Permalänk
Fractal Design

Kixer: Det är inget som är planerat, och isåfall blir det nog som ett separat sålt tillbehör.

Permalänk
Medlem

När jag fick hem mitt R2 så var då USB-uttagen i fronten sönder, dock fick jag med en sladd utan extra konstnad som jag bara behövde byta så funkade det. Fick även med en FD 120mm fläkt för besväret.

Även hela frontpanelens fäste var knäckta rakt av varav jag mailade till inet.se som jag beställde ifrån och fick en ny front skickad hem till mig och jag har fått den nu efter ca 7 dagar sen mailet skickades. Tycker det gick snabbt då jag var tvungen att lämna sån felanmälan som dom var tvungna att bearbeta och även antagligen snacka med FD om problemet.

Och jag är grymt nöjd med chassit! Fattar dock inte hur folk kommer åt knappar o.s.v?

Visa signatur

| Asus P7H55/USB3 | Intel i5 760 @ 2.8 < 3.6 ghz | Corsair Cooling Hydro H50 | Corsair Dominator 4GB (2x2048MB) 1600MHz | Sapphire 5770 1GB | High Performance 730w ||[/B] Fractal Design Define R2[B]

Permalänk
Medlem

Har jag förstått saken rätt att det kommer att komma en serie/variant som kallas Arc, som har lite mer ventilation och eventuellt bättre rustade för installation av vattenkylning?

Permalänk
Fractal Design

tuppel: Ja, det stämmer. Det kommer komma både en miditower och en fulltower version av serien Arc, som lanseras under hösten. Dessa kommer båda vara mer fokuserade på luftflöde och vattenkylningsmöjligheter, medan Define-serien skall vara fokuserad på låg ljudnivå primärt.

Permalänk

Hej Fractal Design
Jag har två frågor angående NH-D14, passar den in i både erat r2 chassi och erat kommande r3 chassi? Den är ju enorm

Permalänk
Medlem
Skrivet av flumbollen:

Hej Fractal Design
Jag har två frågor angående NH-D14, passar den in i både erat r2 chassi och erat kommande r3 chassi? Den är ju enorm

Ja, den passar i r2 chassiet. Min bror har en sådan.

Permalänk
Medlem

Fråga ang. erat Define R2 chassi + nätagg. Såg att det finns luft intag på under sidan av chassit vid nätagget, men det funkar väll bara ifall nätagget har fläkt undertill istället på ovansidan som är det vanligaste? Tänkte era nätagg har ju på ovansidan.

Vad är det som gäller här?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av REALIN:

Fråga ang. erat Define R2 chassi + nätagg. Såg att det finns luft intag på under sidan av chassit vid nätagget, men det funkar väll bara ifall nätagget har fläkt undertill istället på ovansidan som är det vanligaste? Tänkte era nätagg har ju på ovansidan.

Man kan vända på alla nätagg

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REALIN:

Nätagget sitter upp-och-ner.

Permalänk
Proffsmoddare

Måste bara komma in och säga att jag älskar erat Fractal-Design Array chassi. Det är brutalt snyggt!

Ni som är intresserade av att se hur långt man kan gå med Array'n får mer än gärna kolla in i min byggblogg där jag ser hur långt som är möjligt att gå med de här chassina. Vattenkylning, konst och Highend-komponenter är ledorden när jag sätter tänderna i detta ITX mästerverk från Fractal-Design.

Länk: #10229843
Bilder uppdateras i tråden och inte i första inlägget.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

En ny produkt jag vill ha:
- Utseende ungefär som Define R2 (stilrent, borstad aluminium, dörr)
- Så tyst som det bara går (ljuddämpningsmatta, smarta lösningar för hårddisk)
- Pris till slutkund 1500-2000kr
- Inte inkludera så många fläktar, max 2st. Användaren ska få välja själv.
- Midi-tower eller litet full-tower
- Inga fläktar i taket
- Bra kabeldragningsmöjligheter
- Absolut inget plexiglas eller diod-fläktar
- Ej inbyggd fläktkontroller, användaren får välja själv
- Gärna intag för nätagg i botten
- Lätt borttagbara fläktfilter vid varje fläktplats
- Lucka i moderkortsplåt för förenklat kylarbyte
- Gärna uppdelat i två sektioner såsom Lian-Li PC-A71FB/Antec P183

Sedan ett till:
- Ska vara mATX
- Någorlunda bra kvalitetskänsla, inte bara plast
- Inga speciellt krav på kylning eller ljudnivå
- BILLIGT!

