Hej vilken Android mobil skall jag välja tycker ni??

Permalänk

Hej vilken Android mobil skall jag välja tycker ni??

Hejsan,jag har kollat runder och dom som jag fastnat mest för Är legend från Htc och X10 från SonyEricsson,hört mkt skit om X10an,men också mkt gott om den.

Men jag vill ha en bra standbytid,för Deserie eller va den heter har 100 timmar mindre än X10an, alltså sämre batteri.

1. Jag vill ha en Android mobil med noglunda bra Batteri tid så den inte dör så äckligt snabbt.

2. Snygg mobil.

3. Mkt Appar att ladda ner.

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk
Medlem

Har du funderat på Samsung Galaxy S?
Den ska vara mycket bra här finns en recension Test av Samsung Galaxy S | Swedroid

Permalänk
Medlem

vivaz? 12h prattid och 449h standby tid

Permalänk
Medlem

Jag har bestämt mig för Desire efter mycket om och men. Gillar HTCs Sense men är fortfarande något tveksam till batterilivslängden. Har dock börjat förlika mig med tanken på att en android-lur kräver närhet till laddare oavsett vilken modell man skaffar. Standby och taltid är lika överdrivna på smarta telefoner som på vanliga lurar. Tycker att Legend och Desire är så pass lika i pris att det inte spelar någon större roll för vilken man väljer. En Legend är bara något mindre i storlek, men har rätt mycket mindre skärm och så tycker jag att de hårda knapparna är något felplacerade, dock sägs det att knapparna på desire stör den optiska musen. Wildfire faller bort lite pga den låga upplösningen som kan göra stödet för appar mindre.

X10 har fortfarande "bara" 1.6 medan Desire redan har fått 2.2. Är väl bara en tidsfråga innan Legend och Wildfire får 2.2 de också. X10 är väl SEs första android så man kan väl räkna med att de inte fått allt rätt på en gång. X10 Mini verkar mer färdig, men den är så förbannat liten.

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem
Skrivet av saltiiz:

vivaz? 12h prattid och 449h standby tid

Tyvärr är Vivaz ingen androidlur... själv ska jag definitivt köpa en SGS i september när jag fått lite pengar...

Permalänk
Medlem

lånar tråden lite, är det någon som har egna erfarenheter av samsung galaxy s? tex hur bilderna blir i skumbelysning (tänkte på att den är utan blixt) och om det är värt att köpa den istället för en iphone 4, ska främst ha mobilen till att se film på bussen hem och surfa, blir väl 20 timmar per månad som jag åker buss så det är viktit att det är bra bild och ljud när man ser film. (:

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Medlem

Om du ska ha mobilen för att kolal film så är det SGS som gäller. Du slipper konvertera så mycket + att du får en större skärm

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S är helt wunderbar imo ^^ Att kolla film är ju det enklaste som finns, nämn t.ex. en annan mobil som spelar upp ett 720p MKV klipp på 1gb direkt ur lådan. Skärmen äger och har märkt att om man använder APN Droid (liten genväg som du klickar på som simpelt stänger av datatrafiken till mobilen, inte wifi) och stänger av EDGE/3G/HSDPA när man inte använder det så räcker batteriet ca 2 dagar med lite spelande surfande och ringande/SMSande.

Skrivet av HoDeD:

lånar tråden lite, är det någon som har egna erfarenheter av samsung galaxy s? tex hur bilderna blir i skumbelysning (tänkte på att den är utan blixt) och om det är värt att köpa den istället för en iphone 4, ska främst ha mobilen till att se film på bussen hem och surfa, blir väl 20 timmar per månad som jag åker buss så det är viktit att det är bra bild och ljud när man ser film. (:

Om du vill ha mobilen för att se på film så är ju SGS det självklara valet. Stöd för massvis av videotyper och divx codec, upp till 58GB minne allt som allt (om man får tag på 16GB modellen), större skärm, fungerar bra i solljus och hur lätt som helst (faktiskt något som är skönt som fan om man kollar längre stunder med mobilen, att sitta och hålla upp en mobil i t.ex. bilen tröttar ju ut armarna efter ett tag och att den bara väger 119g gör att man klarar sig längre )

Kameran är lite sisådär i mörker, går inte alls att ta om det är bäcksvart men om man bara har lågt ljus så fungerar nightmode helt okej.

