Köpråd - speldator för runt 10k, behöver synpunkter

Permalänk
Medlem

Köpråd - speldator för runt 10k, behöver synpunkter

Hej,

Nu var det dags att skaffa sig en ny burk, är ett par år sen sist så jag har inte benkoll på komponenterna.

Här är det jag knåpat ihop hittills:

Processor: Gillar intel och denna verkar vara bra pris/prestanda på.
Moderkortet: Tog egentligen ett på måfå, men har inga planer på sli i framtiden, några kända problem med detta kort eller funkar det?
Grafikkort: gtx 260 verkar också vara det mest prisvärda för tillfället, kommentarer?
Lådan har jag ett par polare som kör och dom är grymt nöjda med den så därför blev det den.
Nätagget: räcker det med 650w? Corsair ska ju va bra och modulärt känns som ett måste.
Minnen: Har inga planer på att överklocka, då borde dessa räcka antar jag?
Kylningen: Kör en ninja i min gamla burk, gillar den och antar att den fortfarande håller måttet. Grafikkortskylaren verkar vara stabil också, men mottar gärna tips på någon annan.

Behöver inga diskar och dvd-drives.

Förhoppningsvis tror jag detta skulle kunna bli en rätt bra dator för gaming som man bör kunna få ganska ljudlös också.

Om det är någon som har lite kommentarer och synpunkter på detta så vore jag tacksam!

Mvh,
aelius

Visa signatur

e6400, p5b, corsair 5300 2gig, asus 7950 gt, samsung spinpoint 320gb, cooler master cavalier 3, hiper 530w, scythe ninja , zalman vf900-cu

Permalänk
Medlem

Ett annat förslag, var inget fel på ditt paket dock. Men tänkte ge ett förslag med möjlighet för SLI om du ångrar dig i framtiden

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/FNIzzlol.JPG

Permalänk
Medlem

Hej,

Tackar för svaret!

Kommer inte köra sli, vet av erfarenhet att jag inte kommer lägga mer pengar på grafikkort förräns det är dags att byta ut det till nåt nyare

Ser att du bytt ut lådan och minnena också, nån speciell anledning?

Visa signatur

e6400, p5b, corsair 5300 2gig, asus 7950 gt, samsung spinpoint 320gb, cooler master cavalier 3, hiper 530w, scythe ninja , zalman vf900-cu

Permalänk
Medlem

Iom att du inte ska köra SLI så skulle jag välja detta kort ist: Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Inet.se
Lite snabbare och har bättre kylning Angående nakphud val av minnen och chassi så är minnena snabbare och R3/R2 chassit är väl valt för att ALLA kör med det (personligen skulle jag inte peta på med en pinne änns.) Att minnena går i 1600 Mhz istället för 1333 Mhz tjänar du bara på om du ska klocka, annars duger dem du valt fint

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem

Tjena,

Hade nog valt det grafikkortet också, tyvärr är det slutsålt och dom verkar inte få in nåt på ett tag heller De enda gtx 460 som dom har inne är sparkles 1gb och 768 variant samt gigabytes 768mb, då blev det sparkles 1gb.

Låda är väl rätt mycket smaksak iofs, men vad jag sett av antecs låda tror jag att jag kommer trivas med den så kör nog vidare på den. Vad gör att du säger att du inte vill peta på R3 chassit med en pinne?

Har som sagt inga planer på att överklocka så låter bra att dom minnena jag valde räcker.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aelius:

Låda är väl rätt mycket smaksak iofs, men vad jag sett av antecs låda tror jag att jag kommer trivas med den så kör nog vidare på den. Vad gör att du säger att du inte vill peta på R3 chassit med en pinne?

Hehe tycker det är ett sån j*vla tjatande om R2/R3 hela tiden^^ Får känslan att folk är sjukt insnöade på just det chassit så i stället för att fråga en trådskapare vad dom vill ha eller liknande så väljs alltiid det chassit Visst det är det Svensk företag och håller en bra kvalitet men det faller inte mig i smaken helt enkelt. Skulle aldrig orka med en lucka som man är tvungen att öppna så fort man vill ha in en DVD, och som även hindraren än att sätta i en fläktkontroller (om man nu inte köpen en med touch).

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem

Chassit är en smaksak. Valde det mest för den är ljuddämpad och fint (enligt mig). Men som sagt, smaksak

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aelius:

Tjena,

Hade nog valt det grafikkortet också, tyvärr är det slutsålt och dom verkar inte få in nåt på ett tag heller De enda gtx 460 som dom har inne är sparkles 1gb och 768 variant samt gigabytes 768mb, då blev det sparkles 1gb.

Vad yrar du om?! Finns ju mer än 50 st^^ (Kan iof vara mina kakor som buggar)
Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Inet.se

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjodden:

Vad yrar du om?! Finns ju mer än 50 st^^ (Kan iof vara mina kakor som buggar)
Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Inet.se

Bra fråga Antingen så yrar jag eller så va dom slut igår och imorse, svårt att säga men du har helt rätt, nu finns dom inne iaf.

Visa signatur