SSDplatser i ett chassi för den "prestandamedvetne"

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Medlem

Gött att det äntligen kom, beställde precis ny dator med ett R3, skulle köpt ett r2 från början, men fick ju en gratis fläkt med när man köpte från inet

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

När kommer XL?:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av GnomeN:

Fractal Design:s korrespondent här på Sweclockers svarade så här när fönsterfrågan togs upp i deras tråd:

mvh,
GnomeN.

Aha tack skulle faktiskt kunna tänka mig att köpa ett sidofönster som tillbehör
Dom borde fundera på det gillar att man inte har 15 5.25 " bays som på alla andra chassin utan fler 3.5" ist

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikgus:

Min R2 var ett sjävklart köp eftersom den inte hade ett fönster i sidan.

Samma här!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ska köpa ny dator i oktober, det här chassit ligger bra till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dafydd:

Bummer, köpte ett R2 för typ en vecka sen. ><

Köpte du via Internet så har du 2 veckors(dvs 14dagar från det du hämtade ut varan) ångerrätt enligt "distansavtalet".
Så vill du skicka tillbaka det, du behöver inga orsaker räcker med att du inte är nöjd med varan. Och beställ sedan FD R3.

Visa signatur

Dator 1: CPU i7 5820K@4.6Ghz|GIGABYTE X99 Gaming 5|Crucial ballistic 2x4GB 2400MHz, 2x8GB Crucial ballistic 2400MHz|Corsair AX750|ASUS Strix GTX 1070 |Intel 520 120GB|Intel 330 180GB |Intel 335 180GB |Seagate 1000GB | Phanteks Enthoo Primo |Kingston V300 240GB | Creative SB X-Fi

Permalänk
Medlem

Tänker defenitivt köpa detta chassi. Har väntat ett tag på att dom ska släppa en större version.

Permalänk
Medlem

Ser ju ut som Antec P1xx serier..?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ish:

Ser ju ut som Antec P1xx serier..?

Ser ut som Antec ja..men är lite billigare
Alla vita kylskåp ser ju likadana ut oxå.
Har en P180 Mini Vit den är jättesnygg men bara för m-Atx.
Denna kommer att bli kanon.
Det är svårt att variera en låda med raka kanter och dörr.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Var är sidofönstret? Eller struntade FD it det? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bachman:

Var är sidofönstret? Eller struntade FD it det? :/

Det finns diskuterat tidigare i tråden.

Define R3 verkar bli ett grymt bra chassi i sin prisklass.

Permalänk
Medlem

Jäkligt synd att dom inte sätter knapparna innanför luckan, har dom helt glömt bort oss småbarnsföräldrar?

/Z

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuljin:

Jäkligt synd att dom inte sätter knapparna innanför luckan, har dom helt glömt bort oss småbarnsföräldrar?

/Z

Faan, det kom mig att tänka på vart tusan jag la nycklarna till mitt chassi.

Permalänk

Scythe Kaze Q 3.5" fläktkontroller, Svart st 125 kr
Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1850rpm 5st 625 kr
Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr st 0 kr
Fractal Design Define R3, Svart st 899 kr 899 kr

Summa: 1 649 kr

Väldigt sugen på att beställa ;P

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Alienware AW3225QF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 PRO Digital Edition
*📱 Galaxy S25 Ultra | 🎧B&W px s3|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwiceFire:

Scythe Kaze Q 3.5" fläktkontroller, Svart st 125 kr
Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1850rpm 5st 625 kr
Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr st 0 kr
Fractal Design Define R3, Svart st 899 kr 899 kr

Summa: 1 649 kr

Väldigt sugen på att beställa ;P

Går dåligt med fläktkontroll i det här chassit, iaf R2an.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Det är väll bara sätta fläktkontrollern lite längre in än längst ut som man brukar?

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Alienware AW3225QF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 PRO Digital Edition
*📱 Galaxy S25 Ultra | 🎧B&W px s3|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Går dåligt med fläktkontroll i det här chassit, iaf R2an.

Hur då dåligt.
Ioförsig har jag tysta fläktar men min Zalman ZM-MFC1+ fungerar mera som en kopplingsplint.
Men dom som vill ha lite drag i lådan och köper 3000varvare vill kanske kunna reglera lite.
Min sitter fint under luckan och lyser Upp lite rött under USB kontakterna.

Edit: Satte den ett steg in och tejpade lite svart eltape åvanpå DVDn så det inte lystå plåtgrått.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwiceFire:

Det är väll bara sätta fläktkontrollern lite längre in än längst ut som man brukar?

Ja det går ju helt klart, men då måste man göra precis som du sa.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixion_:

Man får ta fram smöret för att kunna få in ett 5970 :/
Förstår inte varför man ska ha alla dessa hårddiskplatser. Det räcker med 1-2 SSDplatser i ett chassi för den "prestandamedvetne"

Var ska man då lagra allt? All musik och flim osv?

Jag hoppas att det kommer en standard för interna USB 3.0-kontakter snart.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Skrivet av Klimpen2:

Jag hoppas att det kommer en standard för interna USB 3.0-kontakter snart.

Ett separat kabinett kanske ? tycker det funkar bra

Permalänk

givet köp när man får löning!

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Ett separat kabinett kanske ? tycker det funkar bra

Eller separat chassi (därav R[1-3])

I överlag ser det ut som tidigare, ett hyffsat chassi som nog skulle fungera fint som filserver (när man har råd och förråd/klädkammare att ställa den i).

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klimpen2:

På en filserver tex.

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Medlem

Skulle från FD eller någon annan med erfarenheten kunna svara på hur mycket tystare detta R3 chassi är jämfört med Antec 300?

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Ser ut som Antec ja..men är lite billigare
Alla vita kylskåp ser ju likadana ut oxå.
Har en P180 Mini Vit den är jättesnygg men bara för m-Atx.
Denna kommer att bli kanon.
Det är svårt att variera en låda med raka kanter och dörr.

Jo jag antar det, men tyckte den var slående lik mitt P182.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!