No nightmode

Nightmode

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av whisky:

(...)X10 har fortfarande "bara" 1.6 medan Desire redan har fått 2.2. Är väl bara en tidsfråga innan Legend och Wildfire får 2.2 de också. X10 är väl SEs första android så man kan väl räkna med att de inte fått allt rätt på en gång. X10 Mini verkar mer färdig, men den är så förbannat liten.

Jag blev kär i den här mobilen: Sony Ericsson X10 Mini Pro testad - Mobil.se och jag vet inte om det är denna du syftar på.:) Men då du skriver X 10 Mini och inte pro så antar jag att det inte är denna jag länkar till som du menar.:)

Det som gör att jag *inte* kommer köpa den är den förfärligt lilla (läs: obefintliga:S) taltiden på den. Men annars verkar den vara en kompetent lur.^^ Synd att SE har klantat sig på en sådan viktig del av mobilen.:( Hade det varit mobilkameran hade jag inte sagt nåt!^^

edit: en hands on rewiew: YouTube - ‪Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro‬‎ är faktiskt riktigt bra!:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Acer Stream som kommer snart.

Permalänk
Avstängd

KÖp inte en SGS:..du kmr få flasha mobilen varje dag, skit GPS och ingen blixt på kameran...Samsung kan dra åt helvete

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

KÖp inte en SGS:..du kmr få flasha mobilen varje dag, skit GPS och ingen blixt på kameran...Samsung kan dra åt helvete

Att flasha mobilen är inte obligatoriskt, utan det gör man om man vill. Samsung kommer antagligen släppa en officiell uppdatering i September. GPS:en går vad jag vet att ordna och att telefonen saknar en blixt verkar inte vara ett hinder för att ta bra nattbilder vad jag har hört och sett.

Permalänk
Medlem

Samsung låter via sin officiella amerikanska Twitter-kanal nu meddela att de arbetar på en uppdatering för Galaxy S, vilken mer specifikt är avsedd att åtgärda GPS-buggen som retar livet ur mången Galaxy S-ägare. I sin “tweet” nämner de visserligen specifikt den amerikanska versionen av Galaxy S, men då det är i princip samma telefon som vi har här i Europa så gissar vi att uppdateringen anländer även här, ungefär samtidigt.

läste detta ovan på swedroid idag och det ser väl lovande ut?

Tack så jäkla mycket tysonayt för bilderna och för upplysningen av batteritiden.

Lutar nu mycket åt sgs:en eftersom den är billigare än iphone 4, enkel att se film på och lite roligare eftersom jag gillar att fixa och trixa lite eftersom android inte är låst på samma sätt som ios. Plus att det finns tendenser till att android kommer bli riktigt bra i framtiden.

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Medlem
Skrivet av bfmv_tobbe:

Alla Androidlurar har tillgång till alla appar i market. Sen kan de vara ostabilt eller inte gå att köras på vissa

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXizoR:

Alla Androidlurar har tillgång till alla appar i market. Sen kan de vara ostabilt eller inte gå att köras på vissa

Så är det verkligen inte. Många av de appar som släpps idag kräver 2.0 eller senare, något som exempelvis SonyEricssons telefoner inte har. Dessutom kan skärmupplösning och andra hårdvarubegränsningar låsa användaren..

Permalänk
Medlem

en sak till bara, rymmer man tex en sgs i jeansfickan? den är ju inte precis liten.

Visa signatur

▪ HP Probook 6450

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoDeD:

en sak till bara, rymmer man tex en sgs i jeansfickan? den är ju inte precis liten.

Jag tycker dens ryms bra, är ju bara lite längre än en iPhone 3G fast mycket smalare på den större delen av telefonen.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Desire/Nexus One skulle ja säga rekommendera. Jag sitter på en Nexus One, men skulle även rekommendera en Desire då de e samma sak fast utan touchknappar vilket kan vara nice. Skaffa nån som ligger i fronten på uppdateringarna!!!!!!!! Jag har 2.2, så ja slipper allt JAVLA tjat om att ja vill ha 2.2 Froyo blablabla utan att köra custom ROMs.

Permalänk

Apps gratis finns på tpb ! Ladda ner över 3100 apps :-)

The Piratebay

Skrivet av bfmv_tobbe:

Hejsan,jag har kollat runder och dom som jag fastnat mest för Är legend från Htc och X10 från SonyEricsson,hört mkt skit om X10an,men också mkt gott om den.

Men jag vill ha en bra standbytid,för Deserie eller va den heter har 100 timmar mindre än X10an, alltså sämre batteri.

1. Jag vill ha en Android mobil med noglunda bra Batteri tid så den inte dör så äckligt snabbt.

2. Snygg mobil.