Det är ofta folk jag känner som behöver en så billig dator som möjligt och bara använder den till att betala räkningar och kolla på blocket. Krävs ju inget speciellt då och det är bra om den är liten och smidig. Därav mATX-kravet. Sedan så billigt som går. Sidoplåtarna ska inte vara som på det där Cooler Master Elite 334 eller vad det heter, med jättetunna plåtar som flexar om man håller i dom. Alltså det ska vara lite bättre kvalitetskänsla men ändå kunna konkurrera med Elite 334 prismässigt. En 50-lapp eller en hundring dyrare gör inte så mycket. Det vore dessutom trevligt om ni kunde ha ett paket med typ Fractal Design Integra 400W och till ett lite bättre pris än att köpa separat. Skulle göra mig mycket mycket glad

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

En ny produkt jag vill ha:
- Utseende ungefär som Define R2 (stilrent, borstad aluminium, dörr)
- Så tyst som det bara går (ljuddämpningsmatta, smarta lösningar för hårddisk)
- Pris till slutkund 1500-2000kr
- Inte inkludera så många fläktar, max 2st. Användaren ska få välja själv.
- Midi-tower eller litet full-tower
- Inga fläktar i taket
- Bra kabeldragningsmöjligheter
- Absolut inget plexiglas eller diod-fläktar
- Ej inbyggd fläktkontroller, användaren får välja själv
- Gärna intag för nätagg i botten
- Lätt borttagbara fläktfilter vid varje fläktplats
- Lucka i moderkortsplåt för förenklat kylarbyte
- Gärna uppdelat i två sektioner såsom Lian-Li PC-A71FB/Antec P183

Jag tycker i alla fall att det du beskriver passar bra in på Define XL.
http://www.sweclockers.com/nyhet/12361-forsta-bilderna-pa-fra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeV:

Jag tycker i alla fall att det du beskriver passar bra in på Define XL.
http://www.sweclockers.com/nyhet/12361-forsta-bilderna-pa-fra...

Kanske ;P
Men jag ser helst att det inte är någon fläkt på sidan. Men vi får se tester när det kommer.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Skulle styrken på LEDen foran reduseres i R3?

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Koog:

Skulle styrken på LEDen foran reduseres i R3?

Ja, den kommer att vara lite svagare.

Permalänk

Kommer det komma en "fönstersida" till XL med?

Visa signatur

Asus P8Z68-V // Intel i5 2500K // R9 280X // 8GB 1600Mhz Corsair // Define R3// Fractal Design Tesla 550w // Kingston 60Gb SSD och en 300Gb för lagring // Windows 7 Ultimate 64-Bit // Samsung P2450H //

Permalänk
Medlem

Om jag inte mistar mig så är det min Integra 500w som låter mest i min dator, jag har 2 nexus 120mm + 1 till när den kommer, 1 Antec tricool 140mm som jag ska byta mot eran Silent 140mm fläkt när den kommer och 1 Antec tricool 120mm. Det jag undrar nu är fall min fläkt i nätaggregatet ska låta mer än mina andra fläktar eller är det något problem med den för jag tror att den som gör ett litet brus ljud, dock ej säker.
Lite fundersam för jag vet inte direkt vad som är "vanligt" ljud för det nätaggregatet.
Tack

Edit: Kanske ska testa att bara starta nätaggregatet med ett gem men är lite osäkert hur säkert det är, och fall den låter mer än vad den ska vad gör man då? Man kan ju itne direkt byta den eftersom då försvinner garantin :/

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Normano:

Om jag inte mistar mig så är det min Integra 500w som låter mest i min dator, jag har 2 nexus 120mm + 1 till när den kommer, 1 Antec tricool 140mm som jag ska byta mot eran Silent 140mm fläkt när den kommer och 1 Antec tricool 120mm. Det jag undrar nu är fall min fläkt i nätaggregatet ska låta mer än mina andra fläktar eller är det något problem med den för jag tror att den som gör ett litet brus ljud, dock ej säker.
Lite fundersam för jag vet inte direkt vad som är "vanligt" ljud för det nätaggregatet.
Tack

Edit: Kanske ska testa att bara starta nätaggregatet med ett gem men är lite osäkert hur säkert det är, och fall den låter mer än vad den ska vad gör man då? Man kan ju itne direkt byta den eftersom då försvinner garantin :/

Hej! Vänligen kontakta support@fractal-design.com så får du hjälp där.

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Larsson95:

Kommer det komma en "fönstersida" till XL med?

Högst troligt, dock inte direkt vid lanseringen.

Permalänk
Medlem

finns där "windowed Version" till Fractal Design R2 ? Kollade på sidan men hittade inget.

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem

Hej Fractal.

Jag har Fractal Design R2, och den ena USB-porten funkar inte, googlade på det och många har tydligen samma problem.
Läste oxå att ni skickar ut reservdelar, en ny kabel tror jag det var.
Kan ni hjälpa mig med det här? Vill ju kunna använda alla portar.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av SebbeLee:

finns där "windowed Version" till Fractal Design R2 ? Kollade på sidan men hittade inget.

Nej, men vi kommer under hösten att börja sälja ett separat tillbehör - sidopanel med fönster.

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av KKay:

Hej Fractal.

Jag har Fractal Design R2, och den ena USB-porten funkar inte, googlade på det och många har tydligen samma problem.
Läste oxå att ni skickar ut reservdelar, en ny kabel tror jag det var.
Kan ni hjälpa mig med det här? Vill ju kunna använda alla portar.

Vänligen kontakta vår support på support@fractal-design.com, så får du snabb hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

Vänligen kontakta vår support på support@fractal-design.com, så får du snabb hjälp.

Will do.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Vilken månad kommer ni börja sälja nya Fractal Define XL?
Kommer ni skicka ut en till Sweclockers redaktion innan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fractal design:

nej, men vi kommer under hösten att börja sälja ett separat tillbehör - sidopanel med fönster.

yes:d

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av lakristomte:

Vilken månad kommer ni börja sälja nya Fractal Define XL?
Kommer ni skicka ut en till Sweclockers redaktion innan?

Vi hoppas kunna ha den till försäljning i September i Sverige. Självklart kommer Sweclockers erbjudas möjigheten att få recensera chassit!

Permalänk
Medlem

Hej Fractal, har ni möjligtvis funderat på att lansera ett gäng externa lagringschassin? Med er design och finfina priser så hade det varit ett par givna köp för mig för de allra flesta som finns nu ser så "flashy" och "tacky" ut med stora och fula loggor och krimskrams... 1st 2.5" chassi, 1st 3.5" chassi och 1st 2x 3.5" chassi med USB 3.0 och e-SATA hade verkligen inte suttit fel med er diskreta och stilfulla design!

Visa signatur

O.o

Permalänk

Angående den medföljande fläktkontrollern som jag använder mig utav. Jag gillar den då den fyller mina behov helt ok.
Kvaliten på den känns lite bräcklig. Vid senaste fläktbytet så släppte limningen och detta utan att jag på någotvis använde övervåld.

Kommer ni att se över kvaliten på den?

Kommer ni att börja sälja den separat som tillbehör? Jag skulle ju då behöva mig en ny eftersom den förra blev lite vissen...

Annars så gillar jag verkligen mitt R2 chassi och som det ser ut så kommer ni att ha åtgärdat de få bristerna som finns i kommande R3. Keep up the good work!

Visa signatur

1. i9 osv...
2. Air 13"

Permalänk
Medlem

Mina fläktar reagerar inte på fläktkontrollen. Vet inte vad jag gör för fel